Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Το Πανεπιστήμιο δεν τεμαχίζεται

Μέχρι το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει το σχέδιο «Αθηνά» η αγωνία θα παραμένει στα ύψη για πιθανή μετακίνησης των Παιδαγωγιών Τμημάτων του Π.Θ.

Έντονη είναι η αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στην τοπική πανεπιστημιακή κοινότητα από τη φημολογία ότι τα Παιδαγωγικά Τμήματα κινδυνεύουν με μεταφορά στη Λαμία, στο πλαίσιο της συγχώνευσης των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας που αναμένεται με αφορμή το σχέδιο «Αθηνά». Έκτακτη συνάντηση πραγματοποιεί σήμερα το Συμβούλιο Διοίκησης μαζί με τους πρόεδρους όλων των τμημάτων, καθώς και τους κοσμήτορες για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ ενόψει κινητοποιήσεων βρίσκονται και οι φοιτητές. Το θέμα έφτασε και στον ίδιο τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο τον οποίο συνάντησε χθες ο αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Θανάσης Νάκος θέτοντας το ζήτημα, αν ευσταθεί η φημολογία. Ο υπουργός απάντησε ότι δεν υπάρχει καν σκέψη για μεταφορά των Παιδαγωγικών Τμημάτων και θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά στο Βόλο.

Το υπουργείο Παιδείας μέχρι και το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έχει ανακοινώσει το σχέδιο «Αθηνά» με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών, ενώ θα δώσει περιθώριο 60 ημερών για διαβούλευση, ώστε στα μέσα Μαρτίου να οριστικοποιηθεί ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, κορυφώθηκαν οι φημολογίες και τα σενάρια ότι το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας με τα δύο τμήματα που διαθέτει (Οικονομικής Περιφερειακής Ανάπτυξης και Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική), θα συγχωνευτεί με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το οποίο θα διατηρήσει το όνομά του.

Ωστόσο στο πλαίσιο του ανταλλάγματος και για πολιτικούς λόγους, στην τοπική κοινωνία της Λαμίας ακούγεται το σενάριο της μεταφοράς των τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων που λειτουργούν στο Βόλο. Μάλιστα, τα Τμήματα Δασκάλων και Νηπιαγωγών είναι τα πιο παλιά, καθώς ιδρύθηκαν το 1984, ενώ το Ειδικής Αγωγής ιδρύθηκε το 1993.

Στη σεναριολογία επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα τμήματα καθώς δεν διαθέτουν πολλά εργαστήρια που θα απαιτούσαν μεγάλες κτιριακές υποδομές. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση το πλήγμα για το Βόλο θα είναι μεγάλο, καθώς θα φύγουν 3.000 και πλέον φοιτητές, μαζί με δεκάδες καθηγητές.

Αξίζει να σημειωθεί πως στη συνάντηση που είχε η Πρυτανική Αρχή πριν 10 ημέρες με τον ίδιο τον υπουργό και κάποιους σύμβουλους, δέχτηκε διερευνητικά ερωτήματα του τύπου, πώς θα έβλεπε τη μεταφορά της Γεωπονικής στη Βοιωτία ή των Παιδαγωγικών στη Λαμία, αν γίνονταν συγχώνευση των δύο Πανεπιστημίων. Η Πρυτανική Αρχή ξεκάθαρα απάντησε πως είναι αρνητική σε οποιαδήποτε τέτοιο σενάριο.

Στις ημέρες που ακολούθησαν οι φόβοι, μήπως τα «ύποπτα» ερωτήματα του Υπουργείου γίνουν πραγματικότητα, αναζωπυρώθηκαν. Το Συμβούλιο Διοίκησης εξέδωσε την περασμένη Παρασκευή ανακοίνωση, όπου τόνισε πως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μπορεί να δεχτεί νέα Τμήματα αλλά όχι να υπάρξει μετακίνηση των ήδη υπαρχόντων τμημάτων σε άλλη πόλη.

Από την προηγούμενη Παρασκευή, όμως μέχρι και χθες η αναστάτωση και η ανησυχία έγιναν πιο έντονες. Οι πανεπιστημιακοί βγήκαν δημοσίως στα ΜΜΕ, πανελλαδικά και τοπικά, για να στηρίξουν την αντίδρασή τους σε οποιαδήποτε μετακίνηση των Παιδαγωγικών, ενώ σήμερα συνεδριάζει εκτάκτως και το Συμβούλιο Διοίκησης.

Το ζήτημα είναι πως μέχρι το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει το σχέδιο «Αθηνά» η αγωνία θα παραμένει στα ύψη. Και βέβαια υπάρχει ανοικτό το ενδεχόμενο, μήπως εκτός από τα Παιδαγωγικά, κινδυνεύουν και άλλα τμήματα του Πανεπιστήμιου με μετακίνηση.

Οι πανεπιστημιακοί

Ο αντιπρύτανης κ. Μιχάλης Ζουμπουλάκης αναφερόμενος στα τελευταία σενάρια τόνισε πως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι αντίθετο στην οποιαδήποτε μετακίνηση Τμήματος σε άλλη πόλη, καθώς πέρα από το οικονομικό, δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό, ακαδημαϊκό και παιδαγωγικό κριτήριο για να γίνει κάτι τέτοιο.

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με το νόμο, για να κάνει δεκτή τη συγχώνευση ενός τμήματος ή σχολής ένα Πανεπιστήμιο, θα πρέπει να το αποφασίσει η Σύγκλητος, η οποία, όμως, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από τη στιγμή που δεν έχει εκλεγεί ο πρύτανης, δεν μπορεί να συγκληθεί.

Σχετικά με τα σενάρια που έχουν αναπτυχθεί τις τελευταίες ημέρες, η κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου κ. Ελένη Ανδρέου τόνισε πως «ενδεχόμενη μετακίνηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων σημαίνει κατακερματισμό της Σχολής, δημιουργεί ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα στους γονείς των φοιτητών και στους ίδιους και θα είναι καταστροφική για τη δομή και την ποιότητα Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου. Έχουμε ανησυχήσει ιδιαίτερα με τα τελευταία σενάρια, και ζητούμε την υποστήριξη των τοπικών φορέων για αποτροπή κάθε τέτοιας εξέλιξης».

Από την πλευρά του ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής κ. Παντελής Σκάγιαννης υπογράμμισε πως «η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι αναγκαία, αλλά πρέπει να γίνει με ορθολογικά και επιστημονικά κριτήρια μετά από μία δημοκρατική διαβούλευση μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών που θα ακολουθεί αυτά που ορίζει ο νόμος. Θα πρέπει να γίνει επίσης με ευαισθησία απέναντι σε αυτούς που θίγει. Μία πρότασή μου είναι οι πόροι που θα εξοικονομηθούν, να επιστρέψουν στην παιδεία. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει τη δυνατότητα να κάνει, εφόσον χρειάζονται και είναι επιστημονικά ορθές, εσωτερικές αναδιαρθρώσεις. Επίσης, όπως έχει δηλώσει, μπορεί να απορροφήσει τμήματα ομόρων ΑΕΙ. Προφανώς το Πανεπιστήμιο, που ήδη βρίσκεται σε τέσσερις πόλεις και οι οποίες είναι ήδη πολλές, θα ήταν λάθος να επεκταθεί και σε πέμπτη πόλη, χάνοντας τμήματα προς άλλες κατευθύνσεις».

Υπουργείο Παιδείας: Δεν μεταφέρονται τα Παιδαγωγικά

Στο μεταξύ, σε συνάντηση που είχε ο αντιπρόεδρος της Βουλής, βουλευτής Μαγνησίας Θανάσης Νάκος, με τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, προκειμένου να αποσαφηνιστεί αν ευσταθεί η φημολογία περί «μεταφοράς» των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από το Βόλο σε άλλα Πανεπιστήμια και ειδικότερα στο Πανεπιστήμιο Κεντρικής Ελλάδας, ο υπουργός διαβεβαίωσε τον αντιπρόεδρο της Βουλής ότι οι σχετικές φήμες είναι παντελώς αβάσιμες, καθώς δεν υπάρχει καν σκέψη για μεταφορά των Παιδαγωγικών Τμημάτων, τα οποία θα συνεχίσουν να λειτουργούν στο Βόλο.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο κ. Θανάσης Νάκος έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Με ιδιαίτερη ικανοποίηση έλαβα τη διαβεβαίωση του αρμόδιου υπουργού Παιδείας ότι τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα συνεχίσουν την επιτυχημένη λειτουργία τους στο Βόλο. Για την πόλη μας, η παρουσία του Πανεπιστήμιου είναι μείζονος σημασίας και είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι αυτή συνδυάζεται με υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό έργο, που αναγνωρίζεται πανελλαδικά. Αυτό το έργο είμαι βέβαιος ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα, επ’ ωφελεία των Ελλήνων φοιτητών αλλά και συνολικά της χώρας».

Αντίδραση φοιτητών

Κλίμα αναστάτωσης επικρατεί και στους φοιτητικούς συλλόγους των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Ο πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Δημήτρης Βογιατζής τόνισε «πως η φημολογία έγινε πολύ έντονη το τελευταίο διάστημα και πρέπει να αντιδράσουμε. Τα Παιδαγωγικά δεν μπορούν να επιστρέψουν στο στάτους των Παιδαγωγικών Ακαδημιών γυρνώντας στη δεκαετία του ’70. Τα παιδαγωγικά Τμήματα στο Βόλο έχουν εξέλιξη 25 ετών και συνδέονται άρρηκτα με την κοινωνία και οικονομία του τόπου.

Ο νέος νόμος για την Παιδεία, όπως και το σχέδιο «Αθηνά», αντί να οδηγήσουν στην εξέλιξη του Πανεπιστήμιου, συμβάλλουν στη διάλυση αυτού».

Μάλιστα ο ίδιος και η γραμματέας του Δ.Σ. του Φοιτητικού Συλλόγου απέστειλαν έγγραφο στην Πρυτανική Αρχή που αναφέρουν τα εξής: «Ως Αγωνιστικό Φοιτητικό Ρεύμα και ως εκπρόσωποι των φοιτητών στο διοικητικό συμβούλιο και στα όργανα συνδιοίκησης του ΠΤΔΕ του ΠΘ απαιτούμε μία απάντηση σχετικά με όσα ακούγονται για τη μετακίνηση-συγχώνευση των Παιδαγωγικών Τμημάτων στην πόλη της Λαμίας. Επίσης, απαιτούμε να δεσμευτούν δημοσίως οι Πρυτανικές Αρχές ότι δεν θα μπουν σε καμία τέτοια συζήτηση».

Καταστροφικές συνέπειες για τα Παιδαγωγικά

Χθες εκδόθηκε κείμενο με τίτλο «Η ανασύσταση των Ακαδημιών: Οι καταστροφικές συνέπειες της μετακίνησης των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας στη Λαμία», που συνυπογράφουν η κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου αν. καθηγήτρια κ. Ελένη Ανδρέου και οι πρόεδροι των τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων της Σχολής, αν. καθηγητές: Από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ο κ. Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης η κ. Μαρία Παπαδοπούλου και από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής κ. Φίλιππος Βλάχος.

Αρχικά στο κείμενο τονίζεται πως «την προηγούμενη βδομάδα ενημερωθήκαμε ατύπως ότι κατά τη συνάντηση των πρυτανικών αρχών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στις αρχές Ιανουαρίου 2013 διατυπώθηκε ερώτημα που αφορά – ανάμεσα σε άλλα – μετακίνηση όλων των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας από το Βόλο στη Λαμία. Το ευρύτερο πλαίσιο αφορούσε συγχώνευση του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας και μετονομασία του σε Πανεπιστήμιο Κεντρικής Ελλάδας.

Η κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου και οι πρόεδροι των τριών Παιδαγωγικών Τμημάτων (Προσχολικής, Δημοτικής και Ειδικής Αγωγής) δεν έλαβαν κάποια επίσημη ενημέρωση από τις αρχές του Πανεπιστήμιου ούτε από το υπουργείο Παιδείας για το πιθανό σενάριο μετακίνησης, ενώ ταυτόχρονα στον Τύπο διαρρέουν φήμες για το ενδεχόμενο.

Στις 11/1/2013 κυκλοφόρησε κείμενο του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας στο οποίο αναφερόταν αρνητικά, αλλά με γενικό τρόπο και χωρίς να κατονομάζονται τα Παιδαγωγικά Τμήματα, στην πιθανότητα μετακίνησης οποιουδήποτε τμήματος του Π.Θ. σε άλλη πόλη.

Στη συνέχεια αφού γίνεται μια εκτενής αναφορά στη σημερινή φυσιογνωμία των παιδαγωγικών Τμημάτων, το κείμενο καταλήγει με τις συνέπειες μιας ενδεχόμενης μετακίνησης.

H φήμη που κυκλοφόρησε πρόσφατα για τη μετακίνηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λαμία θορύβησε φοιτητές και διδάσκοντες, αλλά και τους πολίτες, δεδομένου ότι μεγάλος αριθμός των φοιτητών  προέρχονται από το Βόλο και τις άλλες πόλεις της Θεσσαλίας. Οι συνέπειες μίας μετακίνησης είναι προφανείς για όσους έχουν εργαστεί στα Παιδαγωγικά Τμήματα, για τους φοιτητές/τριες αλλά και για όλους τους φορείς της Θεσσαλίας που συνεργάζονται με τα Παιδαγωγικά Τμήματα. Η ίδια η διαδικασία της μετακίνησης των τριών τμημάτων δεν είναι άσκηση επί χάρτου αλλά απαιτεί τεράστια κονδύλια και στην παρούσα οικονομική συγκυρία καθιστούν το σχέδιο λογικά ανεφάρμοστο.

Είναι αδύνατον να βρεθεί ο οποιοσδήποτε λογικός λόγος υποστήριξης ενός τέτοιου ενδεχόμενου. Ούτε χωροταξικοί, ούτε επιστημονικοί και ακόμη χειρότερα ούτε οικονομικοί λόγοι μπορεί να υποστηριχθούν οι οποίοι θα οδηγούσαν τρία τμήματα με 61 μέλη ΔΕΠ και 2.500 προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές να μετακινηθούν από την πόλη του Βόλου σε μία άλλη περιφέρεια. Ο μόνος πιθανός λόγος είναι καθαρά μικρο-κομματικός και αντιστοιχεί στους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε πλήθος πανεπιστημιακών τμημάτων σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Στην περίπτωση δε των Παιδαγωγικών Τμημάτων, έχουμε τη μοναδική περίπτωση όπου προτείνεται η μετακίνηση από το σώμα ενός οργανωμένου και ακμαίου Πανεπιστήμιου σε μία άλλη πόλη. Διερωτόμαστε λοιπόν, ποια ανάγκη εξοικονόμησης ικανοποιείται από μία τέτοια μετακίνηση; Ποιοι ακαδημαϊκοί λόγοι επιβάλλουν μία τέτοια μετακίνηση, πέραν των ιδίων συμφερόντων μελών της κυβέρνησης; Είναι παράλογο έστω και να εκφωνείται από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας ένα τέτοιο σχέδιο μετακίνησης όπου τρία ανεξάρτητα και εύρωστα τμήματα, με πάνω από δύο δεκαετίες ζωής και ανάπτυξης, θα φύγουν από τον τόπο τους για να πάνε σε μία πόλη που δεν διαθέτει ούτε τις κατάλληλες υποδομές, ούτε άλλα πανεπιστημιακά τμήματα και να αποκοπούν από τα υπόλοιπα πανεπιστημιακά τμήματα και τους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς με τους οποίους συνεργάζονται επί μακρόν.

Η μετακίνηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων στη Λαμία θα ήταν καταστροφική για τα ίδια τα τμήματα αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό τους και θα ανέκοπτε πλήρως τη συνεχώς αυξανόμενη δυναμική τους για τους ακόλουθους λόγους: Θα αποκόπτονταν η ώσμωση με την κοινωνία του Βόλου, θα διαταρασσόταν οι ισορροπίες στις Σχολές του ΠΘ, θα διαρρηγνύονταν οι μακρόχρονες σχέσεις με την εκπαιδευτική κοινότητα του Βόλου και των άλλων θεσσαλικών πόλεων, θα ανάγκαζε φοιτητές/τριες να μετακινηθούν σε μία άλλη πόλη 100 χλμ. μακριά, με τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, θα δημιουργούσε ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα στα μέλη ΔΕΠ και μάλιστα σε μία εποχή μέγιστης οικονομικής κρίσης και συρρίκνωσης των μισθών. Και όλα αυτά χωρίς κανένα φανερό όφελος, αλλά με πολύ μεγάλο οικονομικό κόστος για το κράτος.

Τα Παιδαγωγικά Τμήματα δηλώνουμε την απόλυτη αντίθεσή μας σε ενδεχόμενη μετακίνησή μας στην πόλη της Λαμίας και καλούμε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και όλους τους φορείς της πόλης να εναντιωθούν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο».

Η φυσιογνωμία των Παιδαγωγικών

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ιδρύθηκε το 1984. Απασχολεί 18 μέλη ΔΕΠ (τέσσερις Καθηγητές, επτά Αναπληρωτές καθηγητές, τέσσερις Επίκουρους καθηγητές και τρεις λέκτορες) και ακόμη ένα μέλος ΔΕΠ σε αναμονή διορισμού. Στη γραμματεία του τμήματος απασχολούνται δύο διοικητικοί Υπάλληλοι και δύο μέλη ΕΤΕΠ. Στο τμήμα φοιτούν 841 προπτυχιακοί φοιτητές 158 εκ των οποίων προέρχονται από την πόλη του Βόλου και συνολικά 400 από την περιφέρεια της Θεσσαλίας, οι οποίοι συχνά μετακινιούνται καθημερινά για τις ανάγκες των μαθημάτων. Στο τμήμα λειτουργούν δύο Μεταπτυχιακά Προγράμματα: α) Από το 2005 λειτουργεί το Πρόγραμμα με τίτλο «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης», με το οποίο δέχεται ετησίως περίπου 30 μεταπτυχιακούς φοιτητές. Μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί στο παραπάνω μεταπτυχιακό 182 φοιτητές. β) Από το

2003 λειτουργεί το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Παραγωγή Διδακτικού Υλικού» το οποίο δέχεται ετησίως περίπου 24 μεταπτυχιακούς φοιτητές. Μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί στο παραπάνω πρόγραμμα 150 μεταπτυχιακοί φοιτητές. Σήμερα στο Τμήμα υπάρχουν 42 υποψήφιοι διδάκτορες και 32 κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης  ιδρύθηκε το 1984. Απασχολεί 23 μέλη ΔΕΠ (τέσσερις καθηγητές, επτά αναπληρωτές καθηγητές, οκτώ επίκουρους καθηγητές και τέσσερις λέκτορες) και ακόμη τρία μέλη ΔΕΠ σε αναμονή διορισμού. Στη γραμματεία του τμήματος απασχολούνται τέσσερις υπάλληλοι και μία υπάλληλος κατηγορίας ΕΤΕΠ. Στο τμήμα φοιτούν 750 προπτυχιακοί φοιτητές 133 των οποίων προέρχεται από την Μαγνησία και συνολικά 316 από την περιφέρεια της Θεσσαλίας οι οποίοι συχνά μετακινούνται ημερησίως για τις ανάγκες των μαθημάτων. Στο τμήμα λειτουργεί από το 2004 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Παιδαγωγικό Υλικό και Παιδαγωγικό Παιχνίδι στην πρώτη παιδική ηλικία» από το οποίο δέχεται ετησίως περίπου 20 μεταπτυχιακούς φοιτητές μέχρι σήμερα έχουν εγγραφεί στο μεταπτυχιακό 195 φοιτητές. Σήμερα στο Τμήμα υπάρχουν 48 υποψήφιοι διδάκτορες και 35 κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής ιδρύθηκε το 1993. Απασχολεί 20 μέλη Δ.Ε.Π. (τρεις καθηγητές, επτά αναπληρωτές καθηγητές, επτά επίκουρους καθηγητές και τρεις λέκτορες), ενώ υπάρχει και ένα εκλεγμένο μέλος Δ.Ε.Π. σε αναμονή διορισμού και έξι θέσεις Δ.Ε.Π. υπό προκήρυξη. Στη γραμματεία του τμήματος απασχολούνται τέσσερις υπάλληλοι και ένας υπάλληλος με σύμβαση έργου, ενώ στο Τμήμα υπηρετεί και ένα μέλος Ε.Τ.Ε.Π. Στο τμήμα φοιτούν 573 προπτυχιακοί φοιτητές, εκ των οποίων 162 προέρχονται από την πόλη του Βόλου ή τις άλλες πόλεις της περιφέρειας της Θεσσαλίας και συχνά μετακινούνται ημερησίως για τις ανάγκες των μαθημάτων. Στο Τμήμα λειτουργούν από το 2009 δύο Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Ειδική Αγωγή» και «Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία» τα οποία παρακολουθούν 55 μεταπτυχιακοί φοιτητές. Σήμερα στο Τμήμα υπάρχουν 52 υποψήφιοι διδάκτορες, ενώ έχουν ήδη ολοκληρώσει τη διατριβή τους και είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος του τμήματος 24 άτομα.

 

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

1 Comment

  1. Τα άσχημα νέα για την Θεσσαλία άρχισαν από πέρσι. Την τελική απώλεια του ΚΕΤΕΑΘ την προηγούμενη εβδομάδα (μικρό, ευέλικτο, κερδοφόρο και αξιολογημένο ερευνητικό κέντρο), το οποίο με το νομοσχέδιο Μανιτάκη, συγχωνεύθηκε με το ΕΚΕΤΑ (στην Θεσσαλονίκη) αντί να συγχωνευτεί με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (και να το δυναμώσει κι άλλο) πολλοί την πήραν αψήφιστα. Είναι όμως ενδεικτική του κλίματος που επικρατεί. Ζούμε μια χαώδη κατάσταση όπου αυτοί που προτάσσουν την εξωτερική αξιολόγηση και τα ιδανικά της αριστείας είναι οι ίδιοι που αποφασίζουν οριζόντιες περικοπές και συγχωνεύσεις/ καταργήσεις οργανισμών χωρίς να έχουν αξιολογήσει/προβλέψει (στα σοβαρά) ποιο θα είναι το πραγματικό όφελος για την παιδεία και την έρευνα.
    Η Θεσσαλία έχει βρεθεί στη μέση του ιδιότυπου “μπρα-ντε-φερ” της Αθήνας και Θεσσαλονίκης που μάχονται για να διατηρήσουν (ή και να αυξήσουν) τις ερευνητικές/εκπαιδευτικές τους δομές. Προς το παρόν ‘χάνουμε’ όχι γιατί δεν αξίζουμε αλλά γιατί δεν έχουμε αρκετή (πολιτική) δύναμη.

Μοιραστείτε το