Photo Gallery, Τοπικά

Σκοτεινοί και επικίνδυνοι βασικοί οδικοί άξονες στη Μαγνησία

Χωρίς δημόσιο φωτισμό είναι εδώ και μήνες ο δρόμος Βόλου-Νέας Αγχιάλου, Βόλου-Βελεστίνου, Βελεστίνου-Στεφανοβικείου, βασικοί οδικοί άξονες που καθημερινά χρησιμοποιούν εκατοντάδες δεκάδες οδηγοί

 

Θεοσκότεινοι και άκρως επικίνδυνοι παραμένουν εδώ και καιρό βασικοί εθνικοί άξονες, αφού άγνωστοι έχουν αφαιρέσει τα ηλεκτρικά συστήματα. Όλα δείχνουν πως οι δρόμοι θα μείνουν σκοτεινοί για μεγάλο ακόμη χρονικό διάστημα. Και τούτο επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για να καλυφθεί η ζημιά. Η γραφειοκρατία που απαιτείται έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από τις υπηρεσίες, όμως ο λογαριασμός συντηρήσεων φωτισμού δρόμων είναι σχεδόν μηδενικός.

Η ζημιά που έχει προκληθεί από την εγκληματική συμπεριφορά αγνώστων είναι τεράστια, αν υπολογιστεί ότι όσοι κινούνται νυχτερινές ώρες σε αυτούς τους θεοσκότεινους και επικίνδυνους δρόμους, κινδυνεύουν να πέσουν θύματα τροχαίου ατυχήματος.

Χωρίς δημόσιο φωτισμό είναι εδώ και μήνες ο δρόμος Βόλου-Νέας Αγχιάλου, Βόλου-Βελεστίνου, Βελεστίνου-Στεφανοβικείου, βασικοί οδικοί άξονες που καθημερινά χρησιμοποιούν εκατοντάδες δεκάδες οδηγοί. Σε άλλους δρόμους, πολλοί κόμβοι παραμένουν σκοτεινοί λόγω κλοπής καλωδίων, ενώ ανάβουν δύο ή τρεις λάμπες σε κάποια σημεία. Κατά καιρούς χωρίς ρεύμα είναι και ο περιφερειακός δρόμος του Βόλου για τον ίδιο λόγο.

Η επιτροπή καταγραφής ζημιών από υπαλλήλους των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας έχει ολοκληρωθεί. Όπως αναφέρεται στη σχετική μελέτη, για το δρόμο Βόλου-Νέας Αγχιάλου απαιτείται καλώδιο μήκους οκτώ χιλιομέτρων. Σε άλλα τόσα χιλιόμετρα περίπου, τμηματικά όμως, υπολογίζεται ότι απαιτούνται εργασίες στο δρόμο προς το Βελεστίνο. Το κόστος εκτιμάται πως ξεπερνά τις 100.000 ευρώ. Χρήματα δεν υπάρχουν και όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά διοικητικά στελέχη της Υπηρεσίας, δεν υπάρχει προς το παρόν χρονοδιάγραμμα. Ως μόνη πηγή χρηματοδότησης θεωρείται η αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Κανείς, στην παρούσα χρονική στιγμή, δεν μπορεί να δώσει συγκεκριμένη απάντηση για το πότε θα γίνουν εργασίες επανηλεκτροδότησης των δρόμων. Η διαδικασία προβλέπει εγγραφή πίστωσης, δημόσιο διαγωνισμό και επιλογή μειοδότη.

Το βασικό είναι ωστόσο, όπως επισημαίνειται, η έλλειψη χρημάτων για την ανάθεση της εργολαβίας.

Η κλοπή καλωδίων από το δημόσιο φωτισμό έχει γίνει «μάστιγα». Τα περιστατικά είναι πολλά και η δράση αγνώστων δεν φαίνεται να έχει σταματημό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον κόμβο των Αγίων Θεοδώρων, στην ΠΑΘΕ, σημειώθηκε δύο φορές, μέσα σε ελάχιστους μήνες, κλοπή καλωδίων και η περιοχή βυθίστηκε στο σκοτάδι. Η δεύτερη κλοπή σημειώθηκε στο τέλος του 2011 και η αποκατάσταση της ζημιάς έγινε το Φεβρουάριο του 2012. Το κόστος, μετά την έκπτωση του εργολάβου, ανήλθε σε 13.000 ευρώ. «Ήταν τα τελευταία χρήμα που υπήρχαν στο ταμείο για τις συντηρήσεις και αντικαταστάσεις φωτισμού» επεσήμανε διοικητικό στέλεχος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας.

Η όλη, πάντως, κατάσταση στους δρόμους που μένουν χωρίς φωτισμό, είναι τριτοκοσμική. Αυτό που συνιστάται στους οδηγούς είναι να είναι πολύ προσεκτικοί, να μην αναπτύσσουν ταχύτητα και να τηρούν ευλαβικά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 

Τούλα Κεκάτου 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το