Photo Gallery, Τοπικά

Ποιες οι φορολογικές υποχρεώσεις επιχειρήσεων σε αδράνεια

Πληρωμή τελών κυκλοφορίας από 15 Νοεμβρίου

Η αδράνεια μιας επιχείρησης πρέπει να δηλώνεται στην Εφορία εντός χρονικού διαστήματος 30 ημερών και διαρκεί ένα χρόνο. Μετά η επιχείρηση πρέπει να διακόψει τη λειτουργία της. Η επιχείρηση δεν μπορεί να διακόψει τη λειτουργία της, αν δεν έχει υποβάλει δήλωση ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος ο επιχειρηματίας. Αυτό επισημαίνει ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. Βόλου (Α’-Β’) με αφορμή τα αιτήματα πολλών επιχειρηματιών να διακόψουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους, αλλά δεν γνωρίζουν πώς να το πράξουν αυτό, ενώ οφείλουν στην Εφορία.

Στο μεταξύ, από την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει στις τράπεζες η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2013.

Δεκάδες είναι οι επιχειρηματίες που θέλουν να θέσουν τις επιχειρήσεις τους σε καθεστώς είτε αδράνειας, είτε να διακόψουν τη λειτουργία τους λόγω της κρίσης. Ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. Βόλου κ. Χρ. Τσαμπρινός επισημαίνει ότι η αδράνεια μιας επιχείρησης πρέπει να γνωστοποιείται στη Δ.Ο.Υ., όπου αυτή ανήκει, εντός 30 ημερών και η διάρκειά της είναι ένα χρόνο μόνο. «Δεν μπορεί μια επιχείρηση να τεθεί σε αδράνεια π.χ. τον Αύγουστο κι αυτό να γνωστοποιηθεί στην Εφορία το Νοέμβριο. Δεν υφίσταται εκπρόθεσμη αδράνεια. Μια επιχείρηση μπορεί να διακόψει τη λειτουργία της και ας χρωστάει στην Εφορία. Δεν μπορεί να κάνει διακοπή όμως, αν δεν έχει υποβάλει δήλωση ΦΠΑ μέχρι και την τελευταία της περιόδου λειτουργίας της ή δήλωση φόρου εισοδήματος ο επιχειρηματίας. Ρυθμίσεις οφειλών επίσης γίνονται, όταν η επιχείρηση βρίσκεται και σε αδράνεια ή έχει διακόψει τη λειτουργία της, αρκεί ο επιχειρηματίας, να έχει υποβάλει δηλώσεις ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος», επισημαίνει ο κ. Τσαμπρινός.

Τα τέλη κυκλοφορίας

Από τις 15 Νοεμβρίου και μόνο μέσω των τραπεζών ξεκινά η καταβολή των τελών κυκλοφορίας, που από φέτος θα αναρτώνται από σήμερα στο Διαδίκτυο. Οι πολίτες, είτε με τον κωδικό τους για το Taxisnet είτε με το ΑΦΜ τους, θα μπορούν από σήμερα να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, να το τυπώνουν και ακολούθως να το εξοφλούν σε τράπεζες, ταχυδρομεία, εφορίες ή μέσω web banking.

Όσοι δεν έχουν πιστοποιηθεί στο Taxisnet θα μπορούν να πληκτρολογήσουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους και τον ΑΦΜ τους στη σχετική ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και να τυπώσουν το ειδοποιητήριό τους.

Η απόδειξη πληρωμής θα αντικαταστήσει το σήμα κυκλοφορίας – ο οδηγός θα πρέπει να το έχει πάντα μέσα στο αυτοκίνητο – και θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας 2013 υπολογίζονται ως εξής:

Από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 ευρώ

Από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 ευρώ

Από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 ευρώ

Από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε 135 ευρώ

Από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε 240 ευρώ

Από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 265 ευρώ

Από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 300 ευρώ

Από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 660 ευρώ

Από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 880 ευρώ

Από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1100 ευρώ

Από 4001 κ.ε. και άνω 1320 ευρώ.

Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:

 

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)ω

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο εκπομπών σε ευρώ:

0 – 100 (γρ./χλμ.) 0 ευρώ

101 – 120 (γρ./χλμ.) 0,90 ευρώ

121 – 140 (γρ./χλμ.) 1,10 ευρώ

141 – 160 (γρ./χλμ.) 1,70 ευρώ

161 – 180 (γρ./χλμ.) 2,25 ευρώ

181 – 200 (γρ./χλμ.) 2,55 ευρώ

201 – 250 (γρ./χλμ. 2,80 ευρώ

Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,40 ευρώ.

 

Νέος Κώδικας Απεικόνισης Φορολογικών Συναλλαγών

Στην άρση των δυσλειτουργιών που οφείλονταν στην αδυναμία του Κώδικα Βιβλίου και Στοιχείων (ΚΒΣ) να παρακολουθήσει την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις νέες μορφές συναλλαγών και οικονομικών σχέσεων αποβλέπει ο νέος Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών.

Ο νέος Κώδικας, περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 που κατατέθηκε προχθές στη Βουλή. Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλήφθησαν και οι αλλαγές στη διαδικασία τοποθέτησης και λήξης της θητείας των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος, Υποδιεύθυνσης και Διεύθυνσης του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίες είχαν προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων τις προηγούμενες ημέρες.

Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες διατάξεις για τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών ορίζονται τα υπόχρεα πρόσωπα σχετικά με την τήρηση βιβλίων, την έκδοση στοιχείων και υποβολή δεδομένων για διασταύρωση, ορίζεται ο σκοπός που εξυπηρετεί η απεικόνιση των συναλλαγών στα βιβλία και η έκδοση των στοιχείων, ορίζονται τα δικαιολογητικά εγγραφής στα βιβλία, που αφορούν συναλλαγή ή άλλη πράξη του υπόχρεου, καθορίζεται ο τρόπος αποστολής των τιμολογίων και των αποδείξεων λιανικής, που μπορεί να είναι είτε σε χαρτί είτε σε ηλεκτρονικά μέσα, καθώς και οι προϋποθέσεις αποστολής των τιμολογίων και των αποδείξεων λιανικής με ηλεκτρονικά μέσα.

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών μπορεί να συγχωνεύει ή συνενώνει οποιοδήποτε βιβλίο ή βιβλία, στοιχείο ή στοιχεία, βιβλίο και στοιχείο ή βιβλία και στοιχεία σε άλλο. Ακόμη, προσδιορίζονται αυστηρά οι υποχρεώσεις ως προς την τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων του Δημοσίου, ημεδαπού ή αλλοδαπού νομικού προσώπου κ.λπ. και την έκταση εφαρμογής των διατάξεων αυτών στα εν λόγω πρόσωπα.

Όπως προαναφέρθηκε, το νομοσχέδιο προβλέπει ειδική διαδικασία τοποθέτησης και λήξης της θητείας των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος, Υποδιεύθυνσης και Διεύθυνσης του υπουργείου Οικονομικών. Πλέον η υπουργική απόφαση τοποθέτησης προϊσταμένων θα καθορίζει και τους ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους για κάθε οργανική μονάδα ανά τρίμηνο, ενώ επίσης η επίτευξη των τεθέντων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων θα ελέγχεται ανά τρίμηνο και, κατά συνέπεια, η απόφαση πρόωρης λήξης της θητείας προϊσταμένων θα λαμβάνεται με κύριο κριτήριο την επίτευξη των τριμηνιαίων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων της οργανικής μονάδας.  Προκειμένου να εξασφαλισθεί η εναλλαγή των προσώπων που υπηρετούν σε κρίσιμες θέσεις της φορολογικής διοίκησης σε τακτά χρονικά διαστήματα προβλέπεται ακόμη ότι η ετήσια θητεία των προϊσταμένων οργανικών μονάδων μπορεί να ανανεώνεται μέχρι δύο φορές – κατά συνέπεια, η θητεία τους δεν μπορεί να υπερβαίνει την τριετία.

Επίσης με τις ίδιες διατάξεις προβλέπεται κατ’ εξαίρεση για χρονικό διάστημα έξι μηνών η επιτάχυνση της διαδικασίας επιλογής των ελεγκτών από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Προσωπικού κατόπιν συνέντευξης και απλουστεύεται η διαδικασία για την επιλογή υπαλλήλων με τουλάχιστον διετή προηγούμενη εμπειρία σε ελεγκτικά καθήκοντα. Τέλος, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου παρατείνεται ο χρόνος παραγραφής για την πραγματοποίηση ελέγχων και την κοινοποίηση των οικείων πράξεων της φορολογικής αρχής σε πάσης φύσεως εκκρεμείς υποθέσεις, νομικών και φυσικών προσώπων. για όλες τις φορολογίες. Η παράταση αυτή που κρίνεται αναγκαία λόγω αντικειμενικής δυσχέρειας ελέγχου των υποθέσεων των παραγραφόμενων χρήσεων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2012.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το