Τοπικά

Περισσότερη ύλη και άγχος, λιγότερες επιλογές για σχολές – Μαθητές της Β’ Τάξης μιλούν για τις αλλαγές στις πανελλαδικές

Περισσότερη ύλη και εντονότερο άγχος, με λιγότερες επιλογές σχολών και διπλές πανελλαδικές εξετάσεις που φορτώνουν το ήδη επιβαρυμένο πρόγραμμα των μαθητών, είναι τα νέα δεδομένα που φέρνει το νέο εξεταστικό σύστημα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, μια εξέλιξη που βρίσκει ιδιαίτερα προβληματισμένους τους μαθητές της Β’ Τάξης Λυκείου.
Η «Θ» συζήτησε για το θέμα με τρεις μαθητές του 8ου ΓΕΛ Βόλου οι οποίοι του χρόνου θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις και θα είναι οι πρώτοι που θα δοκιμάσουν το νέο σύστημα εισαγωγής.
Οι έφηβοι επισημαίνουν τις διαφωνίες για μια σειρά ζητημάτων του νέου εξεταστικού συστήματος, από τον περιορισμό των σχολών μέσω της κατάργησης του πέμπτου μαθήματος μέχρι και την αύξηση της εξεταστέας ύλης.
Η Μαρία Νικηφορίδη έχει επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού με τις ανθρωπιστικές σπουδές και, όπως τονίζει «αυτή τη στιγμή λείπει η ενημέρωση και δεν υπάρχει κάποιος προγραμματισμός. Με το νέο εξεταστικό σύστημα περιορίζονται οι επιλογές των υποψηφίων για να δηλώσουν σχολές στο μηχανογραφικό δελτίο. Πλέον εμείς που θα δώσουμε εξετάσεις του χρόνου, δεν θα μπορούμε να επιλέγουμε και πέμπτο μάθημα για να διαλέξουμε σχολές από ένα δεύτερο πεδίο. Αυτό καταργείται και οι επιλογές είναι λιγότερες. Για παράδειγμα οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης διάλεγαν τη Βιολογία για να έχουν ελπίδες να εισαχθούν και στα παραϊατρικά επαγγέλματα. Ένα επίσης νέο στοιχείο είναι οι διπλές εξετάσεις για το απολυτήριο και τις πανελλαδικές που μπορεί να αυξήσουν το άγχος των υποψήφιων».

Η ίδια αναφέρθηκε και στην αντικατάσταση των λατινικών από την κοινωνιολογία λέγοντας πως «ανατρέπονται τα δεδομένα, αφού οι μαθητές προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές από τη Β’ Τάξη Λυκείου και για την κοινωνιολογία δεν υπάρχει κάτι σταθερό προς το παρόν».
Η Μαρία Νικηφορίδη επισήμανε πως «οι μεταρρυθμίσεις θα έπρεπε να ξεκινήσουν όχι από το Λύκειο αλλά από το δημοτικό. Αυτά κάνουν στο εξωτερικό, όπου η έμφαση δίνεται στις πρώτες τάξεις του σχολείου και δεν γίνονται τόσο ξαφνικά».
Παίρνοντας τον λόγο η Ραφαέλλα Κατσάρα που έχει επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού θετικών επιστημών με κατεύθυνση τις πολυτεχνικές σχολές τόνισε πως «είναι πολύ άσχημο να περιορίζονται οι επιλογές για τις σχολές μετά και την κατάργηση του πέμπτου μαθήματος. Επίσης με την αύξηση της εξεταστέας ύλης το άγχος των υποψήφιων θα αυξηθεί. Πλέον το Λύκειο στρέφεται πιο έντονα στις εξετάσεις. Εδώ και χρόνια οι καθηγητές μας λένε πως πρέπει να ασχολούμαστε με όλα τα μαθήματα. Για να είναι ένας μαθητής ολοκληρωμένος και να έχει μια γενική γνώση, θα πρέπει να ασχολείται με όλα τα μαθήματα, κάτι που αναιρείται με το νέο εξεταστικό σύστημα».

Προβληματισμένοι οι μαθητές
Από την πλευρά του ο μαθητής Κωνσταντίνος Τσίπης που έχει επιλέξει την ομάδα προσανατολισμού θετικών επιστημών με έμφαση την ιατρική τόνισε πως «με το πέμπτο μάθημα που καταργήθηκε, δεν μπορώ να διαλέξω τα μαθηματικά ως πέμπτο μάθημα, ώστε να είχα και την επιλογή των πολυτεχνικών σχολών, αν κάτι δεν πήγαινε καλά με τις ιατρική, όπου στοχεύω. Αυτό είναι ένα ζήτημα που προβληματίζει πολύ τους συμμαθητές».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «δεν συμφωνώ καθόλου με την αύξηση της εξεταστέας ύλης. Παρακολουθώ τις εξελίξεις και βλέπω ότι φέτος οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στο μάθημα της βιολογίας σε οκτώ κεφάλαια. Με την πρόταση του ΙΕΠ (Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής πολιτικής) θα προστεθούν άλλα έξι κεφάλαια που θα είναι σαν να διαβάζουμε δύο βιβλία. Πολύ περισσότερος φόρτος δηλαδή. Επίσης δεν έχει νόημα να δηλώνουμε τον Οκτώβριο τις σχολές που θέλουμε, ώστε να φανούν, ποιες σχολές δεν έχουν ζήτηση. Με φίλους που συζητώ, όλοι εκφράζουν τις διαφωνίες τους και είναι δυσαρεστημένοι που το υπουργείο δεν ρώτησε κανέναν. Με το νέο σύστημα οι μαθητές θα είναι αναγκασμένοι να στραφούν περισσότερο στα φροντιστήρια λόγω των πολλών εξετάσεων».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το