Πολιτισμός

Μιούζικαλ με την «υπογραφή» του διεθνούς τενόρου Ευάγγελου Γιαμούρη – Το μουσικό ιδίωμα της πεντατονίας ενώνει τις κουλτούρες Ελλάδας-Κίνας

 

Ένα πρότζεκτ, το οποίο θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο, παρουσιάζοντας τον πολιτισμό περιοχών της Ελλάδας, ετοιμάζει αυτόν τον καιρό ο διεθνούς φήμης τενόρος Ευάγγελος Γιαμούρης. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο μιούζικαλ, μία μουσικοθεατρική παράσταση, με ήχο και εικόνα, τραγουδιστές, χορωδίες, ορχήστρες, ηθοποιούς κ.λπ. Ένα υπερθέαμα, που ανάλογό του δεν έχει γίνει στην Ελλάδα, με την ονομασία «Global Hellas».

Το 2018 ο Ευάγγελος Γιαμούρης επιλέχθηκε από την κυβέρνηση της Κίνας ως ένας από τους τέσσερις καλύτερους τενόρους του κόσμου εκπροσωπώντας την Ελλάδα στο μεγαλύτερο event που διοργανώθηκε στο Ολυμπιακό Στάδιο του Πεκίνου, στο Aslan Coulter Carnival.
Όπως ο ίδιος επισήμανε, «στο event αυτό συμμετείχαν 47 χώρες από όλη την Ασία παρουσιάζοντας την κουλτούρα τους. Τενόροι και σοπράνο τραγουδήσαμε ένα υπέροχο τραγούδι που το θεωρούν ύμνο στην Κίνα, που μιλά για τις παλιές φιλίες και το οποίο το «μεταφράζουν» σαν τη φιλία των λαών».
Με αφορμή αυτή τη συμμετοχή του και μένοντας στο Πεκίνο για 19 μέρες υπήρξε η σκέψη με τη διεθνή εταιρεία μουσικής παραγωγής που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, να συνδέσει την παράδοση της πεντατονικής, η οποία προέρχεται από την Ήπειρο, με την πεντατονική που χρησιμοποιεί η Κίνα και να γίνουν από κοινού τραγούδια της Ηπείρου, αλλά και των γύρω περιοχών.
«Η ιδέα ήρθε πριν 7 χρόνια στην Αμερική και «έναυσμα» ήταν όλο αυτό που έζησα και πήρα από την Κίνα. Στο Πεκίνο δεν εκπροσώπησα τον εαυτό μου, εκπροσώπησα την Ελλάδα και η χώρα μου ήταν αυτή που ακούστηκε» ανέφερε ο διεθνής τενόρος, συμπληρώνοντας: «Στην Κίνα διαπίστωσα την αγάπη που έχουν αυτοί οι άνθρωποι για την Ελλάδα και την κουλτούρα μας, αλλά και ότι «ψάχνονται» να βρουν κοινά στοιχεία, πολιτιστικά, καλλιτεχνικά κ.λπ. Διαπίστωσα επίσης ότι η απόλυτη συσχέτιση που έχουν οι δύο κουλτούρες, τουλάχιστον στο κομμάτι της μουσικής, είναι η πεντατονική. Όταν μπορέσεις να τα συνδέσεις αυτά με απόλυτη αρμονία, μπορείς να κάνεις ένα ιδιαίτερο πάντρεμα και να αποδώσει σε υψηλό επίπεδο».
The Greek world men (ο Έλλην του κόσμου), όπως τον αποκαλούν όσοι άνθρωποι τον γνωρίζουν ανά τον κόσμο, που μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα σε Αθήνα και Νέα Υόρκη, τόνισε πως «θα είναι ένα τεράστιο πολιτιστικό γεγονός της Ελλάδας που θα μπορεί να προβάλει την κουλτούρα και την κάθε περιοχή ανά τον κόσμο σε πολιτιστικό και τουριστικό επίπεδο».
Τα τελευταία χρόνια ήταν μία περίοδος για τον ίδιο που έπρεπε να δρομολογηθούν πολλά πράγματα και τώρα ήρθε η ώρα για να πάρει σάρκα και οστά όλο αυτό το εγχείρημα. «Τα σχόλια όλων όσοι ακούνε τα τραγούδια είναι θετικά σε υπερθετικό βαθμό, περιμένοντας με ανυπομονησία και όλο το υπόλοιπο. Έχω ήδη ξεκινήσει με 2-3 τραγούδια και έχω εντάξει σε όλο αυτό την αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο. Αυτή είναι η αρχή, ενώ στη συνέχεια θα πάρουν σειρά κι άλλες περιοχές της Ελλάδας, ενώ όλο το κόνσερπ έχει ονομαστεί «Global Hellas»» σημείωσε ο Ευάγγελος Γιαμούρης.
Αυτή την εποχή ο τενόρος βρίσκεται στην Ελλάδα, ασχολούμενος με αυτή την παραγωγή. «Ακούω μουσικές και συναναστρέφομαι με ανθρώπους που μπορούν να μου δώσουν παραπάνω στοιχεία. Ταξιδεύω σε χωριά και σε περιοχές, ακούω καινούργια πράγματα, τα οποία θα έχουν ενδιαφέρον να προωθηθούν σε αυτή την παραγωγή. Είναι σημαντικό να πάρω τα καλύτερα στοιχεία, την αφρόκρεμα της μουσικής αυτής και να την εντάξω σε όλο αυτό που ετοιμάζουμε» επισήμανε.
Η παραγωγή θα ξεκινά με το μουσικό κομμάτι, αλλά θα εντάσσει και θεματικό, με εικονική πραγματικότητα, ομοιώματα, ηθοποιούς κ.λπ. «Θα γίνει ένα παγκόσμιο μιούζικαλ, μία μουσικοθεατρική παράσταση. Το κάθε τραγούδι θα είναι και μία ιστορία, ενώ θα προβάλει μια περιοχή ή ένα θέμα. Η παράσταση με ήχο και εικόνα και τη συμμετοχή τραγουδιστών, χορωδιών, ορχηστρών, ηθοποιών κ.λπ., ανάλογη της οποίας δεν έχει γίνει στην Ελλάδα, θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο» ανέφερε.
Όσον αφορά στην περίοδο της καραντίνας και των περιορισμών, ο διεθνής τενόρος τη χαρακτήρισε μια δύσκολη και δυσχερή κατάσταση. «Στην Αμερική βέβαια δεν υπήρχαν οι περιορισμοί όπως στην Ελλάδα. Για μένα ήταν μία δημιουργική περίοδος, κατά την οποία σκέφτηκα, επεξεργάστηκα και δούλεψα όλη αυτή την παραγωγή. Αν δεν γινόταν αυτό, δεν ξέρω πώς θα έβρισκα τον χρόνο με τις συναυλίες, τις παραγωγές και τις υποχρεώσεις» κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το