Τοπικά

Βόλος: Αβέβαιη η επόμενη μέρα για τα εμπορικά καταστήματα – Με περιορισμούς η επαναλειτουργία τους 

Δύσκολη και με πολλούς αστερίσκους αναμένεται η επιστροφή της εμπορικής δραστηριότητας στον Βόλο. Το φετινό Πάσχα θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη των εμπόρων και των καταναλωτών, καθώς είναι η πρώτη φορά που η αγορά δεν λειτουργεί και οι επιλογές καλύπτονται μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η πανδημία ανέτρεψε τα πάντα. Έκλεισε τα εμπορικά καταστήματα και δημιούργησε δύο ταχύτητες, τα εμπορικά με τη φυσική τους παρουσία και τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

«Στη Μαγνησία το 20% των εμπορικών καταστημάτων δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος και πρόσθεσε πως «αυτή την περίοδο υπάρχουν ηλεκτρονικές παραγγελίες, κυρίως για είδη τεχνολογίας, παιχνίδια, είδη προσωπικής φροντίδας. Άρα οι μισές περίπου από τις επιχειρήσεις με ηλεκτρονική παρουσία έχουν κινητικότητα».
Σύμφωνα με τον ίδιο η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη της στροφής επιχειρήσεων στην ψηφιακή αγορά. Άλλωστε η πλήρης κανονικότητα ίσως να αργήσει να έρθει και οι πολίτες να είναι αναγκασμένοι να επιλέγουν αγορές από το διαδίκτυο.

«Δημιουργείται μια νέα κατάσταση, όπου η δυναμική του φυσικού καταστήματος υποχωρεί και ενισχύεται το ηλεκτρονικό κατάστημα. Γι’ αυτό και οι έμποροι θα πρέπει να στραφούν ακόμη πιο δυναμικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Δυστυχώς υπάρχουν καταστήματα που δεν διαθέτουν ούτε email και αυτό είναι λυπηρό» σημείωσε ο πρόεδρος των εμπόρων.

Άνοιγμα καταστημάτων με περιορισμούς
Η έρημη εικόνα κεντρικών δρόμων, όπως της Ερμού προκαλεί θλίψη. Η επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων θα φέρει ζωντάνια και μια άλλη ψυχολογία στον κόσμο.
Γι’ αυτό και στο σχέδιο της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν πρώτα τα μικρά εμπορικά καταστήματα και μετά τα πολυκαταστήματα, πάντα βέβαια με περιορισμούς στην είσοδο των πελατών, όπως συμβαίνει στα σούπερ μάρκετ.
«Εκτιμούμε πως από τα μέσα Μαΐου τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν τηρώντας βέβαια όλους τους κανόνες υγιεινής. Στον Βόλο η πλειοψηφία των εμπορικών καταστημάτων έχει μια επιφάνεια χώρου μεταξύ 30-50 τετραγωνικών μέτρων, που σημαίνει ότι μέσα στο καταστήματα δεν μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα περισσότεροι από δύο πελάτες, αφού θα πρέπει να υπολογίσουμε και την παρουσία του προσωπικού που θα εξυπηρετεί. Θα είναι μια νέα κατάσταση, ίσως υπάρξουν και κάποιες ρυθμίσεις στα ωράρια λειτουργίας. Εμείς θέλουμε να ανοίξουν τα καταστήματα, να αποκτήσει ξανά ζωντάνια και ρυθμό η αγορά, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε πώς θα κυμανθεί η κατανάλωση» σημείωσε ο κ. Οντόπουλος.

Ο ρόλος της εστίασης
Παράλληλα σημειώνει και μια άλλη παράμετρο αναφορικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών. «Για να υπάρξει κατανάλωση θα πρέπει παράλληλα να ανοίξει και ο κλάδος των καφέ και της εστίασης, να μπορούν να γίνονται εκδηλώσεις. Άλλωστε κάποιος αγοράζει ρούχα και άλλα είδη, ώστε να έχει και κάποια κοινωνική συναναστροφή και όχι για να μένει σπίτι. Αυτό το διαπιστώσαμε, όταν έκλεισε η εστίαση και τις λίγες ημέρες που παρέμειναν ανοικτά τα εμπορικά, η κίνηση ήταν πολύ περιορισμένη» επισήμανε ο κ. Οντόπουλος.
Παράλληλα υπογράμμισε την ανάγκη συνέχισης των οικονομικών μέτρων ανακούφισης για τους εμπόρους και το επόμενο διάστημα. «Η κρίση θα είναι μεγάλη και οι έμποροι που έχουν μηδενικούς τζίρους αυτή την περίοδο θα πρέπει να βοηθηθούν από την κυβέρνηση και το επόμενο διάστημα, όπως με την αναστολή πληρωμής φόρων, το επίδομα των 800 ευρώ, την επιστρεπτέα προκαταβολή» κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το