Τοπικά

Την κατασκευή δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού σχεδιάζει η ΔΕΥΑΜΒ- Εντοπίστηκε η βλάβη στον βιολογικό “Θ”

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ-ΒΟΛΟΥ

Η παλαιότητα των αγωγών που οδηγούν τα αστικά λύματα στις εγκαταστάσεις του Βιολογικού και οι συνεχόμενες βλάβες, αναγκάζουν τη ΔΕΥΑΜΒ να σχεδιάσει και την κατασκευή  δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού. Στο μεταξύ η βλάβη στον βιολογικό , στην οδό Λαρίσης, εντοπίστηκε και είναι θέμα ημερών να διοχετευτούν τα λύματα στο λιμάνι για να καταστεί δυνατή η επιδιόρθωση.

Στο κεντρικό αντλιοστάσιο Α6 που έχει κατασκευαστεί στην οδό Βόλου-Λαρίσης δεξιά της όχθης του χειμάρρου Κραυσίδωνα συγκεντρώνονται τα λύματα της περιοχής Βόλου και Ν.Ιωνίας.

Από το Κεντρικό αντλιοστάσιο μέσω τεσσάρων αντλητικών συγκροτημάτων συνολικής δυναμικότητας 4000 m3/h  οδηγούνται τα αστικά λύματα μέσο καταθλιπτικού αγωγού στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων .

Το κεντρικό αντλιοστάσιο κατασκευάστηκε το 1982.

Σήμερα το πρόβλημα το οποίο έχει προκύψει είναι με τον καταθλιπτικό αγωγό ο οποίος  έχει ήδη επισκευαστεί σε μερικά  ειδικά μεταλλικά τεμάχια  τα οποία χρειάζονται για να συνδέουν τον αμιαντοσωλήνα στις μεταβολές όδευσης του αγωγού.

Η κάθε βλάβη που προκύπτει έχει σαν συνέπεια ανεπεξέργαστα αστικά λύματα να αποχετεύονται μέσω της υπερχείλισης του αντλιοστασίου στο λιμάνι , όπως αναφέρει σε εισήγησή του ο γενικός διευθυντής κ. Τζίνης.

Σύμφωνα με τον ίδιο προκύπτει η ανάγκη να γίνει μελέτη για αντικατάσταση του συγκεκριμένου αγωγού από άλλη όδευση ώστε στο μέλλον να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία  του κεντρικού αντλιοστασίου της πόλης .

Ο νέος καταθλιπτικός αγωγός θα πρέπει να είναι δίδυμος και συνδεδεμένος ανεξάρτητα στο κάθε ζευγάρι αντλητικών συγκροτημάτων του αντλιοστασίου (με μετατροπή του συλλέκτη) και  πλήρως εξοπλισμένος με όλα εκείνα τα στοιχεία που θα του εξασφαλίσουν σε συνδυασμό με τη φύση και την αντοχή του υλικού , συνεχή και απρόσκοπτη λειτουργία , αποφυγή θραύσεων αλλά και πλήρη εξυπηρέτηση των προβλεπόμενων αναγκών της πόλης.

Μεγάλη η βλάβη

στον αγωγό της Λαρίσης

Σύμφωνα με τη ΔΕΥΑΜΒ, η αποκάλυψη του αγωγού επιβεβαίωσε ότι η  διαρροή είναι στο σημείο του αεραγωγού, το οποίο όμως έχει μεγάλο όγκο μπετόν λόγω του φρεατίου και εκτιμήθηκε να γίνει αγωγός παράκαμψης του φρεατίου, ώστε να μην διαταραχθεί η σύνδεση με τον αγωγό του αμιαντοσωλήνα που συνεχίζει κάτω από την οδό Λαρίσης.

Όλο αυτό θα γίνει χωρίς να χρειαστεί σταμάτημα του αντλιοστασίου και διοχέτευση των λυμάτων στο χώρο του Λιμένα.

Ήδη έχει γίνει η τοπογραφική αποτύπωση της παράκαμψης του αγωγού και ξεκίνησε η κατασκευή του από το μηχανουργείο. Ο υφιστάμενος αγωγός είναι μεταλλικός, με γωνίες και ειδικά τεμάχια.

Η διαρροή διοχετεύεται με αντλία από το φρεάτιο που έχει κατασκευαστεί και έρχεται στην είσοδο του αντλιοστασίου.

Όταν είναι έτοιμη όλη η όδευση του, περίπου 14 μέτρα, τότε θα δοθεί η εντολή να κλείσει το θυρόφραγμα και τα λύματα να διοχετεύονται στον εγκεκριμένο χώρο του Λιμένα Βόλου, βάσει της Νομαρχιακής απόφασης με αριθμό πρωτοκόλλου 3187/09 της 08.06.2010, οπότε και θα αδειάσει ο αγωγός προσαγωγής για να ξεκινήσουν οι εργασίες τοποθέτησης του νέου αγωγού. Ο σχεδιασμός γίνεται ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος απόρριψης του λύματος στον χώρο του Λιμένα Βόλου και ταυτόχρονα να κατασκευαστεί ένας αξιόπιστος αγωγός παράκαμψης.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το