Τοπικά

Συνεργασία του 2ου Πρότυπου Γυμνασίου Βόλου με το Ινστιτούτο Γκαίτε

Στo πλαίσιo της διάχυσης πρωτοπόρων και καινοτόμων πρακτικών, το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου σε συνεργασία με το Goethe Institut της Αθήνας προτίθεται να υλοποιήσει εγκεκριμένα από το ΙΕΠ βιωματικά εργαστήρια για μαθήτριες/ές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, καθώς και δειγματικές διδασκαλίες.
Ειδικότερα, προσφέρονται τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:
-«Μυστήριο στο Ντίσελντορφ: Τι συνέβη στην κυρία Katrin;».
Στο εργαστήριο αυτό το παιδιά θα γνωρίσουν μέσα από μια σειρά γρίφων την καθημερινότητα μιας επιστήμονα, θα μάθουν νέες λέξεις στα γερμανικά και θα λύσουν ένα μυστήριο που εκτυλίσσεται στην πόλη του Ντίσελντορφ με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα νευροεπιστήμονα. Διάρκεια: 90 λεπτά
-«Ήπιες δεξιότητες για μαθήτριες/ές».
Το πρόγραμμα αφορά σε βιωματικό εργαστήριο όπου μαθητές/τριες που γνωρίζουν τη γερμανική γλώσσα διερευνούν τις γνώσεις τους γύρω από τις ήπιες δεξιότητες, μαθαίνοντας συγχρόνως νέο λεξιλόγιο και πολιτισμικά στοιχεία. Διάρκεια: 90 λεπτά
-«Η Νεολαία αναλαμβάνει δράση! Δράστε κι εσείς!».
Με το διαδραστικό παιχνίδι οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν με παιγνιώδη τρόπο τις γνώσεις τους πάνω σε βασικά θέματα περιβαλλοντικής μόλυνσης και της κλιματικής αλλαγής, να γνωρίσουν δυνατότητες και πτυχές της βιώσιμης ανάπτυξης και πώς οι ίδιοι μπορούν να γίνουν ενεργοί πολίτες και να συμβάλλουν στην καλυτέρευση τόσο των οικολογικών, όσο και των κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων, πάντα σε συνδυασμό με την εξάσκηση των γνώσεών τους στη γερμανική γλώσσα. Διάρκεια: 90 λεπτά
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην κ. Χριστίνα Χατζηγιαννίδου, εκπαιδευτικό ΠΕ07 του σχολείου.

Πολύτιμες εμπειρίες από το Πάρκο Καινοτομίας
Η έναρξη των διδακτικών επισκέψεων για το Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου δεν θα μπορούσε να γίνει σε καλύτερο μέρος από το Πάρκο Καινοτομίας Joist, το οποίο επισκέφτηκαν οι μαθητές στο πλαίσιο των Ομίλων Αριστείας και Καινοτομίας, αλλά και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στην ενότητα «Δημιουργώ – Καινοτομώ». Μπορεί η μάθηση να γίνει μια ευχάριστη εμπειρία; Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απέδειξε πως η αξιοποίηση της βιωματικής μάθησης, του πειραματισμού και των νέων τεχνολογιών μπορεί να κάνει τη διαφορά! Οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης γνώρισαν τις νέες τεχνολογίες για να μπορέσουν να αναπτύξουν σύγχρονες δεξιότητες και να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους μέσα από καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους.
Στην επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 1/11 υπό την καθοδήγηση της διευθύντριας Σοφίας Κανταράκη, οι μαθητές όλων των τμημάτων της Α’ τάξης περιηγήθηκαν στο JOIST και ξεναγήθηκαν στα θεματικά δωμάτια του πάρκου.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία σε ένα σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να καλλιεργήσουν νέες δεξιότητες με τη βοήθεια έμπειρων εκπαιδευτών. Ενθουσιασμένοι παρακολούθησαν την εξέλιξη της βιομηχανικής επανάστασης, το σχολείο αστρονομίας, την εικονική πραγματικότητα με το διαστημικό VR. Σε άλλο δωμάτιο ζωντάνεψαν ζωγραφιές με την επαυξημένη πραγματικότητα και έπαιξαν στο διαδραστικό πάτωμα του Joist, αυτό όμως που τους μάγεψε ήταν το ρομπότ με το οποίο «συνομιλούσαν» και ταυτόχρονα παρακολουθούσαν τη λειτουργία του. Μέσα από τη βιωματική αυτή επίσκεψη δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν τις ανάγκες που οδήγησαν τους ανθρώπους στην καινοτομία, τα περιβάλλοντα που την ευνόησαν, καθώς και τον λόγο που οι κοινωνίες άλλοτε τα αγκαλιάζουν και άλλοτε όχι. Μέσα από αυτή την επίσκεψη γνώρισαν τα νέα δεδομένα στην επιστήμη, προβληματίστηκαν, προσέγγισαν κριτικά καινοτόμες ιδέες, έμαθαν με διαδραστικό τρόπο και ψυχαγωγήθηκαν. Υπεύθυνη για τη δράση ήταν η διευθύντρια του σχολείου Σοφία Κανταράκη, ενώ συμμετείχαν η φιλόλογος Κωνσταντίνα Γιωτάκου και η νομικός Παναγιώτα Χριστογιάννη. Οι μαθητές πέρασαν ένα δημιουργικό πρωινό και ταυτόχρονα έμαθαν με τον πιο ευχάριστο τρόπο!

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το