Τοπικά

Παίρνει καλό βαθμό η Μαγνησία στην Εκπαίδευση

Στον χάρτη της εκπαίδευσης η Μαγνησία καταγράφει ποσοστά καλών επιδόσεων από τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μπορεί να μη βρίσκεται στις κορυφαίες περιοχές, αλλά αντιπροσωπεύει τον μέσο όρο της χώρας. Στα Γενικά Λύκεια, η Μαγνησία είναι τρίτη ανάμεσα στην πρώτη πεντάδα των περιοχών της χώρας με τις καλύτερες επιδόσεις και βαθμολογικό ποσοστό 13,9.
Τα υψηλότερα ποσοστά μαθητών Γυμνασίων – Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ που πήραν μέρος στις τελικές εξετάσεις και προήχθησαν με βαθμό «άριστα», «πολύ καλά» και «καλά» επί του συνόλου των εγγεγραμμένων μαθητών, καταγράφονται στη Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία. Η Μαγνησία σε επίπεδο Νομών είναι 11η στην κατάταξη.

 
Οι καλύτερες επιδόσεις με 8,8 καταγράφονται στα Γρεβενά. Οι διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις των μαθητών από Νομό σε Νομό, όπως αυτές καταγράφονται στην έκθεση που διενήργησε το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, καταδεικνύουν πως οι ανισότητες στην εκπαίδευση είναι μεγάλες. Είναι ενδεικτικό ότι το 2014 διέκοψαν αδικαιολόγητα την εκπαίδευσή τους σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση 37.610 μαθητές και μαθήτριες.
Η υψηλότερη τιμή του δείκτη των νέων με τριτοβάθμιο μορφωτικό επίπεδο στις 13 διοικητικές περιφέρειες της Ελλάδας καταγράφεται στην περιφέρεια της Αττικής (45,7% υπερέχουσα κατά 8,5 μονάδων της μέσης τιμής) και κατά φθίνουσα σειρά της τιμής. Ακολουθούν οι περιφέρειες: Κεντρικής Μακεδονίας (38,1% υπερέχουσα κατά 0,9 μονάδες της μέσης τιμής), Θεσσαλίας (37,4% υπερέχουσα κατά 0,2 μονάδες της μέσης τιμής), Δυτικής Μακεδονίας (35,4% υπολειπόμενη κατά 1,8 μονάδες της μέσης τιμής), Ηπείρου (33,1% υπολειπόμενη κατά 4,1 μονάδες της μέσης τιμής), Δυτικής Ελλάδας (31,3% υπολειπόμενη κατά 5,9 μονάδες της μέσης τιμής), Πελοποννήσου (30,4% υπολειπόμενη κατά 6,8 μονάδες της μέσης τιμής), Κρήτης (28,8% υπολειπόμενη κατά 8,4 της μέσης τιμής), Βορείου Αιγαίου (28,1% υπολειπόμενη κατά 9,1 της μέσης τιμής), Στερεάς Ελλάδας (26,3% υπολειπόμενη της μέσης τιμής των περιφερειών, Νοτίου Αιγαίου (24,3% υπολειπόμενη κατά 12,9 της μέσης τιμής), Ιονίων νήσων (22,5% υπολειπόμενη κατά 14,7 της μέσης τιμής) και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (21,7% υπολειπόμενη κατά 15,5 της μέσης τιμής).

 
Καταγράφεται επίσης αύξηση του δείκτη των νέων με τριτοβάθμιο μορφωτικό επίπεδο και στις 13 διοικητικές περιφέρειες της χώρας, με την υψηλότερη να καταγράφεται στη διοικητική περιφέρεια της Πελοποννήσου (κατά 74,7% ή κατά 13,0 ποσοστιαίες μονάδες) και κατά φθίνουσα σειρά ακολουθούν οι περιφέρειες: Θεσσαλίας (κατά 71,6% ή κατά 15,6 ποσοστιαίες μονάδες), Δυτικής Ελλάδας (κατά 66,5% ή κατά 13,0 ποσοστιαίες μονάδες), Αττικής (κατά 58,7% ή κατά 16,9 ποσοστιαίες μονάδες), Νοτίου Αιγαίου (κατά 51,9% ή κατά 6,2 ποσοστιαίες μονάδες), Στερεάς Ελλάδας (κατά 48,6% ή κατά 8,6 ποσοστιαίες μονάδες), Κεντρικής Μακεδονίας (κατά 36,6% ή κατά 10,2 ποσοστιαίες μονάδες), Βορείου Αιγαίου (κατά 35,1% ή κατά 7,3 ποσοστιαίες μονάδες), Δυτικής Μακεδονίας (κατά 30,1% ή κατά 8,2 ποσοστιαίες μονάδες), Κρήτης (κατά 27,4% ή κατά 6,2 ποσοστιαίες μονάδες), Ιονίων Νήσων (κατά 25,0% ή κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες), Ηπείρου (κατά 18,6 ή κατά 5,2 ποσοστιαίες μονάδες) και Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (κατά 9,0% ή κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες).

 

Η υψηλότερη τιμή του δείκτη των νέων που πρόωρα εγκατέλειψαν την εκπαίδευση και κατάρτιση στις 13 διοικητικές περιφέρειες της Ελλάδας καταγράφεται στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (19,7% υπερέχουσα κατά 10,7 μονάδες της μέσης τιμής) και κατά φθίνουσα σειρά της τιμής του δείκτη ακολουθούν οι περιφέρειες: Ιονίων Νήσων (16,3% υπερέχουσα κατά 7,3 μονάδες της μέσης τιμής), Πελοποννήσου (14,8% υπερέχουσα κατά 5,8 μονάδες της μέσης τιμής), Στερεάς Ελλάδας (14,7% υπερέχουσα της μέσης τιμής των περιφερειών κατά 5,7 μονάδες), Βορείου Αιγαίου (14,2% υπερέχουσα κατά 5,2 μονάδες της μέσης τιμής), Κρήτης (14,0% υπερέχουσα κατά 5,0 μονάδες της μέσης τιμής), Ηπείρου (10,4% υπερέχουσα κατά 1,4 μονάδες της μέσης τιμής), Δυτικής Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου (9,5% υπερέχουσα κατά 0,5 μονάδες της μέσης τιμής), Δυτικής Μακεδονίας (8,9% υπολειπόμενη κατά 0,1 μονάδες της μέσης τιμής), Κεντρικής Μακεδονίας (8,4% υπολειπόμενη κατά 0,6 μονάδες της μέσης τιμής), Αττικής (6,3% υπερέχουσα κατά 2,75 μονάδες της μέσης τιμής) και Θεσσαλίας (5,9% υπερέχουσα κατά 3,1 μονάδες της μέσης τιμής).

 
Χωρίς βιβλιοθήκες στα σχολεία η Μαγνησία
Η μέση τιμή του ποσοστού των Γενικών Λυκείων των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας που διαθέτουν βιβλιοθήκη είναι 54,0%, τιμή υπερέχουσα κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες της τιμής στο σύνολο της χώρας (52,5%). Κατά την περίοδο 2002-2014, η μέση τιμή των περιφερειακών ενοτήτων καταγράφει αύξηση κατά 17,9%, από 45,8% το 2002 σε 54,0% το 2014. Οι 5 περιφερειακές ενότητες με το υψηλότερο ποσοστό Γενικών Λυκείων που διαθέτουν βιβλιοθήκη (top 5) είναι: Σάμου (85,7%), Θεσπρωτίας (83,3%), Ευρυτανίας (80,0%), Πρεβέζης (77,8%) και Κιλκίς (72,7%). Στον αντίποδα καταγράφονται οι 5 περιφερειακές ενότητες με τις χαμηλότερες τιμές του δείκτη: Μαγνησίας (22,2%), Αχαΐας (36,6%), Έβρου (37,5%), Άρτας και Πέλλας (38,5%).
Κατά την περίοδο 2002-2014, 32 εκ των 54 περιφερειακών ενοτήτων (72,7%) παρουσίασαν αύξηση του ποσοστού των Δημοτικών Σχολείων που διαθέτουν εργαστήριο ξένων γλωσσών. Οι περιφερειακές ενότητες με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση είναι: Καρδίτσας (1170,0%), Αιτωλοακαρνανίας (645,2%), Έβρου (583,1%) και Μαγνησίας (482,5%).
Κατερίνα Τασσοπούλου

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το