Τοπικά

800 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν στη Μαγνησία

Στους 800 περίπου ανέρχονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλήφθηκαν τη φετινή χρονιά στα σχολεία της Μαγνησίας. Από αρχές Σεπτεμβρίου έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ήδη οι αριθμοί έχουν ξεπεράσει τις περσινές προσλήψεις. Ουσιαστικά, παρά τους μόνιμους διορισμούς, στα σχολεία συνεχίζουν να δημιουργούνται θέσεις εργασίας και για τους αναπληρωτές.
Μάλιστα από την ερχόμενη σχολική χρονιά αναμένεται η ίδρυση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Μαγνησίας έξι νέων σχολικών μονάδων, Εσπερινό ΕΠΑΛ στην Αλόννησο, από ένα Εσπερινό Γυμνάσιο σε Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, ΕΠΑΛ στη Ζαγορά και Λυκειακές Τάξεις στο Στεφανοβικείου, με αποτέλεσμα οι ανάγκες για αναπληρωτές να αυξηθούν ακόμη περισσότερο.
Συγχρόνως έχουν δημιουργηθεί και νέοι θεσμοί στην παροχή εκπαιδευτικής στήριξης των μαθητών με συνέπεια οι ανάγκες να αυξάνονται. Για παράδειγμα η παράλληλη στήριξη συγκέντρωσε φέτος πολύ μεγάλο αριθμό προλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν προσληφθεί τουλάχιστον 400 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Πιο αναλυτικά από αυτούς οι 140 είναι δάσκαλοι γενικής και ειδικής παιδείας, οι 60 νηπιαγωγοί, οι 40 ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οι 35 αγγλικής φιλολογίας, οι 35 σχολικοί νοσηλευτές, οι δεκατρείς γυμναστές, οι δεκαπέντε καθηγητές πληροφορικής, οι εννιά καλλιτεχνικών, από δύο γαλλικής φιλολογίας, δύο γερμανικής φιλολογίας, έξι θεραπευτών λόγου, τρεις ψυχολόγοι, τέσσερις φυσιοθεραπευτές, τέσσερις εργοθεραπευτές, τέσσερις εργασιοθεραπευτές, τέσσερις κοινωνικοί λειτουργοί, επτά θεατρικών σπουδών, πέντε μουσικοί.
Ελάχιστες ήταν οι αρνήσεις-παραιτήσεις των αναπληρωτών που δεν ξεπέρασαν τις πέντε, ενώ γύρω στις δέκα-δεκαπέντε ήταν οι άδειες σχετικά με την εγκυμοσύνη και την κύηση.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν από αρχές Σεπτεμβρίου, ανέρχονται στους 412 και είναι περισσότεροι από πέρυσι.
Άλλωστε τα Γυμνάσια και τα Λύκεια αποτελούν επίσης έναν ζωντανό οργανισμό, όπου τα κενά από διαφόρους λόγους μπορούν να προκύψουν ανά πάσα στιγμή.
Πιο αναλυτικά από τις 412 προσλήψεις αναπληρωτών που έγιναν σε διαδοχικές φάσεις, οι 230 είναι καθηγητές γενικής παιδείας για την κάλυψη δηλαδή αναγκών σε Γυμνάσια και Λύκεια γενικής παιδείας.

Επίσης προσλήφθηκαν 17 καθηγητές για σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, 45 άτομα από την κατηγορία του ειδικού βοηθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως είναι οι σχολικοί νοσηλευτές, 21 για την Παράλληλη Στήριξη, γύρω στους 10-15 που αφορούν καθηγητές γενικής παιδείας για τα ειδικά σχολεία. Ακόμη προσλήφθηκαν και δώδεκα μουσικοί ως αναπληρωτές και δύο οδηγοί. Ακόμη προσλήφθηκαν οκτώ καθηγητές για τις ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας, 45 για την ενισχυτική διδασκαλία, 18 για το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή» στα ΕΠΑΛ, επτά ψυχολόγοι.
Οι συγκεκριμένοι αναπληρωτές αμείβονται από διάφορες πηγές, όπως είναι ο τακτικός προϋπολογισμός, το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και το ΕΣΠΑ.
Επίσης ελάχιστες ήταν φέτος οι αρνήσεις των αναπληρωτών για να δεχτούν την πρόσληψη, καθώς ανήλθαν μόλις στους πέντε. Επίσης χορηγήθηκαν και σε δέκα αναπληρώτριες άδειες ανατροφής.

Παράλληλα δεκάδες είναι οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν και φέτος μέσα από την Ενισχυτική Διδασκαλία, που αφορούν στη διδακτική ενίσχυση των μαθητών στα Γυμνάσια.
Ωστόσο ακόμη υπάρχουν και άλλα προγράμματα για πρόσληψη αναπληρωτών, που αυξάνουν τον αριθμό των προσλαμβανόμενων αναπληρωτών.
Πιο συγκεκριμένα, είναι το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή» που είναι για τα ΕΠΑΛ, τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, που σχετίζονται με την εκπαίδευση κυρίως αλλοδαπών και Ρομά, οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια Γενικής Παιδείας.
Σε κάθε περίπτωση, ο αριθμός των 800 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία στη Μαγνησία φέτος είναι υψηλός, λύνοντας το εργασιακό ζήτημα έστω και για μερικούς μήνες πολλών αδιόριστων εκπαιδευτικών. Βέβαια ο θεσμός του αναπληρωτή έχει τις δικές του δυσκολίες για τους εκπαιδευτικούς, που κάθε χρόνο είναι με μια βαλίτσα στο χέρι μεταβαίνοντας από περιοχή σε περιοχή.

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το