Τοπικά

Μια χρονιά γεμάτη δράσεις για το Επαγγελματικό Λύκειο Αγριάς

Στους γνώριμους ρυθμούς του επέστρεψε το Επαγγελματικό Λύκειο Αγριάς κατά τη χρονιά που πέρασε, με δράσεις σε ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό επίπεδο, μετά από δύο χρόνια μειωμένης δραστηριότητας λόγω της πανδημίας.

Πιο συγκεκριμένα, το σχολείο, συνεχίζοντας τη μακρόχρονη παρουσία του στα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+, υλοποίησε με απόλυτη επιτυχία κινητικότητα 23 μαθητών στην Κύπρο, προκειμένου αυτοί να εργασθούν για δύο εβδομάδες σε επιχειρήσεις της χώρας και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία εμπλουτίζοντας έτσι το βιογραφικό τους. Επίσης, οργάνωσε τη μετάβαση ενός εκπαιδευτικού στην Ισπανία για επιμόρφωση στη χρήση των πολυμέσων ως εκπαιδευτικών εργαλείων στη μαθησιακή διαδικασία. Να σημειωθεί ότι το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς είναι από τα λίγα επαγγελματικά λύκεια της χώρας, τα οποία διαθέτουν Διαπίστευση Erasmus στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση και, ως εκ τούτου, έχει προτεραιότητα στη λήψη ευρωπαϊκών επιχορηγήσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη μαθητών κι εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, φέτος και για πρώτη φορά, το σχολείο συμμετείχε στο πρόγραμμα «Ενδυναμώνοντας τους μαθητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης», σε συνεργασία με τον φορέα Tipping Point και με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Λάτση, ως μέλος ενός δικτύου που προωθεί την καινοτομία και τη σύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με την αγορά εργασίας και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το πρόγραμμα αυτό είχε ως σκοπό να συμβάλλει στη δημιουργία ενημερωμένων και ενσυνείδητων νέων, σε ό,τι αφορά τις ακαδημαϊκές επιλογές τους και τη μελλοντική επαγγελματική τους σταδιοδρομία, όπως επίσης και στην ενδυνάμωση και την προετοιμασία τους για την αγορά εργασίας του μέλλοντος. Στη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν εννέα διαδικτυακές συνεδρίες με μέντορες (ανθρώπους πρότυπα), οι οποίες πραγματεύονταν επιλεγμένα θέματα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες των μαθητών.

Εκτός των παραπάνω, στα πλαίσια του ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία, οργανώθηκαν επισκέψεις σε χώρους εργασίας και συναντήσεις, διαδικτυακές και δια ζώσης, με επαγγελματίες στους τομείς της διοίκησης και της οικονομίας, της εργασιακής ασφάλειας και της ασφάλισης των εργαζομένων, οι οποίοι μίλησαν για τη δουλειά τους, μοιράστηκαν πληροφορίες για την ισχύουσα νομοθεσία και τις ακολουθούμενες πρακτικές, παρουσίασαν καινοτόμα επαγγέλματα και έδωσαν στους μαθητές πολύτιμες συμβουλές για επαγγελματική και προσωπική επιτυχία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε για τους μαθητές η εμπειρία ενός αποφοίτου του σχολείου, του Αλέξανδρου Καρακώστα, ο οποίος με προσήλωση στους στόχους του και με σκληρή δουλειά ακολουθεί πανεπιστημιακή καριέρα στο εξωτερικό, όπως και του Νίκου Μαγγίτση, παγκοσμίως γνωστού ορειβάτη.

Επιπρόσθετα, μαθητές κι εκπαιδευτικοί έλαβαν ενεργά μέρος σε πανελλαδικές δράσεις, όπως το “Make a Wish”, για την ενίσχυση ατόμων που χρήζουν βοήθειας, συζήτησαν με την Τοπική Ομάδα Υγείας Αγριάς (Τ.ΟΜ.Υ.) για τον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό και συνεργάστηκαν με το ΚΕΘΕΑ-ΠΙΛΟΤΟΣ, με συμμετοχή και γονέων, στο ζήτημα της αποτροπής της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών.

Το σχολείο, επίσης, υποδέχθηκε μαθητές κι εκπαιδευτικούς του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) για τους οποίους οργάνωσε δραστηριότητες στο Εργαστήριο του τμήματος Γεωπονίας και στο Εργαστήριο των Υπαλλήλων Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Τέλος, οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Διεθνή Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων, Εξοπλισμού και Εφοδίων Agrotica στη Θεσσαλονίκη και τον Γυναικείο Ηπειρώτικο Συνεταιρισμό – ΓΗΣ στα Ιωάννινα, ενώ δεν έλειψαν οι ξεναγήσεις στις περιοδικές εκθέσεις του Μουσείου της πόλης του Βόλου, του Αθανασάκειου Αρχαιολογικού Μουσείου και του Κέντρου Τέχνης Giorgio de Chirico.

Όλες οι παραπάνω δράσεις παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση για τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2022-23, η οποία πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου.

Στόχος του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς για τη νέα σχολική χρονιά είναι η οργάνωση νέων δράσεων τόσο σε ελληνικό όσο και σε διεθνές έδαφος, προκειμένου να ενισχύεται η σχέση σχολείου και ευρύτερης κοινότητας, να βελτιώνεται η παρεχόμενη εκπαίδευση και να εμπλουτίζεται η σχολική καθημερινότητα με εμπειρίες ζωής, πολύτιμες για την εξέλιξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το