Τοπικά

Μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς ταξίδεψαν στην Κύπρο με το Erasmus+ για πρακτική άσκηση

Στη Λεμεσό της Κύπρου ταξίδεψαν 23 μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς, προκειμένου να εργασθούν σε επιχειρήσεις της χώρας. Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τις 18 Φεβρουαρίου ώς τις 5 Μαρτίου στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus+ στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, η οποία, κάθε χρόνο, παρέχει στο σχολείο την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να προσφέρει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης.
Οι μαθητές εργάσθηκαν σε επιχειρήσεις ανάλογα με την ειδίκευσή τους. Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι ειδικεύονται στη Γεωπονία, δούλεψαν σε θερμοκήπιο και ασχολήθηκαν με φύτεμα, πότισμα, κλάδεμα, ξεχορτάριασμα και με τη δημιουργία μοσχευμάτων. Τα παιδιά της Διοίκησης και Οικονομίας ανέλαβαν ρόλο συμβούλου επιχειρήσεων, με στόχο να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για μία νέα εταιρεία και για την παραγωγή ταινίας. Επίσης, καταχώρησαν στοιχεία πελατών και τιμολογίων σε φύλλα Excel. Οι ειδικευόμενοι στην Πληροφορική πραγματοποίησαν έλεγχο λειτουργίας, συντήρηση, αναβάθμιση κι επιδιόρθωση υπολογιστών και των περιφερειακών τους σε εταιρείες και καταστήματα. Επιπλέον, ασχολήθηκαν με τον έλεγχο, τη συντήρηση και τον προγραμματισμό ταμειακών μηχανών, ζυγαριών και μετρητών νομισμάτων. Τέλος, για τους μαθητές της ειδικότητας των υπαλλήλων Τουρισμού η κινητικότητα περιλάμβανε εργασία στην υποδοχή ξενοδοχείου (check-in, check-out, αλλαγή δωματίου σε πελάτες, διαχείριση πληρωμών κλπ,), αλλά και στην αίθουσα πρωινού και το μπαρ.

Στο περιθώριο της εργασίας, η ομάδα Erasmus παρακολούθησε σεμινάρια σχετικά με την Κυπριακή διάλεκτο, την ιστορία και τον πολιτισμό, τη νεανική επιχειρηματικότητα και την παρουσία τους σε συνέντευξη για δουλειά. Επιπλέον, μαθητές κι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν σημεία πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος στη Λεμεσό και στη Λευκωσία, όπως ο Τύμβος της Μακεδονίτισσας, τα Φυλακισμένα Μνήματα, η πλατεία Ελευθερίας και η οδός Λήδρας – πράσινη γραμμή, είδαν τον βράχο του Ρωμιού και περιηγήθηκαν στο προστατευόμενο από την UNESCO αρχαιολογικό πάρκο στην Πάφο, καθώς επίσης και στην πόλη της Λάρνακας. Επιπρόσθετα, αξιοποίησαν το δημιουργικό τους ταλέντο στο Θεατρικό Μουσείο της Κύπρου με την κατασκευή μακέτας σκηνικού για το έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό» και γεύθηκαν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, το καρναβάλι στη Λεμεσό, το οποίο είναι αντίστοιχο της Πάτρας.

Η εμπειρία εργασίας ήταν εξαιρετικά σημαντική για τα παιδιά και απαιτούσε δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας σε ένα ξένο περιβάλλον, επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης, πλέον των σχετικών με την εργασία δεξιοτήτων. Οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς εντυπωσίασαν τους εργοδότες τους με την υπευθυνότητα και τον επαγγελματισμό τους. Ένας, μάλιστα, εργοδότης πρόσφερε σε μαθητές μικρό χρηματικό ποσό για την εργασία τους, ενώ υπήρξε και προσφορά εργασίας. Όταν ρωτήθηκαν για την εμπειρία τους, παραδέχθηκαν ότι αρχικά είχαν κάποιους ενδοιασμούς, αλλά, τελικά, επρόκειτο για μια αξέχαστη εμπειρία την οποία θα ήθελαν να ξαναζήσουν.
Πιο συγκεκριμένα, η Δέσποινα Στεργίου, η οποία είχε συμμετάσχει σε ανάλογη κινητικότητα στην Ισπανία το περασμένο καλοκαίρι, δηλώνει: «Εργάστηκα για δύο βδομάδες σε ξενοδοχείο της Λεμεσού, στο οποίο γνώρισα πολλούς αξιόλογους εργαζόμενους, αλλά με σχεδόν ίδιο τρόπο αντιμετώπισης της δουλειάς γι΄αυτό και είχα μία ευχάριστη και σχετικά εύκολη συνεργασία. Ήταν μία εμπειρία που σίγουρα θα με βοηθήσει στο μέλλον επαγγελματικά και θα τη συνιστούσα σίγουρα. Είναι εντυπωσιακό το πώς αλλάζει ο τρόπος σκέψης σου με το να ζήσεις στους ρυθμούς μίας άλλης χώρας». Η συμμαθήτριά της και «συνάδελφος» στο ξενοδοχείο, Ζέφη Νικολαΐδη, σχολιάζει: «Ήταν μια υπέροχη εμπειρία ζωής που ήθελα να τη βιώσω με το που άκουσα για αυτού του είδους το πρόγραμμα. Επειδή είχα ξαναπάει την προηγούμενη χρονιά, δεν είχα ιδιαίτερο άγχος. Αν μου δινόταν η ευκαιρία, θα δήλωνα συνέχεια συμμετοχή γιατί παίρνεις μαθήματα ζωής και σιγά σιγά τα επεξεργάζεσαι και καταλήγεις για το αν σου αρέσει σαν επάγγελμα να το κάνεις μόλις τελειώσεις το σχολείο». Η Σοφία Πασχούδη, δηλώνει πολύ ικανοποιημένη από το πρόγραμμα στην Κύπρο: «Η πρακτική στο ξενοδοχείο ήταν υπέροχη, πήρα αρκετές γνώσεις και έμαθα πώς είναι ο τομέας των τουριστικών και στην πράξη. Στη δουλειά δεν είχα καθόλου άγχος, οι υπάλληλοι εκεί ήταν υπέροχοι και βοηθητικοί. Έμαθα πολλά πράγματα για τη Κύπρο και για το τρόπο που ζουν εκεί και σίγουρα θα ήθελα να ξαναπάω». Η Αναστασία Καραΐσκου, που εργάσθηκε σε θερμοκήπιο, αναφέρει: «Είμαι πολύ τυχερή που το έζησα όλο αυτό. Θα το μετάνιωνα αν δεν το έκανα κι είμαι σίγουρη για αυτό. Τελευταία βδομάδα πριν πάω είχα άγχος για το ταξίδι, για τη δουλειά, για την παρέα, αλλά δεν χρειαζόταν. Όλα ήταν τέλεια. Δεν είχα ξανάσυμμετάσχει σε κάτι παρόμοιο και εξαιτίας αυτού του προγράμματος έμαθα περισσότερα πράγματα για τον τομέα μου. Η δουλειά ήταν υπέροχη και ας είχε τις δυσκολίες της. Ο ιδιοκτήτης ήταν υπέροχος, βοηθητικός, γενικά όλα κύλισαν φανταστικά». Η «συνάδελφός» της, Μαρία Πανταζοπούλου, παραδέχεται: «Στην αρχή ήμουν λίγο επιφυλακτική για το μέρος και τον τρόπο εργασίας μας, αγχωνόμουν μήπως με ρωτήσουν κάτι που δεν ήξερα και δεν μπορούσα να απαντήσω, αλλά στη συνέχεια κατάλαβα πως δεν ήταν κάτι τρομερό, το οποίο δεν θα μπορούσα να κάνω».

Ο Νίκος Μπαλαμάτσης, μαθητής του Τομέα Πληροφορικής, εξηγεί για την εμπειρία του: «Στη δουλειά έμαθα πολλά καινούργια πράγματα τα οποία δεν τα ήξερα και πλέον είμαι χαρούμενος που τα γνωρίζω. Επίσης, ο κύριος που είχαμε στη δουλειά ήταν πολύ ευγενικός και καλόκαρδος άνθρωπος. Θα ήθελα να γυρίσω τον χρόνο πίσω έτσι ώστε να ξανά πάω στην Κύπρο και να περάσω ακόμα πιο ωραία από όσο πέρασα». Παρόμοια, o «συνάδελφός» του Στάθης Τσάρας χαρακτηρίζει τη δουλειά υπέροχη και δηλώνει ότι δεν είχε πολύ άγχος. Ο Γιάννης Γεωργούδης του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας θα σύστηνε σε άλλους να συμμετάσχουν σε Erasmus και αναφέρει: «Στη δουλειά οι άνθρωποι ήταν, γενικά, πολύ εξυπηρετικοί και, οπότε τους χρειαζόμασταν, μας βοηθούσαν. Άμα μπορούσα θα ξαναπήγαινα, γιατί η εμπειρία που παίρνεις από όλο αυτό είναι μοναδική».
Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Αναστασία Κουρεντζή, Αθηνά Ρουμελιώτου, Χρήστος Μαρέτσικος, Δήμητρα Χρυσάνθη, Αμαλία Αποστολίνα και Δημήτρης Κράββαρης. Ουσιαστική ήταν επίσης η συμβολή του οργανισμού υποδοχής στην Κύπρο, E.R.C.I., στην προετοιμασία και την παρακολούθηση της κινητικότητας.
Τέλος, το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς, ως κάτοχος Διαπίστευσης Erasmus+, έχει ήδη αιτηθεί νέας χρηματοδότησης Erasmus+ για την οργάνωση παρόμοιας κινητικότητας μαθητών στο εξωτερικό κατά το σχολικό έτος 2023-24.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το