Τοπικά

Γονείς του Γυμνασίου Ιωλκού για τα προσφυγόπουλα: Δεν έχουμε ακραίες αντιλήψεις, οι προβληματισμοί μας είναι βάσιμοι

Ενημερωτική επιστολή με την οποία γνωστοποιούν τους προβληματισμούς τους απέστειλαν 60 μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ιωλκού. Στην επιστολή αναφέρονται:
«Την 10.10.2018 ημέρα Τετάρτη και ώρα 18.00 πραγματοποιήθηκε έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ιωλκού στον χώρο του σχολείου. Παραβρέθηκαν 65 οικονομικά τακτοποιημένα μέλη και αποφασίστηκε πλειοψηφικά από 60 εξ αυτών να κοινοποιηθεί η κάτωθι ενημερωτική επιστολή.
Στο πλαίσιο της αποφάσεως της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας σχετικής με το θέμα της υποδοχής ασυνόδευτων αγοριών – μεταναστών – προσφύγων στο Γυμνάσιο Ιωλκού αναφέρουμε τα παρακάτω:
Δηλώνουμε προς κάθε αρμόδιο φορέα τους προβληματισμούς μας, όχι γιατί είμαστε ακραίοι στις αντιλήψεις μας, όπως ήδη μας έχουν χαρακτηρίσει αδικαιολόγητα, αλλά διότι οι προβληματισμοί μας είναι εύλογοι, βάσιμοι και απολύτως φυσιολογικοί.
Είναι γνωστό ότι η δηλωθείσα ηλικία τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική και ότι είναι σύνηθες τα άτομα αυτά να είναι μεγαλύτερα ηλικιακά. Πώς είναι δυνατόν να γίνεται αποδεκτό από τον εκπαιδευτικό φορέα και να αποφασίζει τη συνύπαρξη και τον συγχρωτισμό παιδιών ηλικίας 12 ετών με 16 ή 17 και 18 (κατά τη δηλωθείσα ηλικία, όπως ενημερωθήκαμε στην ενημέρωση – ανακοίνωση των Γονέων και Κηδεμόνων που έγινε την Τετάρτη 3-10-2018 από τον κ. Σαβελίδη Σωκράτη, διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, την κυρία διευθύντρια του Γυμνασίου Ιωλκού και αρμόδιους φορείς του ξενώνα στον οποίο φιλοξενούνται οι μετανάστες – πρόσφυγες). Πρόκειται αφενός για παιδιά που μόλις τελείωσαν το Δημοτικό και αφετέρου για νεαρά άτομα που έχουν πλέον φτάσει στην ενηλικίωση.

Για ποιο λόγο επιβάλλεται να εφαρμοστεί η παραπάνω ειλημμένη απόφαση, δίχως πρώτα να ερωτηθούν οι γονείς, να ακουστούν και να απαντηθούν οι εύλογες απορίες τους;
Επιπλέον, εξαντλήθηκαν όλες οι λύσεις για την ένταξη των παιδιών στην ελληνική κοινωνία; Και ως προς αυτό γιατί δεν γίνονται απογευματινά μαθήματα στους μαθητές αυτούς ώστε να μάθουν πρώτα την ελληνική γλώσσα όπως συμβαίνει στα περισσότερα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα και μετά να προσπαθήσουν να ενταχθούν στις ελληνικές τάξεις; Σε τι θα τους ωφελήσει να μην μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα στην ελληνική γλώσσα και να μην κατανοούν τίποτα; Μήπως οι ίδιοι αυτοί μαθητές θα νιώθουν μειονεκτικά κατά τη διάρκεια της παράδοσης σε μία γλώσσα που θα τους είναι ακατανόητη; Αυτή είναι ουσιαστική βοήθεια που θέλουμε να τους προσφέρουμε και σε ποιο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο αναφέρεται ότι μπορεί να επιτευχθεί καλό γνωστικό και ενταξιακό αποτέλεσμα με αυτόν τον τρόπο;

Η ένταξη στην ελληνική κοινωνία δεν επέρχεται μόνο από την από κοινού εκπαιδευτική διαδικασία εντός των σχολικών αιθουσών. Υπάρχουν πολλοί φορείς στον Δήμο μας (πολιτιστικοί, αθλητικοί, καλλιτεχνικοί κ.λπ.) όπου μπορούν να προσέρχονται τα παιδιά αυτά, να συμπράττουν και να συνυπάρχουν κι έτσι να ενταχθούν στην κοινωνία.
Γιατί λοιπόν επιλέγεται η αδόκιμη και δύσκολη λύση που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα και δεν θα επιφέρει αποτελέσματα; Πέραν αυτών, πώς είναι δυνατόν να αποφασίζεται αυτό με την πρόφαση του εγκλιματισμού στην ελληνική κοινωνία όταν οι μαθητές αυτοί μετακινούνται, δεν έχουν σταθερότητα και μονιμότητα διαμονής; Διότι δεν πρόκειται για μαθητές οι οποίοι θα μείνουν σε περιοχή του Βόλου, αλλά πρόκειται για μεταφερόμενα άτομα, που δεν έχουν σταθερό τόπο κατοικίας. Για ποια λοιπόν ενσωμάτωση μιλάμε;
Με την παρούσα επιστολή δηλώνουμε ότι είναι προφανής η επιπόλαιη και απερίσκεπτη απόφαση του αρμόδιου φορέα, εκ της οποίας ουδέν αποτέλεσμα θα επέλθει. Λύσεις υπάρχουν ώστε να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα αρκεί οι αρμόδιοι φορείς με επιμέλεια και φροντίδα να λάβουν αποφάσεις που δεν θα δημιουργούν μεγαλύτερα προβλήματα και οι λύσεις αυτές πρέπει να λαμβάνονται σταθμίζοντας τις συνέπειες και τα αποτελέσματα στην κοινωνία εν γένει, προάγοντας την ειρήνευση των πολιτών και όχι μικροκομματικά και ενδεχομένως οικονομικά συμφέροντα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το