Τοπικά

Εξετασιοκεντρικό-βαθμοθηρικό το σύστημα εκπαίδευσης – Έφηβοι βουλευτές από τον Βόλο έστειλαν επιστολή στον υπουργό Παιδείας

Επιστολή στον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου απέστειλαν δύο μαθητές Λυκείων του Βόλου θίγοντας το εξετασιοκεντρικό σύστημα που κυριαρχεί στην ελληνική εκπαίδευση. Πρόκειται για τον Θεοφάνη Γεωργαλά του 7ου ΓΕΛ Βόλου και την Αναστασία Δράκου του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας, οι οποίοι συμμετείχαν στη Βουλή των Εφήβων τον περασμένο Ιούλιο.

Στην επιστολή τους οι δύο έφηβοι αναφέρουν πως «ως έφηβοι βουλευτές της ΚΒ’ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων και με αφορμή την πληροφόρησή μας σχετικά με τις τροποποιήσεις που σκοπεύετε να εφαρμόσετε στον τομέα της εκπαίδευσης, αποφασίσαμε να σας αποστείλουμε αυτή την επιστολή.
Κατέχοντας αυτή τη θέση, οφείλετε να είστε σε θέση να γνωρίζετε πως η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα εξισωτικό στη βάση του, αλλά αριστοκρατικό στην κορυφή του, εφόσον θα πρέπει να αναγνωρίζονται οι πιστοποιημένα άξιοι. Παρ’ όλα αυτά, το χρησιμοθηρικό, βαθμοθηρικό και εξετασιοκεντρικό σύστημα που εκπροσωπείτε με τα μέτρα σας, δεν προβάλλει την αριστεία και την αξιοκρατία, που συνιστούν αρχές και αρετές της Δημοκρατίας. Δεν θεωρείτε πως η προσπάθεια και η επιμονή θα πρέπει να αμείβονται; Ή για εσάς η «τύχη» και η «παπαγαλία» θα πρέπει να αποτελεί τον οριστικό παράγοντα όλων;. Επιπλέον, όπως εσείς ο ίδιος μάς αναφέρατε στις συζητήσεις του Κοινοβουλευτικού Έργου, σκοπεύετε να θεσπίσετε ένα διπλό εξεταστικό σύστημα προκειμένου να «ελευθερώσετε» τους σημερινούς μαθητές από την πίεση και το άγχος των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Πραγματικά κρίνετε πως αυτό είναι που θα πρέπει άμεσα να αλλάξει; Μήπως θα ήταν καλύτερο να προταθεί ένα σύστημα εκπαίδευσης που θα λειτουργεί ως δίαυλος για την ηθικοπνευματική και παιδευτική διάπλαση των νέων; Ακόμα και με αυτά τα νέα μέτρα σας, οι μαθητές θα συνεχίσουν να παραμένουν στον τομέα της στρατηγικής και των απλών «ευχολογιών».

Με τις ενέργειές σας μάς έχετε δυστυχώς καταστήσει σαφές πως ακολουθείτε μια μυωπική πολιτική, επιδιώκετε μια υποκουλτούρα, ένα μη αξιακό σύστημα εκπαίδευσης. Στα χέρια σας βρίσκεται το μέλλον χιλιάδων παιδιών της χώρας μας. Ας λάβετε επιτέλους αυτό σοβαρά υπόψη και ας καταστήσετε το σχολείο, μεγαλείο του λαού μας, πυλώνα αξιών και αρετών για τη διαμόρφωση μιας καλύτερης κοινωνίας.
Τέλος, θα θέλαμε να δείξετε έστω μια ρανίδα ενδιαφέροντος στους μαθητές του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου, οι οποίοι συστηματικά έχουν ζητήσει την άμεση αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο σχολικό κτίριο, από τον μεγάλο σεισμό που έπληξε την Κεφαλλονιά. Ακόμα και εκεί όμως παραμένετε δυστυχώς αδρανής. Ο προσωρινός «εφιάλτης» των μαθητών που διδάσκονται σε αντίξοες συνθήκες, πλέον εξαιτίας σας έγινε μόνιμος. Πραγματικά, εάν σας ενδιαφέρει η πολιτική σας να αποτελέσει, έστω και λίγο, μέσο για την είσοδό μας στην ουσιαστική εκπαίδευση και όχι εμπόδιο, όπως συμβαίνει, σας ζητούμε να δράσετε υπεύθυνα για όλα τα παραπάνω.
ΥΓ. Άλλωστε όπως αναφέρει και ο Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης «η παιδεία καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τα αγαθά φέρει». Δηλαδή ότι η μόρφωση, όπως ακριβώς μια εύφορη γη, φέρνει όλα τα καλά.
Αυτά τα λόγια ας σας προβληματίσουν κ. Γαβρόγλου. Αναμένουμε απάντησή σας.
Με εκτίμηση και πεποίθηση να ευαισθητοποιηθείτε, οι έφηβοι βουλευτές Μαγνησίας».

Η Αναστασία Δράκου τόνισε πως «ως έφηβοι βουλευτές δεν θα θέλαμε σε καμία περίπτωση να υποδείξουμε τον τρόπο που τόσο ο υπουργός, όσο και η κυβέρνηση θα πρέπει να ακολουθήσουν για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό στο οποίο αποσκοπούσαμε είναι να ασκήσουμε μια κριτική, να δουν πόσο αναποτελεσματικές φαίνονται οι τωρινές και μελλοντικές τροποποιήσεις της κυβέρνησης, μέσα από τα μάτια των παιδιών που πλέον αγωνίζονται μέσα σε ένα εξετασιοκεντρικό και βαθμοθηρικό σύστημα εκπαίδευσης».

Από την πλευρά του ο Θεοφάνης Γεωργαλάς επισήμανε πως «αν και δεν έχουμε ενηλικιωθεί, δείχνουμε ευαισθησία για τα θέματα της κοινωνίας και θέλουμε να είμαστε ενεργοί, σε αντίθεση με αρκετούς ενήλικες που δεν είναι τόσο ενεργοί, όσο θα έπρεπε».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το