Τοπικά

Ενημέρωση για τους ομίλους αριστείας, καινοτομίας και δημιουργικότητας του 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Βόλου

Ο σύλλογος των διδασκόντων του 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Βόλου, θα λειτουργήσει για το σχολικό έτος 2023-2024, εκπαιδευτικούς ομίλους Αριστείας, Καινοτομίας και Δημιουργικότητας. Όλοι οι μαθητές της
Μαγνησίας έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στους ομίλους, εφόσον οι κηδεμόνες τους κάνουν αίτηση στο σχολείο μας. Ο ενδιαφερόμενος μαθητής έχει το δικαίωμα να παρακολουθήσει μέχρι δύο ομίλους και τα μαθήματα
θα ξεκινούν στις 14:00 και θα τελειώνουν στις 15:30, μία φορά την εβδομάδα.
Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα ή την ύλη του κάθε ομίλου οι γονείς μπορούν να συνδεθούν με την ιστοσελίδα του σχολείου στη διεύθυνση:

2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βόλου

Όμιλοι αριστείας και καινοτομίας

  1. «Ορθοδοξία και Ελληνισμός στο έργο του Γεωργίου Σεφέρη»

Τίτλος και Θέμα: Ο τίτλος «Ορθοδοξία και Ελληνισμός στο έργο του Γεωργίου Σεφέρη» καθορίζει το βασικό θέμα του ομίλου, που επικεντρώνεται στον ποιητή Γιώργο Σεφέρη και τη σχέση του έργου του με την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό.

Σκοπός και Στόχοι: Ο κύριος στόχος του ομίλου είναι να αναδείξει την ποιητική κληρονομιά του Γεωργίου Σεφέρη και να ερευνήσει τη σχέση του με την ελληνική παράδοση και την Ορθοδοξία. Οι μαθητές θα εξοικειωθούν με το έργο του Σεφέρη, τον ελληνικό πολιτισμό και τη θρησκευτική διάσταση στην ποίησή του.

Διάρθρωση: Ο όμιλος θα διαρθρωθεί σε διάφορες ενότητες που θα εξετάσουν ποικίλες πτυχές του έργου του Σεφέρη, όπως η πολιτική δράση, οι θρησκευτικές καταβολές και η πνευματική αρματωσιά. Αυτές οι ενότητες θα αποτελέσουν το πλαίσιο για την εξέταση και τον σχολιασμό των ποιημάτων του Σεφέρη.

Η πρόταση αυτή αναμένεται να ενθαρρύνει τους μαθητές μας να εξερευνήσουν την ποιητική κληρονομιά του Σεφέρη και να εμβαθύνουν στην κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού και της Ορθοδοξίας. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να αναπτύξουν τις λογοτεχνικές τους δεξιότητες και να εμπνευστούν από το έργο του Σεφέρη!

  1. «Δημιουργική ανάγνωση-δημιουργική γραφή»

Τίτλος και θέμα: «Δημιουργική ανάγνωση-δημιουργική γραφή» – Ενθαρρύνοντας τη δημιουργική έκφραση μέσα από την ανάγνωση και τη γραφή.

Σκοπός και στόχοι: Ο σκοπός είναι η ανάπτυξη των δημιουργικών δεξιοτήτων των μαθητών. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την κριτική ανάγνωση, τη δημιουργία κειμένων και την συμμετοχή σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς. Μέσω της ενασχόλησης με τις τεχνικές αφήγησης, με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό, θα μάθουν να αφηγούνται, να εκφράζονται, να γράφουν, να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους. Η δημιουργική γραφή ασκεί θεραπευτική επίδραση (ενίσχυση αυτοεικόνας, δυνατότητα έκφρασης συναισθημάτων, αποδυνάμωση φόβου), επίσης λειτουργεί ως εκτόνωση για τους εφήβους.

Διάρθρωση: Ο όμιλος θα λειτουργεί για 2 ώρες την εβδομάδα και περιλαμβάνει επισκέψεις σε μουσεία και άλλους χώρους. Απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων του γυμνασίου και του λυκείου. Οι αναμενόμενοι μαθησιακοί στόχοι περιλαμβάνουν την καλλιέργεια της δημιουργικής γραφής και της φιλαναγνωσίας. Η διδακτική μεθοδολογία περιλαμβάνει ποικίλες προσεγγίσεις. Η θεωρία της λογοτεχνίας χρησιμοποιείται με εύληπτο και απλό τρόπο.

Η πρόταση αυτή προσφέρει μια ευκαιρία για την ανάπτυξη των δημιουργικών δεξιοτήτων των μαθητών και την ενίσχυση του ενδιαφέροντος τους για τη λογοτεχνία και την τέχνη. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ενθάρρυνσης της δημιουργικότητας!

  1. «Από τον Όμηρο στην Poetry Slam και τα raps».

Τίτλος και θέμα: «Από τον Όμηρο στην Poetry Slam και τα raps» – Εξερευνώντας την προφορική ποίηση και τον έμμετρο λόγο μετά μουσικής.

Σκοπός και στόχοι: Σκοπός είναι η ενθάρρυνση της έκφρασης και της τέχνης μέσω της ποίησης και των raps. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων, τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς.

Διάρθρωση: Ο όμιλος λειτουργεί από Οκτώβριο έως Μάιο, προσφέροντας εκπαίδευση και εξάσκηση στην ποίηση, τα poetry slam και τα raps, με ποικίλες διδακτικές μεθοδολογίες και εκπαιδευτικές επισκέψεις. Το διδακτικό υλικό περιλαμβάνει βιβλία, θεωρία λογοτεχνίας, ποιητικά έργα και αποσπάσματα από ταινίες. Αξιολόγηση γίνεται μέσω των δημιουργικών προτάσεων των μαθητών, με τη δημοσίευση των κειμένων τους σε blog και τη συμμετοχή σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.Αρχή φόρμας

Συνοψίζοντας, ο μαθητικός όμιλος στοχεύει στην προώθηση της ποίησης, της προφορικής ποίησης και του έμμετρου λόγου μετά μουσικής, προσφέροντας στους μαθητές μια ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά και να εξερευνήσουν την τέχνη και τον εαυτό τους!

  1. «Φύση, άνθρωπος και πολιτισμός»

Τίτλος και θέμα: «Φύση, άνθρωπος και πολιτισμός» – Διαθλάσεις της φύσης στη νεοελληνική λογοτεχνία.

Σκοπός και στόχοι: Ο σκοπός είναι να αφυπνιστεί η δημιουργικότητα, η φαντασία, η νοητική ευχέρεια και η πρωτοτυπία σκέψης των μαθητών μέσω της λογοτεχνίας, ενώ παράλληλα ενισχύει την ευαισθησία στα προβλήματα του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής.

Διάρθρωση: Ο όμιλος θα διαρθρωθεί σε διάφορες ενότητες που θα εξετάζουν σύγχρονα περιβαλλοντικά θέματα μέσα από τη λογοτεχνία. Η διαδικασία θα περιλαμβάνει συζητήσεις και δραστηριότητες, με στόχο την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

Η συμμετοχή στον όμιλο είναι ανοικτή σε όλους τους μαθητές του Λυκείου, χωρίς προαπαιτούμενα, και θα υπάρχει συνεργασία με τη Σύμβουλο των Φιλολόγων και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για εμπλουτισμό και επαφή των μαθητών με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!

  1. «Ιστορικοί περίπατοι: «Η περίπτωση του Βόλου μετά το μεγάλο σεισμό του 1955. Ξυπνώντας τη συλλογική μνήμη…»Αρχή φόρμας

Τίτλος και θέμα: «Η περίπτωση του Βόλου μετά το μεγάλο σεισμό του 1955. Ξυπνώντας τη συλλογική μνήμη…»

Σκοπός και στόχοι: Ανάδειξη και εξερεύνηση της τοπικής και περιβαλλοντικής ιστορίας του Βόλου μετά τον μεγάλο σεισμό του 1955. Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων, εξοικείωση με την ανάγνωση και ερμηνεία ιστορικών πηγών, κριτική αντιμετώπιση των ιστορικών πηγών, ανάδειξη της πολυπλοκότητας της ιστορίας, ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά ζητήματα, δράση ως ενεργοί πολίτες για τη διατήρηση του αστικού τοπίου.

Διάρθρωση: Ομάδες εργασίας ερευνούν τον Βόλο μετά τον σεισμό του 1955. Επίσκεψη σε αρχεία και συνεντεύξεις για τη συλλογή πληροφοριών. Παρουσίαση αποτελεσμάτων στο σύνολο των μαθητών. Ετεροαξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση. Δημοσίευση του υλικού και πρόταση προς τον Δήμο για τον εξωραϊσμό του αστικού τοπίου.

Ο Όμιλος Τοπικής & Περιβαλλοντικής Ιστορίας στοχεύει στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην έρευνα και ανάδειξη της ιστορίας της πόλης τους, προωθώντας την κριτική σκέψη και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση!

  1. «Μαθητική δημοσιογραφία»

Τίτλος και θέμα: «Μαθητική Δημοσιογραφία» – Δημιουργία ψηφιακού περιοδικού και ιστολογίου.

Σκοπός και στόχοι: Ο σκοπός είναι η ανάπτυξη γνώσης, δεξιοτήτων και κοινωνικής διάθεσης των μαθητών μέσω της δημιουργίας ψηφιακών μέσων ενημέρωσης. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την ενίσχυση της συνεργασίας και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.

Διάρθρωση: Ο όμιλος περιλαμβάνει φάσεις όπως την εξοικείωση και την εκπαίδευση στη δημοσιογραφία και τη δημιουργία ψηφιακού υλικού. Επιπλέον, προβλέπονται επισκέψεις σε ραδιοφωνικούς σταθμούς και ιστοσελίδες για ενθάρρυνση της ενασχόλησης με τη δημοσιογραφία.

Η πρόταση αυτή παρέχει ένα ενδιαφέρον, εκπαιδευτικό πλαίσιο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων στον τομέα της δημοσιογραφίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη συνεργατικότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία για την εκπαίδευση των μαθητών και την προετοιμασία τους για την ψηφιακή εποχή!

  1. «Ο Νανόκοσμος στη Βιολογία»

Τίτλος και θέμα: Ο τίτλος «Ο Νανόκοσμος στη Βιολογία» καθορίζει το βασικό θέμα του ομίλου, που επικεντρώνεται στη θεματική των Φυσικών Επιστημών και των σύγχρονων θεμάτων επιστήμης & τεχνολογίας.

Σκοπός και στόχοι: Ο σκοπός του Ομίλου είναι να εκπαιδεύσει και να ενημερώσει τους μαθητές σχετικά με τη νανοτεχνολογία και τον Νανόκοσμο, ενώ οι στόχοι του περιλαμβάνουν την εξοικείωσή τους με την νανοτεχνολογία, την κατανόηση της σημασίας της στην ιατρική, την αναγνώριση προϊόντων καθημερινής χρήσης που χρησιμοποιούν νανοτεχνολογία, την ενημέρωση για τις αρνητικές επιπτώσεις της νανοτεχνολογίας και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

Διάρθρωση: Η διάρθρωση του προγράμματος περιλαμβάνει διάφορα θεματικά επίπεδα με εισαγωγικά μαθήματα, πειραματικές δραστηριότητες, και συζητήσεις που καλύπτουν ευρύ φάσμα θεμάτων σχετικά με τη νανοτεχνολογία. Θα υπάρξει συνεργασία με την ερευνητική ομάδα του τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ καθώς και του Τμήματος Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ.

Το πρόγραμμα επιδιώκει να εμπνεύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την νανοτεχνολογία και να ενημερώσει τους μαθητές για τα σύγχρονα θέματα της επιστήμης!

  1. «Στο εργαστήριο της Χημείας»

Τίτλος και θέμα: Ο τίτλος «Στο εργαστήριο της Χημείας» καθορίζει το βασικό θέμα του ομίλου, που επικεντρώνεται στην εξάπλωση της επιστημονικής γνώσης και της καινοτομίας στον τομέα της Χημείας μεταξύ των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου.

Σκοπός και στόχοι: Ο σκοπός είναι η προώθηση της επιστημονικής γνώσης και της καινοτομίας στον τομέα της Χημείας μεταξύ των μαθητών Α’ και Β’ Λυκείου. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την εμπλοκή των μαθητών σε πειραματικές δραστηριότητες για την κατανόηση των βασικών εννοιών της Χημείας και την προετοιμασία τους για διαγωνισμούς όπως ο EUSO.

Διάρθρωση: Απευθύνεται σε μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου. Οι μαθητές συμμετέχουν σε πειραματικές δραστηριότητες και εξερευνούν θέματα Χημείας, παρουσιάζοντας τις προσωπικές τους εμπειρίες μέσω μιας ιστοσελίδας. Οι συναντήσεις λαμβάνουν χώρα δύο φορές την εβδομάδα μετά το τέλος του ωρολογίου προγράμματος στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου και περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τοπικούς φορείς.

Αυτή η πρόταση υπόσχεται να προσφέρει στους μαθητές μια εμβάθυνση στην Χημεία μέσω πειραματικών δραστηριοτήτων και συνεργασιών με φορείς της περιοχής, προετοιμάζοντάς τους επίσης για τον διαγωνισμό EUSO. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να αναπτύξουν το ενδιαφέρον τους για τη Χημεία και να εμπνευστούν από την επιστήμη και την καινοτομία!

  1. «Αστρονομία, αστροφυσική, διαστημική»

Τίτλος και θέμα: «Αστρονομία, Αστροφυσική, Διαστημική» – Εξερεύνηση του διαστημικού και αστρονομικού κόσμου.

Σκοπός και στόχοι: Ο σκοπός είναι να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει τους μαθητές στον τομέα της αστρονομίας και της αστροφυσικής. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την κατανόηση του ηλιακού συστήματος, των αστέρων, των γαλαξιών, και της εξέλιξης του Σύμπαντος, καθώς και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ενδιαφέροντος για την επιστήμη.

Διάρθρωση: Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές Α-Β-Γ Γυμνασίου και Α-Β Λυκείου και θα λειτουργεί 2 ώρες την εβδομάδα μετά το τέλος των μαθημάτων. Οι θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν το ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες, τους αστέρες, τους γαλαξίες, τη δημιουργία του Σύμπαντος, τις διαστημικές αποστολές, και πολλά άλλα. Η διδασκαλία θα βασίζεται σε διαδικτυακό υλικό και παρουσιάσεις. Επιπλέον, θα πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχετικούς φορείς και θα υπάρχει συνεργασία με εξωτερικούς φορείς.

Αυτή η πρόταση υπόσχεται να εμπνεύσει τους μαθητές, να ενισχύσει το ενδιαφέρον τους για την επιστήμη και το διάστημα, και να τους εξοπλίσει με κριτική σκέψη και σεβασμό για την επιστημονική αναζήτηση. Η συνεργασία με εξωτερικούς φορείς και η χρήση αξιόπιστου διδακτικού υλικού θα βοηθήσουν στην επίτευξη αυτών των στόχων!

  • «Όμιλος κινηματογράφου και ψηφιακής δημιουργίας»

Τίτλος και θέμα: «Όμιλος Κινηματογράφου και Ψηφιακής Δημιουργίας» – Εξερεύνηση του κόσμου του κινηματογράφου και της ψηφιακής δημιουργίας.

Ο σκοπός είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την τέχνη του  κινηματογράφου και να ανακαλύψουν τις δυνατότητες της ψηφιακής δημιουργίας. Οι στόχοι περιλαμβάνουν επίσης την εξοικείωση με τις κινηματογραφικές τεχνικές, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, την άσκηση στην αναζήτηση πηγών στο διαδίκτυο και τη δημιουργία ταινίας μικρού μήκους.

Διάρθρωση: Ο όμιλος θα λειτουργεί σε σχολική αίθουσα πληροφορικής και θα περιλαμβάνει διάφορα θεματικές ενότητες και δραστηριότητες. Οι μαθητές θα εξερευνήσουν τα είδη του κινηματογράφου, θα αναλύσουν αποσπάσματα από ταινίες που αποτέλεσαν σταθμό στον παγκόσμιο κινηματογράφο, θα δημιουργήσουν ψηφιακές αφίσες και βίντεο. Η αξιολόγηση θα βασίζεται στη συμμετοχή τους και την υλοποίηση εργασιών.

Αυτή η πρόταση προσφέρει μια πλούσια εκπαιδευτική εμπειρία στους μαθητές μας. Επιτρέπει την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών, ενθαρρύνει τη συνεργασία και το δημιουργικό ταλέντο  των μαθητών, οι οποίοι μέσα από συνεντεύξεις και συνεργασίες με σκηνοθέτες κι επισκέψεις σε τόπους ενδιαφέροντος, θα καταθέσουν τις προτάσεις τους για τη συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς ταινιών μικρού μήκους!

  • «Βελτίωση Δεξιοτήτων στο Βόλλεϋ»

Τίτλος και Θέμα: Βελτίωση Δεξιοτήτων στο Βόλλεϋ. Εκπαίδευση σε τεχνικές και τακτικές βόλλεϋ.

Σκοπός και Στόχοι: Βελτίωση των δεξιοτήτων στο βόλλεϋ.

Στόχοι:

α) Εκτέλεση βασικών στοιχείων τεχνικής-τακτικής σε ανταγωνιστικές συνθήκες (σχολικά πρωταθλήματα).

β) Γνώση ασκήσεων και προγραμμάτων βελτίωσης τεχνικής-τακτικής και φυσικής κατάστασης στο βόλλεϋ.

γ) Ανάπτυξη δεξιότητας συνεργασίας, επικοινωνίας και σεβασμού της διαφορετικότητας.

Διάρθρωση:

Χρονοδιάγραμμα: Οκτώβριος 2023 – Μάιος 2024, Παρασκευή 14:00 – 16:00.

Θεματικοί στόχοι: Κινητικός, γνωστικός, συναισθηματικός, κοινωνικός, ηθικός.

Αυτή η πρόταση προσφέρει ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσης σε τεχνικές-τακτικές βόλλεϋ, ενίσχυση φυσικής κατάστασης, ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας!

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το