Τοπικά

Ανάγκη άμεσης παρέμβασης για εταιρείες «φαντάσματα» που απειλούν την αγορά αλουμίνιου

Ο κ. Δήμος Κατσούδας μιλά για την αγορά του αλουμινίου και τις κατασκευές κουφωμάτων, αλλά και για τις συνέπειες στην οικοδομική δραστηριότητα από την οικονομική κρίση και την πανδημία. Δεν παραλείπει επίσης να τονίσει την ανάγκη άμεσης παρέμβασης για εταιρείες «φαντάσματα» που απειλούν την αγορά αλουμίνιου και όχι μόνο…

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΒΙΟΛΕΤΤΑ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

Πώς ξεκίνησε η επιχείρησή σας και πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την αγορά του αλουμινίου;
H δράση της επιχείρησης ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Είμαστε οικογενειακή επιχείρηση. Ξεκινήσαμε με σιδηροκατασκευές και αργότερα με κατασκευές κουφωμάτων αλουμινίου και τα τελευταία 10-15 χρόνια και με το PVC.
Η εταιρεία ξεκίνησε από το μηδέν με λιγοστά κεφάλαια και εξελίχθηκε με ιδιόκτητες κτηριακές εγκαταστάσεις και με σύγχρονα μηχανήματα. Συνεργαζόμαστε με κατασκευαστικές εταιρείες εντός και εκτός Μαγνησίας Αθήνα, Μακεδονία κ.λπ. Επίσης συνεργαζόμαστε με το δημόσιο σε έργα όπως π.χ. το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πρόσφατα με την ανακαίνιση των κτηρίων του στην οδό Ιάσονος, το κτήριο Μουρτζούκου που στεγάζεται η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας.

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το αλουμίνιο;
Ξεκινήσαμε από τη Γερμανία εγώ και ο αδελφός μου σπουδάζοντας σε τεχνική σχολή εφαρμοστών γύρω από το Μέταλλο και ξεκινήσαμε κυρίως με το σίδηρο πρώτα, γιατί δεν υπήρχε το αλουμίνιο στην Ελλάδα και σταδιακά είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που μπήκαμε στο κούφωμα αλουμινίου και αργότερα στο pvc.

Το αλουμίνιο σε σχέση με το PVC ποια είναι η διαφορά τους;
Το PVC είναι ένα υλικό με λίγες δυνατότητες κατασκευαστικές, δηλαδή δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα με ένα προφίλ pvc, ενώ με το αλουμίνιο κάνουμε χιλιάδες πράγματα, για παράδειγμα υαλοπετάσματα που δεν μπορούμε να κάνουμε με το PVC, ενώ με το pvc κατασκευάζουμε κυρίως πόρτες και παράθυρα και έτσι είναι πιο εύκολο για τον κατασκευαστή και πιο οικονομικό, αλλά καθόλου ανθεκτικό στη ζέστη και ειδικά στον ήλιο. Άλλο μειονέκτημα είναι η μικρή διάρκεια ζωής, χάνει την ανθεκτικότητά του και τη γυαλάδα του σε αντίθεση με το αλουμίνιο που και μετά από 100 χρόνια θα το βρούμε αναλλοίωτο. Φυσικά ποικιλία χρωμάτων στο αλουμίνιο έχουμε άπειρες επιλογές, ενώ το Pvc έχει περιορισμούς και κυρίως το προτιμούν για πιο απλές και οικονομικές κατασκευές. Με το αλουμίνιο οι κατασκευές είναι πιο σύνθετες και πιο ανθεκτικές και για τον λόγο αυτό το προτιμούν οι κατασκευαστές.

Πώς η επιχείρησή σας στάθηκε στα πόδια της τα χρόνια της κάμψης της οικοδομικής δραστηριότητας λόγω οικονομικής κρίσης και πανδημίας covid; Πώς βλέπετε την οικοδομική δραστηριότητα σήμερα στη Μαγνησία και ευρύτερα;
Ανήκουμε στη μεγάλη κατηγορία, μια σχετικά μεγάλη βιοτεχνία με δραστηριότητα έντονη στον Βόλο, τη Σκιάθο και την ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας. Τη δεκαετία του ’90 ξεκίνησε η μεγάλη ανοικοδόμηση και κορυφώθηκε τη δεκαετία του 2000. Τότε ήταν η περίοδος με τα μεγάλα δημόσια έργα, αλλά και επειδή δόθηκαν πολλά δάνεια έγιναν και πολλά ιδιόκτητα σπίτια, μεζονέτες κατά κύριο λόγο για τις οποίες χρησιμοποιήθηκαν υλικά κυρίως αλουμινίου όπως π.χ. θερμό διακοπές κουφώματα, με χρώματα πάρα πολλά κ.λπ.
Περάσαμε στην αντίπερα όχθη, ήρθε η οικονομική κρίση, δυστυχώς χάθηκαν πάρα πολλά χρήματα, μας αιφνιδίασε. Τα τελευταία χρόνια αρχίζει να ισορροπεί η κατάσταση όχι βέβαια σε εκείνα τα επίπεδα, απλά καλύπτεται ένα μέρος, τα 2- 3 τελευταία χρόνια υπάρχει μια θετική πορεία και απ’ ό,τι φαίνεται τα μηνύματα είναι αισιόδοξα. Μην ξεχνάμε η Ελλάδα δεν έχει βαριά βιομηχανία εκτός από τον τουρισμό. Η οικοδομή μπορεί να τροφοδοτήσει πολλά επαγγέλματα και αυτό είναι σημαντικό. Είναι μια βοήθεια για την οικονομία πολύ μεγάλη. Με τον covid ο κόσμος ήταν επιφυλακτικός στο να κάνει κάτι δεν σε έβαζε στο σπίτι του, αλλά δεν είχαμε τραγικές απώλειες.

Πώς βλέπετε τα μέτρα στήριξης για τις 120 δόσεις για τις ρυθμίσεις. Βοηθούν τις επιχειρήσεις να ανασάνουν;
Ναι σίγουρα βοηθά την αγορά μια ρύθμιση. Σίγουρα καλύφθηκαν υποχρεώσεις και πλέον και στην εφορία και στο ΙΚΑ και στον ΟΑΕΕ βοήθησε τις περισσότερες επιχειρήσεις να καλύψουν τις ανάγκες. Ήταν σωστό και πρέπει να γίνουν περισσότερα πράγματα για την αγορά να σκύψει η πολιτεία πάνω σε αυτά τα θέματα και να είναι αλληλεγγύη δεν γίνεται διαφορετικά. Εγώ υπήρξα και μέλος του σωματείου μας για πολλά χρόνια, μέλος της τοπικής ομοσπονδίας και ταμίας της πανελλήνιας ομοσπονδίας αλουμινοσιδηροκατασκευαστών Ελλάδος ΠΟΒΑΣ και στη ΓΣΕΒΕΕ υπήρξα μέλος και έχω εικόνα πιο ολοκληρωμένη διαχρονικά γύρω από το δικό μας το επάγγελμα ιδιαίτερα αλλά και όχι μόνο.

Το πρόγραμμα Εξοικονομώ κατ’ οίκον βοηθά στην άνοδο της οικοδομικής δραστηριότητας;
Όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα εξοικονόμηση κατ’ οίκον, μας είχε ζητηθεί από το υπουργείο να κάνουμε προτάσεις. Και μέσα από τη διοίκηση έγιναν προτάσεις γύρω από το θέμα αυτό, δηλαδή πώς πρέπει να λειτουργήσει αυτό το πρόγραμμα που δεν έγιναν όλες αποδεκτές, αλλά έστω και έτσι κινήθηκε η αγορά. Το Εξοικονομώ είναι μια μεγάλη βοήθεια κατά κύριο λόγο για τον καταναλωτή και δευτερευόντως για τον επαγγελματία έχει βέβαια αδυναμίες πολλή γραφειοκρατία π.χ. το προηγούμενο έκλεισε εν μια νυκτί η πλατφόρμα υποβολής και μπήκαν άνθρωποι που δεν θα έπρεπε να είναι μέσα, απλά επειδή είχαν «μέσο». Θα πρέπει τα κριτήρια να είναι οικονομικά κυρίως να βοηθηθούν οι αδύναμοι ανάλογα με τις ανάγκες που έπρεπε να προτιμηθούν. Σημαντικό είναι ότι η αγορά δουλεύει με το εξοικονομώ και πάλι.

Εταιρείες «φαντάσματα» απειλούν την αγορά αλουμίνιου και όχι μόνο…
Ένα σημαντικό θέμα ήταν και παραμένει «τι γίνεται με τα μαύρα στην αγορά», δηλαδή με τις εταιρείες «φαντάσματα» που λειτουργούν χωρίς καν άδεια. Προμηθεύονται κουφώματα έτοιμα. Έχουν απλά ένα τηλέφωνο, κάποιους γνωστούς. Δεν φαίνονται πουθενά, δεν το γνωρίζει η εφορία ούτε κανένας ελεγκτικός μηχανισμός. Δεν είναι εύκολο λοιπόν μια επιχείρηση, όπως η δική μου και όχι μόνο να τους ανταγωνιστεί. Υπάρχει ανάγκη άμεσης παρέμβασης. Εγώ έχω μιλήσει και με τα σωματεία και είναι και εις βάρος του καταναλωτή, γιατί αυτοί είναι «αεριτζήδες», οι οποίοι άμα έχεις ένα πρόβλημα δεν θα τους βρεις. Δεν δίνουν πιστοποίηση. Εμείς δίνουμε πιστοποιητικά, διότι καλώς η πολιτεία έχει θεσπίσει νόμους και πρέπει τώρα όλες οι οικοδομές να έχουν πιστοποίηση, μια κάρτα που να χαρακτηρίζει το σπίτι ενεργειακά αναβαθμισμένο. Αυτός που θα δώσει λοιπόν την πιστοποίηση αυτή να είναι υπεύθυνος, ενεργή νόμιμη επιχείρηση που πληρώνει φόρους και εισφορές στο δημόσιο. Αναλαμβάνεις και την ευθύνη για πιθανές ζημίες και αποκατάσταση αυτών. Θα πρέπει η πολιτεία να το δει σοβαρά θα πρέπει εδώ να παρθούν μέτρα έχει γίνει μια πληγή τώρα πλέον σοβαρή και η κατάσταση αυτή επηρεάζει όλους και κατασκευαστές και καταναλωτές.

Οι εξαγωγές είναι στα μελλοντικά σας σχέδια;
Η αγορά σήμερα μας δίνει τη δυνατότητα να παράγουμε, η εξωστρέφεια αφορά στην επιδίωξη μεγαλύτερων κερδών, γίνεται μια επένδυση στην Ευρώπη και όχι μόνο, αλλά νομίζω αυτά αφορούν νεότερους ανθρώπους, η νέα γενιά που ακολουθεί μπορεί την εξωστρέφεια να τη δει πιο οργανωμένα πιο δομημένα για να φύγει και προς τα έξω και να φανεί και το όνομα και να αναδειχθεί και στην εσωτερική αγορά. Οι διαφορές με το εξωτερικό είναι τεράστιες. Ένα κούφωμα εδώ κοστίζει π.χ. 5 ευρώ, εκεί κοστίζει 10, αλλά με όλες τις πιστοποιήσεις στο εξωτερικό η αγορά λειτουργεί με κανόνες και πρότυπα όπως θα έπρεπε και στην εσωτερική αγορά να ισχύει.
Όσο δραστηριοποιούμαστε, πάντα ονειρευόμαστε. Ωστόσο, το μέλλον ανήκει στη νέα γενιά και αν υπάρξει συνέχεια μέσα από την οικογένεια και προφανώς θα έχει και συνέχεια η επιχείρηση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το