Τοπικά

«Χρηματοδότηση από το πλήθος»

Η νέα μορφή χρηματοδότησης παρουσιάστηκε σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του τμήματος Οικονομικών Επιστημών, στο πλαίσιο του διατμηματικού μαθήματος «Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων»
Η νέα μορφή χρηματοδότησης παρουσιάστηκε σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του τμήματος Οικονομικών Επιστημών, στο πλαίσιο του διατμηματικού μαθήματος «Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων»

 

Έναν νέο και απλό τρόπο εύρεσης κεφαλαίου για την υλοποίηση μιας δημιουργικής ιδέας ή ενός επιχειρηματικού σχεδίου, αποτελεί η «χρηματοδότηση από το πλήθος» που κερδίζει έδαφος σε πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο. Η λογική της όλης δράσης στηρίζεται στην οικονομική ενίσχυση μιας ιδέας που έχει κάποιος από το πλήθος, ενώ η δωρεά θα έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, ώστε να ευνοείται και ο δωρητής.

Η νέα αυτή μορφή χρηματοδότησης παρουσιάστηκε σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών στο πλαίσιο του διατμηματικού μαθήματος «Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων» και διοργανώθηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στην εκδήλωση μίλησαν στελέχη της πλατφόρμας groopio.com που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τρόπο χρηματοδότησης διαφόρων ιδεών παρέχοντας μεταξύ άλλων συμβουλευτική και κατάλληλα γνωστικά εργαλεία.

Ο λέκτορας του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Γιώργος Σταμπουλής, που διδάσκει το μάθημα επιχειρηματικότητας, τόνισε: «Ξεκινάμε μια σειρά παρουσιάσεων και φέτος για μηχανισμούς χρηματοδότησης αρχίζοντας από τον πιο απλό, ευέλικτο και με την ταχύτερη – αυτή τη στιγμή – ανάπτυξη μηχανισμό χρηματοδότησης παγκοσμίως, που είναι η «χρηματοδότηση από το πλήθος». Ουσιαστικά μέσω κάποιας ιστοσελίδας ανεβάζει κάποιος την ιδέα του με την αντίστοιχη τεκμηρίωση και παίρνει από πολλούς ανθρώπους λίγα χρήματα για να την υλοποιήσει».

Η ιδέα που θα χρηματοδοτηθεί, αφορά από την υλοποίηση μιας επιχείρησης μέχρι οτιδήποτε άλλο, όπως η κατασκευή ενός πολιτιστικού κέντρου, το γύρισμα μιας ταινίας.

Στην εκδήλωση μίλησαν μεταξύ άλλων οι ιδρυτές της ιστοσελίδας groopio.com κ.κ. Ειρηναίος Φιλιππίδης και Δημήτρης Αναγνώστου, της πρώτης ψηφιακής πλατφόρμας που ασχολείται με το συγκεκριμένο μηχανισμό χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με τους ομιλητές, μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί, κατόπιν αξιολόγησης,  στην ιστοσελίδα 93 ιδέες για καμπάνια, εκ των οποίων το 42% κατάφερε και πέτυχε χρηματοδότηση από το πλήθος, υλοποιώντας το στόχο. Τα ποσά των χρημάτων κυμαίνονται μεταξύ 2.000-4.000 ευρώ κατά μέσο όρο.

Ο κ. Φιλιππίδης σημείωσε πως ο μηχανισμός της «χρηματοδότησης από το πλήθος»  έχει πολλαπλά οφέλη για ένα δημιουργό μίας ιδέας, όπως η προπώληση αγαθών, η έρευνα αγοράς η διάδοση από στόμα σε στόμα, και χωρίς κανένα κόστος. Σε παγκόσμιο επίπεδο δρουν αρκετές πλατφόρμες εναλλακτικής χρηματοδότησης. Στην Ελλάδα είμαστε οι μόνοι από τον Ιανουάριο του 2009».

Από την πλευρά του ο κ. Αναγνώστου τόνισε πως ο δημιουργός της ιδέας φτιάχνει μια ανταλλακτική πυραμίδα, βασισμένη στην ιδέα του και ανάλογα με τα χρήματα που δίνει κάθε δωρητής, παίρνει κάτι πίσω. Μπορεί να είναι κάτι υλικό, μια παροχή υπηρεσιών ή κάτι άλλο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το