Πολιτική

Μας αλλάζει τα… φώτα η ΔΕΗ

Από 14,5 έως 48,7% στο οικιακό τιμολόγιο για τη νέα χρονιά

Αυξήσεις από 14,5 έως 48,7% στο οικιακό τιμολόγιο, «πάγωμα» του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ), και του τιμολογίου πολυτέκνων και αλλαγές στα κλιμάκια των χρεώσεων, προβλέπουν, μεταξύ άλλων, οι προτάσεις της ΔΕΗ προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για τα τιμολόγια που θα ισχύσουν το 2013.

Η μεσοσταθμική αύξηση που ζητά η ΔΕΗ, επικαλούμενη την αύξηση του κόστους, για όλη τη χρονιά είναι 24,9% και κατανέμεται σε τρεις δόσεις: 10,8% από 1ης Ιανουαρίου, 6,3% από 1ης Μαΐου και 6,1% από 1ης Ιουλίου, οπότε τα τιμολόγια απελευθερώνονται.

Η μεσοσταθμική αύξηση αφορά το σύνολο των εσόδων της ΔΕΗ από όλες τις κατηγορίες καταναλωτών.

Ειδικά για το οικιακό τιμολόγιο, σύμφωνα πάντα με την πρόταση της ΔΕΗ, οι αυξήσεις κυμαίνονται από 14,5% έως 48,7%, ανάλογα με την κλίμακα κατανάλωσης στην οποία εντάσσεται ο καταναλωτής.

Σε ό,τι αφορά τα κλιμάκια, η πρόταση προβλέπει:

– Από 1-1-2013 κατάργηση του κλιμακίου 801-1000 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο και δημιουργία νέου, από 801-2000 κιλοβατώρες.

– Από 1-7-2013 κατάργηση και του κλιμακίου 0-800 kwh, οπότε το πρώτο κλιμάκιο κατανάλωσης θα γίνει από 0- 2000 kwh.

Η ΔΕΗ προτείνει επίσης να παραμείνουν στα επίπεδα του 2012 οι χρεώσεις για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και το τιμολόγιο πολυτέκνων.

Η ΡΑΕ χαρακτηρίζει αναπόφευκτες τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, αναφέρει ωστόσο ότι θα υποβάλει την πρόταση προς το υπουργείο για τη διαμόρφωση των τιμολογίων «με βασικό γνώμονα τη βιώσιμη και αποδοτική λειτουργία της ΔΕΗ, αλλά πρωτίστως το όφελος του τελικού καταναλωτή και της εθνικής οικονομίας, μέσω του περιορισμού, στο ελάχιστο δυνατό, των αναπόφευκτων πλέον αυξήσεων των τιμολογίων».

Το τελικό ύψος των αυξήσεων καθορίζεται (έως ότου απελευθερωθούν τα τιμολόγια) με απόφαση του ΥΠΕΚΑ, ύστερα από τη γνωμοδότηση της ΡΑΕ, η οποία έχει ήδη ζητήσει αναλυτικά κοστολόγια από τη ΔΕΗ. Η απελευθέρωση αποτελεί και μνημονιακή υποχρέωση, όπως και η προσαρμογή των τιμολογίων προκειμένου να αντανακλούν το κόστος.

Παραμένει το χαράτσι στο λογαριασμό της ΔΕΗ

Παραμένει στους λογαριασμούς της ΔΕΗ το τέλος ακινήτων, ανέφεραν την Τρίτη (χθες) στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αρμόδιοι παράγοντες της επιχείρησης, καθώς το βράδυ της Δευτέρας κοινοποιήθηκε στη ΔΕΗ σχετική επιστολή του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα.

“Για λόγους δημοσίου συμφέροντος η ΔΕΗ προχωρά κανονικά στην είσπραξη του τέλους ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ), μετά την επιστολή που έστειλε ο υπουργός Οικονομικών προς την επιχείρηση, να εξακολουθήσει να συνεισπράττει κανονικά το τέλος ακινήτων”, ανέφεραν συγκεκριμένα.

Το ζήτημα με το τέλος ακινήτων δημιουργήθηκε μετά την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου που έκρινε τη χρέωση του ΕΕΤΗΔΕ αντισυνταγματική.

Το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη αναγγείλει ότι θα καταθέσει στον Άρειο Πάγο αναίρεση κατά της απόφασης του Πρωτοδικείου, στο μεσοδιάστημα ωστόσο έως ότου ξεκαθαρίσει η νομική πλευρά του ζητήματος, κάλεσε τη ΔΕΗ να συνεχίσει την είσπραξη του τέλους.

Υπενθυμίζεται ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει συνταγματικό το τέλος ακινήτων, απαγόρευσε ωστόσο τη διακοπή της ηλεκτροδότησης για όσους δεν το καταβάλουν.

“Όχι αυξήσεις στα κόμιστρα των εισιτηρίων το Μάρτιο”

Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αύξηση των εισιτηρίων τον Μάρτιο, όπως αρχικά προβλεπόταν, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε να μην απαιτηθεί αύξηση ούτε τον Οκτώβριο του 2013, οπότε και θα υπάρξει επαναξιολόγηση από την τρόικα, ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός διευκρίνισε πως ο αγώνας είναι μέσω της πάταξης της εισιτηροδιαφυγής να αποφευχθεί η αύξηση των εισιτηρίων, σημειώνοντας πως ο Οκτώβριος του 2012 ήταν ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων κατά 12% και για τον Νοέμβριο, με εξαίρεση τις έξι 24ωρες απεργίες σε μέρες αιχμής, υπολογίζεται ότι υπάρχει αύξηση πωλήσεων κατά 4,7%.

«Στόχος είναι η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής κατά 50%. Η τρόικα επείσθη για την προσπάθειά μας λόγω των εσόδων σε ένα μήνα, περιμένουν όμως προσπάθεια διαρκείας» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε πως η εισιτηριοδιαφυγή προκαλεί ετήσια απώλεια εσόδων στον ΟΑΣΑ ύψους 37,5 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο προσβλέπει σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων σε ποσοστό 10%, μέσω της οποίας θα εξοικονομηθούν έως και 25 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ακόμη ότι μετά τα Φώτα θα μπορούν οι επιβάτες να προμηθεύονται από τα εκδοτήρια τις νέες δεσμίδες εισιτηρίων, 11 στον αριθμό, όπου ο επιβάτης θα πληρώνει για την αξία μόνο των δέκα.

Επίσης, τα εισιτήρια θα είναι διαφορετικού χρώματος για να μη μπορεί κάποιος να κερδοσκοπήσει μεταπωλώντας ένα προς ένα, ενώ τις επόμενες εβδομάδες εισάγεται και το πολλαπλό εισιτήριο για περισσότερες κατηγορίες κομίστρων. «Με αυτό τον τρόπο ανταμείβουμε τους συνεπείς επιβάτες που πληρώνουν κανονικά το εισιτήριό τους, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο κατά της εισιτηριοδιαφυγής» είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση των αναγκαίων εσόδων, αλλά και την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, στις δράσεις του υπουργείου είναι ακόμη και:

– η ενίσχυση του προσωπικού ελέγχου με αναδιάταξη των οργανογραμμάτων ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ και μετακίνηση εργαζομένων από τα γραφεία σε ελέγχους – πώληση.

– η καταβολή μόνο του 50% της αξίας του προστίμου σε περίπτωση που αυτό πληρώνεται άμεσα ή εντός 10 ημερών. Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι θα παραδοθεί σε χρήση από το 2014. Όπως εξήγησε, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα διαθέτει «μπάρες» και η φόρτισή του θα γίνεται μέσω ίντερνετ, κινητού ή πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας.

Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε και στα έργα υποδομής για τις αστικές συγκοινωνίες.

-Μετρό της Αθήνας: Η επέκταση προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, προς Ελληνικό τον Ιούλιο και προς Χαϊδάρι τον Σεπτέμβριο. Στη γραμμή 3 η επέκταση Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα)-Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.

-Τραμ: Την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, η κατασκευή της οποίας θα ξεκινήσει το νέο έτος. Προβλέπει την ύπαρξη 12 νέων στάσεων και είναι προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ.

-Μετρό Θεσσαλονίκης: Καταβάλλεται τεράστια προσπάθεια για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ρευστότητας του αναδόχου.

-Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα: θα δοθεί σε λειτουργία εντός δύο ετών από την έναρξή του. Το έργο, όπως είπε ο υπουργός, μπορεί να προχωρήσει με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη του Δημοσίου, των Υπεραστικών Λεωφορείων και τρίτου επενδυτή. Το Δημόσιο θα συμβάλει με την παραχώρηση της γης, ο δε επενδυτής μαζί με τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τη χρηματοδότηση της κατασκευής και λειτουργίας του σταθμού.

Απαντώντας σε ερώτηση με αφορμή τις προγραμματισμένες απεργίες των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς που αντιδρούν στην ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο, ο υπουργός σημείωσε πως το υπουργείο είναι σε συνεχή επαφή μαζί τους, αλλά ο νόμος θα εφαρμοστεί. «Αν υπάρχουν αδικίες αυτές θα αντιμετωπιστούν, ο νόμος όμως δεν αλλάζει» είπε.

Ερωτηθείς για τις λεωφοριολωρίδες, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση κατάργησής τους. «Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης για να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα, δεδομένο ότι πολλές φορές μετατρέπονται σε χώρους στάθμευσης» τόνισε.

Τέλος, ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση για ενδεχόμενη αύξηση στα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ, απάντησε κατηγορηματικά πως δεν έχει καμία τέτοια πληροφόρηση, ούτε έχει αναπτυχθεί τέτοια σκέψη από τη Διοίκηση.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το