Τοπικά

Τροφοδοσία πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο από το λιμάνι του Βόλου

Ο Βόλος θα είναι ένα από τα πρώτα λιμάνια της χώρας που θα εφοδιάζει τα πλοία με υγροποιημένο φυσικό αέριο και μέχρι το 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί οι υποδομές. Η συμφωνία θα υπογραφεί και με την Ένωση Εφοπλιστών ναυτιλίας μικρών αποστάσεων.

Η ναυτιλία θα μπορέσει να θέσει σε λειτουργία πλοία, τα οποία θα εφοδιάζονται μέσω των κατάλληλων υποδομών της περιοχής, με φυσικό αέριο.

Το πρόγραμμα τιτλοφορείται POSEIDON MED II και συνδέεται με την ευρύτερη στρατηγική της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη εφοδιαστικής αλυσίδας μικρής κλίμακας (Small Scale LNG). Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται η ενεργοποίηση της ζήτησης φυσικού αερίου για ναυτιλιακή χρήση ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Μέσα από τις δράσεις του προγράμματος θα γίνουν όλες οι αναγκαίες προκαταρκτικές ενέργειες (μελέτες, αδειοδοτήσεις, κ.λπ.) στο λιμάνι για να γίνει δυνατή η κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών για την τροφοδοσία πλοίων με το καύσιμο.

Καταρχάς, στο πρόγραμμα συμμετέχει η Ελλάδα, η Κύπρος και η Ιταλία και ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα €53 εκατ. περίπου, ενώ συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Ευρώπης «Συνδέοντας την Ευρώπη» κατά 50%. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2015 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το αργότερο έως το έτος 2020.
Η πρωτοβουλία ξεκίνησε με τη συνεργασία 26 εταιρειών και οργανισμών που συμβάλλουν με την τεχνογνωσία τους και την εξειδικευμένη εμπειρία τους στην υλοποίηση του έργου (επιχειρήσεις ενέργειας, λιμάνια, ναυτιλιακές εταιρείες, ναυπηγικές εταιρείες, νηογνώμονες, ενώσεις εφοπλιστών, εταιρείες τεχνικών και οικονομικών εμπειρογνωμόνων στον χώρο της ναυτιλίας).
Η χρήση του ΥΦΑ στη ναυτιλία απαντά στην ανάγκη τήρησης νέων περιβαλλοντικών περιορισμών, καθώς το ΥΦΑ ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις για τη μείωση εκπομπών ρύπων του Παραρτήματος VI της διεθνούς σύμβασης IMO MARPOL και της Οδηγίας 33/2012/ΕU, που προβλέπουν ότι από το έτος 2020 οι διαχειριστές πλοίων που κινούνται στα χωρικά ύδατα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε αποκλειστικές οικονομικές ζώνες θα κληθούν να χρησιμοποιούν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο μικρότερη του 0,5%. Περαιτέρω, η χρήση του ΥΦΑ αποτελεί ένα από τα πεδία εφαρμογής της Οδηγίας 94/2014/EU σχετικά με την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και την Καθαρή Ενέργεια για τις Μεταφορές.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το