Τοπικά

Μικρή η ουσιαστική συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση

 

Στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα ταμπλετ και τα κινητά τηλέφωνα επέστρεψαν τις τελευταίες δύο μέρες χιλιάδες μαθητές της Μαγνησίας, καθώς λόγω των χιονοπτώσεων, τα σχολεία ανέστειλαν τη λειτουργία τους, ενώ ακολούθησε η τηλεκπαίδευση.
Επομένως μαθητές και εκπαιδευτικοί γύρισαν σε…παλιές συνήθειες, καθώς στα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας η τηλεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε συνολικά για περίπου έναν χρόνο.
Ωστόσο, αυτή η έκτακτη επιστροφή στην τηλεκπαίδευση λόγω του χιονιού δεν κρύβει για ακόμη φορά τα συνήθη προβλήματα της διαδικασίας που είναι ο ελλιπής εξοπλισμός για ορισμένους μαθητές, η μη ένθερμη διάθεση από μερίδα μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, αλλά και οι τεχνικές δυσκολίες στα δίκτυα σύνδεσης.
Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και διευθυντής του 20ού Δημοτικού Σχολείου Βόλου κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης ανέφερε πως «η τηλεκπαίδευση, αν και δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία, είναι ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μεγάλες περιόδους, όπως ήταν για παράδειγμα ο κορωνοϊός. Ωστόσο, τώρα για ένα τόσο έκτακτο γεγονός, όπως οι χιονοπτώσεις, η τηλεκπαίδευση θα μπορούσε να μην είχε γίνει. Και αυτό, γιατί πρώτον, όλη τη φετινή σχολική χρονιά δεν έχει χαθεί καμία μέρα μαθήματος και οι δάσκαλοι είναι αρκετά μπροστά στην παράδοση της διδακτέας ύλης, άρα δεν θα υπήρχαν απώλειες, αν έκλειναν εντελώς τα σχολεία. Δεύτερον, γιατί από πληροφορίες που έχουμε, η ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών στις δύο πρώτες μέρες της τηλεκπαίδευσης ήταν μικρή. Γι’ αυτό και οι δάσκαλοι επέλεξαν να έχουν με τους μαθητές περισσότερο επικοινωνία, στο πλαίσιο κάποιων ασκήσεων ή επαναλήψεων και όχι των παραδόσεων σε νέες διδακτικές ενότητες. Το να γίνεται τηλεκπαίδευση επειδή θα μείνουν τα σχολεία για λίγες μέρες κλειστά εξαιτίας του χιονιού είναι ελληνική πρωτοτυπία. Άλλωστε στην τηλεκπαίδευση και τα σχολεία πρέπει να είναι ανοικτά για να έρχονται στις θέσεις τους οι εκπαιδευτικοί και από τις σχολικές μονάδες να παραδίδουν ηλεκτρονικά τα μαθήματα».
Επίσης ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε πως υπήρξαν δάσκαλοι οι οποίοι δεν είχαν τα τεχνολογικά μέσα για να κάνουν τηλεκπαίδευση από το σπίτι τους, και επειδή δεν μπόρεσαν να μεταβούν στα σχολεία για να εξυπηρετηθούν από εκεί, τελικά δεν κατέστη δυνατό να κάνουν μαθήματα.
Από την πλευρά του ο διευθυντής του 4ου ΓΕΛ Βόλου κ. Νίκος Ιωαννίδης ανέφερε πως η συμμετοχή των μαθητών στην τηλεκπαίδευση ήταν στις δύο πρώτες μέρες μικρή. Υπήρχαν τμήματα, όπου συμμετείχαν δύο-τρεις μαθητές και στην καλύτερη των περιπτώσεων η συμμετοχή να άγγιξε το 50%. Μάλιστα, στις μέρες του κορωνοϊού υπήρχαν μαθητές που απλώς δήλωναν συμμετοχή και ουσιαστικά δεν παρακολουθούσαν, τώρα από ορισμένους δεν γίνεται ούτε η τυπική συμμετοχή. Αυτή η στάση έχει μια εξήγηση, καθώς για αρκετούς μαθητές η τηλεκπαίδευση λειτουργεί τραυματικά, ως προς το ψυχολογικό κομμάτι, καθώς τους έρχονται μνήμες από την πανδημία την οποία θέλουν να ξεχάσουν. Έρευνες έχουν δείξει πως για τους εφήβους το να κάνουν μάθημα μέσω τηλεκπαίδευσης δεν είναι εύκολο. Αντίθετα ένας μεταπτυχιακός φοιτητής που είναι πιο συνειδητοποιημένος μπορεί να παρακολουθήσει ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα διαδικτυακά. Επίσης δεν είναι εύκολο για έναν έφηβο τη μια μέρα να κάνει μάθημα στο σχολείο και την άλλη να πρέπει να επιστρέψει στον υπολογιστή.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το