Τοπικά

Μέτρια έως κακή η κίνηση στις εκπτώσεις

 

Μέτρια έως κακή είναι η κατανάλωση στην εμπορική αγορά της πόλης, 20 μέρες μετά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, με τον προβληματισμό να περισσεύει πλέον στους καταστηματάρχες.
Η αγορά ανέμενε τις πληρωμές των συντάξεων οι οποίες ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη και ολοκληρώθηκαν προχθές Δευτέρα. Όμως και πάλι δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι στον ορίζοντα. Αξίζει δε να σημειωθεί πως παραδοσιακά η μεγαλύτερη κινητικότητα στις εκπτώσεις παρατηρείται στο πρώτο δεκαπενθήμερο μετά την έναρξή τους.
«Αυτό φέτος δεν έχει συμβεί και η αγοραστική κίνηση 20 μέρες μετά την έναρξη των εκπτώσεων παραμένει μέτρια προς κακή» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος και πρόσθεσε πως «δυστυχώς δεν συνεχίστηκε η πολύ καλή κατανάλωση που υπήρξε στις γιορτές των Χριστουγέννων, αφού ο κόσμος δεν είχε άλλα οικονομικά αποθέματα».
Ο Ιανουάριος ήταν πάντα ένας δύσκολος μήνας για τους καταναλωτές. Όμως τα πράγματα φέτος είναι ακόμη πιο δύσκολα λόγω των πολλών ανατιμήσεων. «Η εκτίναξη της ακρίβειας έχει παίξει καθοριστικό ρόλο για τη μείωση της αγοραστικής κίνησης» τόνισε ο κ. Οντόπουλος και πρόσθεσε πως τα «νοικοκυριά έχουν στεγνώσει από ρευστό λόγω της αύξησης του κόστους ζωής. Τον τρέχοντα μήνα οι συντάξεις καταβλήθηκαν έχοντας περάσει 40 μέρες από τότε που είχαν δοθεί τελευταία φορά προς τα τέλη Δεκεμβρίου, ενώ έρχονται και οι λογαριασμοί στη θέρμανση. Επίσης στις γιορτές ο κόσμος κατανάλωσε και διασκέδασε, με αποτέλεσμα τώρα να μην έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί σε επιπλέον αγορές. Εξάλλου παρατηρείται το φαινόμενο οι καταναλωτές να αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα βασικά αγαθά και τα άλλα είδη, που δεν είναι άμεσης προτεραιότητας, να τα αφήνει σε δευτερεύοντα χρόνο».
Στο πλαίσιο αυτό επανέρχονται απόψεις των εμπόρων σύμφωνα με τις οποίες οι χειμερινές εκπτώσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται τον Φεβρουάριο και όχι για δύο μήνες, αλλά για 15-20 μέρες.
Το βέβαιο είναι πως η εκτίναξη των τιμών στα τρόφιμα, τη θέρμανση και το ρεύμα, έχει οδηγήσει στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών κάτι που φαίνεται τις καθημερινές από την περιορισμένη παρουσία καταναλωτών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το