Τοπικά

Με αρχηγούς πολιτικών κομμάτων συναντήθηκε η Πρωτοβουλία Πολιτών “ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟΣ SOS-ΟΧΙ LNG ΣΤΟΝ ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟ”

Την Παρασκευή, 9 Ιουνίου και το Σάββατο 10 Ιουνίου μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής της Πρωτοβουλίας Πολιτών ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟΣ SOS-ΟΧΙ LNG ΣΤΟΝ ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟ πραγματοποίησαν συναντήσεις αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) εντός του Παγασητικού με αρχηγούς πολιτικών κομμάτων που βρίσκονταν στην πόλη μας στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας τους.

Συγκεκριμένα την Παρασκευή, 9 Ιουνίου τα μέλη της Πρωτοβουλίας Πολιτών Κυριάκος Γεραμπίνης και Ευθύμιος Τσάμης, ανταποκρινόμενα σε πρόσκληση που απηύθυνε το ΚΚΕ προς τις περιβαλλοντικές οργανώσεις της Μαγνησίας, συμμετείχαν σε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος ήταν ήδη ενημερωμένος σχετικά με το άνω ζήτημα και διέθεσε επαρκή χρόνο προκειμένου να συζητήσει με τα μέλη της Πρωτοβουλίας για τις οδυνηρές βραχυπρόθεσμες, αλλά και μακροπρόθεσμες συνέπειες που θα έχει η λειτουργία ενός τέτοιου σταθμού σε μια περίκλειστη και αβαθή θάλασσα όπως ο Παγασητικός, αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή της Μαγνησίας και τους κατοίκους της. Στο τέλος της άνω εποικοδομητικής συνάντησης ο κ. Κουτσούμπας παρέλαβε το υπόμνημα που του εγχείρισαν τα μέλη της Πρωτοβουλίας και τόνισε ότι η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί προτεραιότητα για το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος, το οποίο θα σταθεί στο πλάι των κατοίκων της Μαγνησίας για ένα βιώσιμο και καθαρό περιβάλλον.
Την ίδια ημέρα οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας παρέδωσαν υπόμνημα και στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κ. Νίκο Ανδρουλάκη κατά την επίσκεψή του στον Βόλο.

Το Σάββατο 10 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση για το θέμα του σταθμού LNG με τον πρόεδρο του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ στον χώρο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι Κυριάκος Γεραμπίνης, Πάρις Μουτσινάς, Αθανασία Συρταδιώτου και Ευθύμης Τσάμης εξέθεσαν στον κ. Τσίπρα τους λόγους που η τοπική κοινωνία αντιτίθεται σθεναρά στο σχέδιο εγκατάστασης του άνω σταθμού μέσα στον Παγασητικό κόλπο αναφερόμενοι στα μείζονα ζητήματα ασφάλειας και διακινδύνευσης της υγείας και ζωής των κατοίκων, στη βαρύτατη και μη αναστρέψιμη ζημιά που θα υποστεί συνολικά το φυσικό περιβάλλον της Μαγνησίας και συνακολούθως στο τεράστιο πλήγμα που θα επέλθει στην αλιεία και τον τουρισμό της περιοχής μας, αλλά και στις αυστηρές προϋποθέσεις που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία (Συνθήκη SEVESO) για την εγκατάσταση και λειτουργία μονάδων υψηλής επικινδυνότητας, όπως είναι ο συγκεκριμένος σταθμός, πλησίον κατοικημένων περιοχών και τα ανυπέρβλητα νομικά κωλύματα που προκύπτουν για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Ο κ. Τσίπρας από την πλευρά του επανέλαβε τη δέσμευση που είχε δώσει και κατά την προηγούμενη επίσκεψή του στον Βόλο, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. συμμερίζεται απόλυτα τις εύλογες ανησυχίες των κατοίκων της Μαγνησίας και εξέφρασε την ανεπιφύλαχτη στήριξη στον αγώνα τους, τονίζοντας ότι η ασφάλεια, ζωή και υγεία των πολιτών υπερισχύουν κάθε άλλης ανάγκης και παρέλαβε το υπόμνημα που του εγχειρίστηκε από τα μέλη της Πρωτοβουλίας.

Ακολουθεί το κείμενο του υπομνήματος που παραδόθηκε στους πολιτικούς αρχηγούς:

“Αναφερόμαστε στο σχέδιο εγκατάστασης πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου (FSRU) εντός του Παγασητικού Κόλπου της εταιρείας «Mediterranean Gas Α.Ε.» και θέτουμε υπόψη Σας τα εξής:

Α. Οι αντιρρήσεις των τοπικών φορέων και των πολιτών της Μαγνησίας

Α1. Ήδη από τον Ιούνιο του έτους 2021, ότε και ανακοινώθηκε από την Mediterranean Gas Α.Ε. σχέδιο κατασκευής σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) εντός του Παγασητικού Κόλπου, και συγκεκριμένα στην περιοχή «Πευκάκια» Μαγνησίας, δέκα (10) τουλάχιστον επιστημονικοί Φορείς και Σύλλογοι της Μαγνησίας εξέφρασαν την ομόφωνη αντίθεσή τους, επισημαίνοντας τους σοβαρότατους κινδύνους και τις αρνητικές επιπτώσεις της συγκεκριμένης δραστηριότητας στο οικιστικό, φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής μας.

Ακολούθησαν οι αρνητικές τοποθετήσεις/εισηγήσεις/αποφάσεις αναφορικά με την  κατασκευή του άνω σταθμού εκ μέρους:

  • της Περιφέρειας Θεσσαλίας με το από 29/09/2022 Δελτίο Τύπου, αλλά και με πολλές ανακοινώσεις στον τοπικό Τύπο,
  • της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, δυνάμει της υπ’ αριθ. Πρωτ. 279 από 29.09.2022 απόφασης, με την οποία υιοθέτησε την απόφαση της Κοσμητείας της Πολυτεχνικής Σχολής του Π.Θ., αναφορικά με τη χωροθέτηση πλωτού τερματικού σταθμού (LNG), όπως αυτή αναρτήθηκε στον επίσημο ιστότοπο του Π.Θ. (uth.gr, «Ειδήσεις – Ανακοινώσεις»),
  • το υπ’ αριθ. πρωτ. 387630/05.10.2022 Έγγραφο της Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλίας κας. Κολυνδρίνη προς τον Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σκρέκα,
  • των Βουλευτών Μαγνησίας κ.κ. Χρήστου Μπουκώρου, Αθανάσιου Λιούπη, Κωνσταντίνου Μαραβέγια, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου και Αικατερίνης

Παπανάτσιου, μέσω σχετικών Δελτίων Τύπου.

  • όλων των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης του Δήμου Βόλου,
  • του Δήμου Αλμυρού, δυνάμει του από 02.12.2022 Δελτίου Τύπου,
  • του Δήμου Νοτίου Πηλίου, δυνάμει του από 18.01.2023 Δελτίου Τύπου  και ήδη της από 06.23 αρνητικής εισήγησης του Δημάρχου Μιχ. Μιτζικού για την εγκατάσταση και λειτουργία μονάδας LNG στον Παγασητικό, όπως αναρτήθηκε στις 06.03.2023 στον ιστότοπο του Δήμου N. Πηλίου (dnpiliou.gov.gr),
  • του Δημάρχου Ζαγοράς & Προέδρου της Αναπτυξιακής Εταιρείας Πηλίου, δυνάμει του από 11.01.2023 Δελτίου Τύπου.
  • του Δήμου Ρήγα Φεραίου δυνάμει ομόφωνης απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.

Περαιτέρω, την κατηγορηματική αντίθεσή τους στην κατασκευή του άνω σταθμού εντός του Παγασητικού Κόλπου εξέφρασαν ο ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ., το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, μέσω σχετικών ανακοινώσεων των Νομαρχιακών Επιτροπών τους,

Σημειωτέον δε ότι κατόπιν όλων των ανωτέρω αρνητικών αποφάσεων/ εισηγήσεων ή/και τοποθετήσεων των Δήμων της Μαγνησίας και των λοιπών προαναφερθέντων φορέων, έλαβε χώρα η από 24.04.2023 αρνητική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βόλου, η οποία ελήφθη κατόπιν αιτήματος σύσσωμης της αντιπολίτευσης, 2 διαδοχικών αναβολών -λόγω μη προσέλευσης των συμβούλων της πλειοψηφίας και ελλείψεως της αναγκαίας απαρτίας- και εν τέλει (στην 3η κατά σειρά συνεδρίαση) από τους συμβούλους της μειοψηφίας, καθώς ο Δήμαρχος κ. Μπέος και οι σύμβουλοι της παράταξής του είτε δεν εμφανίσθηκαν, είτε αποχώρησαν, αρνούμενοι να λάβουν θέση (με μοναδική εξαίρεση μία σύμβουλο, η οποία και διεγράφη από το συνδυασμό του κ. Μπέου).

Α2. Σημειωτέον επίσης ότι, όταν διέρρευσε στον τοπικό Τύπο το νέο σημείο χωροθέτησης του άνω σταθμού στην περιοχή του «Σωρού» και συγκεκριμένα μεταξύ των οικισμών Αγίου Στεφάνου και Κριθαριάς, οι σύλλογοι των κατοίκων Αγίου Στεφάνου, Κριθαριάς, Μαράθου (δηλαδή οι πλησιέστεροι οικισμοί στο σημείο χωροθέτησης) εξέφρασαν ρητά, έντονα και κατηγορηματικά την ομόφωνη αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο κατασκευής του.

Α3. Στο πλαίσιο του κύματος αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας κατά του άνω σχεδίου κατασκευής σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ εντός του Παγασητικού Κόλπου, εστάλη η από 11/11/2022 Εξώδικη Διαμαρτυρία – Δήλωση 315 κατοίκων της Μαγνησίας προς το Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας και την Mediterranean Gas Α.Ε., η οποία κοινοποιήθηκε δυνάμει των υπ’ αριθ. 5448.28.11.2022 και 5447/28.11.2022 Εκθέσεων Επίδοσης της Δικ. Επιμελήτριας του Πρωτοδικείου Αθηνών Μαρίας Κολώκα.

Η έντονη ανησυχία των κατοίκων οδήγησε στην αυθόρμητη δημιουργία  της Κίνησης μας «Πρωτοβουλία Πολιτών ΟΧΙ LNG ΣΤΟΝ ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟ – Ο ΠΑΓΑΣΗΤΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ»,  η οποία αριθμεί ήδη πάνω από 3.000 μέλη, καθώς και στην ίδρυση συλλόγου με την επωνυμία «Σύλλογος Προστασίας και Ανάδειξης Παγασητικού – Ο Παγασητικός μας ενώνει».

Β. Οι λόγοι της αντίθεσής μας

Β1. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο

Ι. Καταρχάς επισημαίνεται ότι η σχεδιαζόμενη κατασκευή του άνω πλωτού τερματικού σταθμού εντός του Παγασητικού κόλπου παραβιάζει ευθέως τις διατάξεις της Κοινοτικής Νομοθεσίας και συγκεκριμένα την Οδηγία Seveso της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την οποία υποχρεωτικά έχουν εναρμονισθεί όλα τα κράτη-μέλη, και η Ελλάδα.

Οι τρείς Οδηγίες Seveso (1982, 1996, 2012) αφορούν όλες τις εγκαταστάσεις που αποθηκεύουν και διαχειρίζονται μεγάλες ποσότητες επικίνδυνων ουσιών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και θεσπίστηκαν με αφορμή μεγάλο ατύχημα στην ομώνυμη πόλη της Ιταλίας το 1976. Η Ελλάδα εναρμόνισε το εθνικό της δίκαιο με τις οδηγίες αυτές. Σήμερα βρίσκεται σε ισχύ η Κ.Υ.Α 172058/2016 (εναρμόνιση με την Οδηγία Seveso III). Σύμφωνα με την Οδηγία Seveso ΙΙΙ, απαγορεύεται η εγκατάσταση επικίνδυνων ουσιών κοντά σε πόλεις και περιοχές με πυκνό δίκτυο οικισμών, σε εναέρια απόσταση μικρότερη από (5) πέντε χιλιόμετρα. Σημειωτέον ότι και το νέο σημείο χωροθέτησης απέχει λιγότερο από 1 χλμ. από τους οικισμούς της περιοχής, όπως αναλυτικά εκθέτουμε κατωτέρω υπό Β2.

ΙΙ. Η χωροθέτηση μιας τέτοιας δραστηριότητας δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά και ξεχωριστά από την περιβαλλοντική μελέτη και οπωσδήποτε δεν νοείται αλλαγή της χωροθέτησης – όπως αιτείται τώρα η κατασκευάστρια εταιρεία από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας – χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και ο έλεγχος  τήρησης των προβλεπόμενων από τις οδηγίες SEVESO. Σημειωτέον δε, ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας σε πρόσφατη απόφασή του (567/2022) έκρινε, ότι οποιαδήποτε ενέργεια πραγματοποιείται ακόμη και η πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος για την χωροθέτηση μιας λιμενικής εγκατάστασης δεν είναι νόμιμη, όταν αυτή προηγείται της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων.

Ειδικότερα, το ΣτΕ παγίως έχει κρίνει όλα αυτά τα χρόνια, ότι πρώτα μελετάται και διερευνάται από περιβαλλοντικής άποψης μια εγκατάσταση ή δραστηριότητα, βασικό στοιχείο της οποίας είναι η χωροθέτηση και μετά εξελίσσεται η υπόλοιπη αδειοδότηση. Δεν νοείται λογικά και νομικά το αντίστροφο όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση. Σε αυτό το πλαίσιο, το 1996 το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 5235/1996 απόφαση του, είχε αποτρέψει την εγκατάσταση αποθήκευσης υγρών καυσίμων στο Τσιγκέλι Αλμυρού, αφού δέχθηκε ότι ο Παγασητικός αποτελεί ένα ευαίσθητο οικοσύστημα το οποίο εμφάνιζε σοβαρή ρύπανση και θα έπρεπε να εξυγιανθεί.

ΙΙΙ. Η εγκατάσταση πλωτής εξέδρας υγροποιημένου αερίου LNG που προτείνεται, ΔΕΝ προβλέπεται ούτε από τον χωροταξικό σχεδιασμό της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας, ούτε από το ισχύον Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Βόλου (ΓΠΣ). Αντιθέτως μάλιστα, στο επιλεγέν σημείο χωροθέτησης ΔΕΝ επιτρέπεται η ανάπτυξη καμίας άλλης δραστηριότητας πλην οικιστικής και τουριστικής. Και αυτό διότι πρόκειται για οικιστική ζώνη στην οποία απαγορεύεται να εγκατασταθούν βιομηχανικές μονάδες.

Β.2. Οι καταστροφικές συνέπειες για το ανθρωπογενές και φυσικό  περιβάλλον και οι ασύμμετροι κίνδυνοι από ενδεχόμενη διαρροή /ατύχημα.

Ι. Το προτεινόμενο σημείο χωροθέτησης αποτελεί μία παρθένα περιοχή και έναν πολύ πλούσιο και πολυποίκιλο υδροβιότοπο, στον οποία διαβιούν ακόμη και προστατευόμενα είδη, όπως είναι οι φώκιες monachus, θαλάσσιες χελώνες, ενώ συχνά κάνουν την εμφάνισή τους και δελφίνια.

ΙΙ. Όπως και ανωτέρω αναφέρθηκε, ο σχεδιαζόμενος σταθμός βρίσκεται ουσιαστικά εντός οικιστικής ζώνης και σε απόσταση αναπνοής από την πόλη του Βόλου.  Τόσο οι οικισμοί που βρίσκονται πάνω στο σημείο χωροθέτησης του FSRU (Αγίου Στεφάνου σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου, Κριθαριάς σε απόσταση 1.500 μ. και Μαράθου σε απόσταση 1.800 μ.), όσο και ολόκληρη η Μαγνησία, όχι μόνο θα επηρεαστούν και θα υποβαθμιστούν βάναυσα από το σταθμό, αλλά θα κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή από κάποιο πιθανό ατύχημα, διαρροή αερίου ή έκρηξη που μπορεί να συμβεί και που ουδόλως μπορεί να αποκλεισθεί -όπως αποδεικνύει η διεθνής βιβλιογραφία και ειδησεογραφία- ακόμη κι αν ο σταθμός συμμορφώνεται πλήρως με τις περιβαλλοντικές μελέτες και τους όρους ασφαλείας, γεγονός που αποδεικνύεται άλλωστε και από πολύ πρόσφατα ατυχήματα που έχουν συμβεί ακόμη και σε χώρες πολύ προηγμένες τεχνολογικά, όπως στις εγκαταστάσεις του Hammerfestκαι του Tjeldergodden στη Νορβηγία στις 28 Σεπτεμβρίου και 2 Δεκεμβρίου 2020 αντίστοιχα, στην εγκατάσταση Freeport στο Τέξας των ΗΠΑ προ ολίγων μηνών (14.6.2022), στην περιοχή της Ουάσιγκτον (2014), αλλά και στην Αίγυπτο και την Αλγερία παλαιότερα, με το τελευταίο μάλιστα δυστύχημα να έχει στοιχίσει τη ζωή σε 27 άτομα και τον τραυματισμό άλλων 72.

ΙΙΙ. Το σημείο της χωροθέτησης βρίσκεται σε άκρως σεισμογενή περιοχή. Σημειωτέον ότι στις 19 Απριλίου 1955 η πόλη του Βόλου, αλλά και όλη η ευρύτερη περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των οικισμών κατά μήκος του Παγασητικού και των χωριών του Πηλίου, κυριολεκτικά σαρώθηκαν από σεισμό 6,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Σημειώνεται ότι εντός του Παγασητικού Κόλπου βρίσκεται το ενεργό ρήγμα Αλμυρού – Νέας Αγχιάλου, το οποίο εκτείνεται υποθαλασσίως από την Ν. Αγχίαλο προς την περιοχή των Λεχωνίων, και από το οποίο  προήλθε ο πιο πρόσφατος μεγάλος σεισμός της 9ης Ιουλίου 1980 με μέγεθος 6,5 ρίχτερ κατά τον οποίο καταστράφηκαν 5.222 οικοδομές σε Μαγνησία, Λάρισα και Φθιώτιδα και τραυματίστηκαν 24 άνθρωποι. Σύμφωνα δε με τη διεθνή βιβλιογραφία, δεν επιτρέπεται η κατασκευή και λειτουργία σταθμών LNG και FSRU σε σεισμογενείς περιοχές, καθώς ο κίνδυνος ατυχήματος πολλαπλασιάζεται εκθετικά.  

ΙV. Σημειωτέον επίσης ότι, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και πρακτική, οι σταθμοί FSRU κατασκευάζονται και λειτουργούν σε ανοιχτές θάλασσες και ασφαλώς μακριά από κατοικημένες περιοχές (όπως προβλέπει η Κοινοτική Οδηγία SEVESO). Στη χώρα μας ο σταθμός της Αλεξανδρούπολης κατασκευάσθηκε σε απόσταση 17,6 χλμ. από το λιμάνι της πόλης, σε ανοικτή θάλασσα και σε απόσταση περίπου 10 χλμ. από την πλησιέστερη ακτή. Ο Παγασητικός είναι ένας κλειστός και αβαθής κόλπος με βάθος του εκτείνεται περίπου στα 40-80 μ. ενώ στο βαθύτερο σημείο του αγγίζει τα 110 μ. και με άνοιγμα προς το Αιγαίο πέλαγος μόλις 4 χλμ., ο δε σχεδιαζόμενος σταθμός θα απέχει μόλις 65 μ. από την ακτή (!), ούτε ένα χιλιόμετρο από κατοικημένες περιοχές και μόλις 500 μ. από την πλησιέστερη παραλία λουομένων! Εάν υπάρξει κάποια διαρροή αερίου ή ψυκτικού υλικού που χρησιμοποιείται σε εκατοντάδες τόνους προκειμένου το φυσικό αέριο να διατηρείται στις πλωτές αποθήκες σε υγρή μορφή υπό θερμοκρασία -162C, οι συνέπειες για το ανθρωπογενές περιβάλλον, κάθε έμβιο ον, τον υδροβιότοπο και όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με την περιοχή (αναψυχή, τουρισμός, αλιεία, καταδύσεις κ.α.) θα είναι ανυπολόγιστες και απολύτως καταστροφικές.

  1. V. Πέραν αυτού, η λειτουργία και μόνο του σταθμού και η είσοδος στον Παγασητικό των LNG carriers (μήκους περί τα 350μ.) που θα τροφοδοτούν την πλωτή αποθήκη θα επιβαρύνει βάναυσα το υδάτινο οικοσύστημά του, με σοβαρή επιβάρυνση της ναυσιπλοΐας και των τουριστικών δραστηριοτήτων των παρακείμενων περιοχών και με απολύτως καταστροφικές συνέπειες για την αλιεία, που αποτελεί βασική οικονομική δραστηριότητα της Μαγνησίας.
  2. VI. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η σοβαρή ατμοσφαιρική ρύπανση από την καθημερινή έκλυση μεγάλων ποσοτήτων άνθρακα και μεθανίου. Επισημαίνουμε ότι η Μαγνησία αποτελεί ίσως την πιο επιβαρυμένη περιοχή της Ελλάδας σε επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σύμφωνα με τις πλέον έγκυρες μετρήσεις και στοιχεία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο μέσος όρος των αιωρούμενων σωματιδίων διαμέτρου έως 2,5 μικρομέτρων στο Βόλο ανέρχεται ετησίως περίπου στα 30,03 μg/m3, όταν το ετήσιο όριο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι 10 μg/m3! Αυτό μεταφράζεται σε μια υπέρβαση 200,3%.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, δηλαδή για την αποφυγή της επιβάρυνσης και υποβάθμισης του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, αλλά και των ασύμμετρων και σοβαρών κινδύνων που ήθελε προκύψουν από τυχόν εγκατάσταση και λειτουργία σταθμού FSRU εντός του Παγασητικού Κόλπου σε κατάφωρη αντίθεση με την ισχύουσα κοινοτική και εθνική νομοθεσία και την πάγια νομολογία του ΣτΕ, ΖΗΤΟΥΜΕ:

  • Να σταθείτε στο πλάι των κατοίκων της Μαγνησίας,
  • Να μας συνδράμετε στη ματαίωση του άνω άκρως επικίνδυνου για τη ζωή, την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών, αλλά και καταστροφικού για την ανάπτυξη της Μαγνησίας βιομηχανικού σχεδιασμού της εταιρείας “Mediterranean Gas”, και
  • Να υπερασπιστείτε τα δικαιώματα και έννομα συμφέροντα των πολιτών του Βόλου και της Μαγνησίας για ένα υγιές και ασφαλές φυσικό περιβάλλον, που θα ευνοεί την αλιεία (ως σημαντική και παραδοσιακή πηγή βιοπορισμού), την ήπια τουριστική ανάπτυξη (συμπεριλαμβανομένων του θαλάσσιου τουρισμού και των θαλάσσιων αθλητικών δραστηριοτήτων) και εν γένει την αειφορία του τόπου μας”.
Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το