Ελλάδα, Τοπικά

H πορεία αποκρατικοποίησης στα πέντε περιφερειακά λιμάνια της χώρας

Η χρονική περίοδος 2020-2022 σηματοδοτήθηκε από την έναρξη των προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων των περιφερειακών οργανισμών λιμένων που λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες.

Το πρόγραμμα βρίσκεται σε εξέλιξη, με δύο διαγωνισμούς να βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσής τους (Ηγουμενίτσα, Καβάλα). ‘Ένας τρίτος έχει προσφάτως ακυρωθεί (Αλεξανδρούπολη). Δύο ακόμη διαγωνισμοί (Βόλος, Ηράκλειο) βρίσκονται στο στάδιο της πρόσκλησης ενδιαφέροντος. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση GREPORT που συνέταξαν οι καθηγητές, Γιώργος Βαγγέλας, Θάνος Πάλλης, Εύη Κλαδάκη.

«Oι αλλαγές αυτές αναμένεται να μετασχηματίσουν την ελληνική λιμενική αγορά, αυξάνοντας τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών» και προσθέτουν:

“Από πλευράς νομοθετικών πρωτοβουλιών, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επικεντρώθηκε σε νομοσχέδια που αφορούν τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής αλλά και ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και λειτουργία των πλοίων αναψυχής. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες με αντικείμενο τους λιμένες ήταν περιορισμένες. Σε ό,τι αφορά τις αποκρατικοποιήσεις, το αρμόδιο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας τους Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ξεκίνησε παράλληλα με τις προαναφερθείσες διαδικασίες στους πέντε Οργανισμούς Λιμένος, διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων και σε τρεις μαρίνες.

Στους Οργανισμούς Λιμένος, οι σχετικοί διαγωνισμοί χαρακτηρίζονται από την επέκταση του ιδιαίτερου μοντέλου αποκρατικοποιήσεων που έχει ακολουθήσει η χώρα μας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, δηλαδή την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του αντίστοιχου λιμένα σε τρίτους”.

Δείτε αναλυτικά ανά λιμάνι στο newmoney.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το