Τοπικά

Εκπαιδευτικοί του 2ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας στη Μάλαγα της Ισπανίας

 

Το 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, με τη συμμετοχή τριών εκπαιδευτικών του, πήρε μέρος σε τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στη Μάλαγα με θέμα την ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε καλές πρακτικές ένταξης μαθητών με προσφυγικό/μεταναστευτικό προφίλ, καθώς και μαθητών που ανήκουν σε εθνικές μειονοτικές ομάδες (π.χ. Ρομά) στο γενικό σχολείο.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο συμμετοχής του 2ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα δράσης Erasmus+ με τίτλο «Schools for inclusion» (Σχολεία για την ένταξη) τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου και συγκεκριμένα οι κ.κ. Θεοκλητίδη Άννα (φιλόλογος), Ελένη Παράσχου (φιλόλογος) και Αικατερίνη Παυλοπούλου (νομικός), συμμετείχαν σε τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας στο διάστημα 26 – 28 Ιανουαρίου. Θέμα του εκπαιδευτικού σεμιναρίου ήταν η ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε καλές πρακτικές ένταξης μαθητών με προσφυγικό/μεταναστευτικό προφίλ, καθώς και μαθητών που ανήκουν σε εθνικές μειονοτικές ομάδες (π.χ. Ρομά) στο γενικό σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ήρθαν σε επαφή με επιτυχημένες πρακτικές ένταξης που εφαρμόζονται σε χώρες όπως η Ισπανία (χώρα-οικοδεσπότης), η Πορτογαλία και η Ρουμανία και ενημερώθηκαν/επιμορφώθηκαν μέσα από βιωματικές δράσεις σε αυτές. Όλες οι χώρες που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό σεμινάριο αντιμετωπίζουν προβλήματα ένταξης προσφύγων/μεταναστών και εθνικών μειονοτικών ομάδων στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και για τον λόγο τούτο έχουν αναπτύξει την ενταξιακή/συμπεριληπτική στρατηγική τόσο σε επίπεδο κεντρικής εκπαιδευτικής πολιτικής, όσο και σε επίπεδο κάθε εκπαιδευτικής μονάδας χωριστά. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρουσίασαν και ενημέρωσαν τους συναδέλφους των άλλων χωρών πάνω στις πρακτικές ένταξης/συμπερίληψης που εφαρμόζονται στο 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας, ένα σχολείο που φιλοξενεί πολλούς μαθητές/-τριες που ανήκουν στη μειονότητα των Ρομά.
Η επίσκεψη των εκπαιδευτικών του σχολείου άφησε πολύτιμη γνώση και εμπειρία στις συμμετέχουσες, γνώση που με τη σειρά της θα διαχυθεί και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, ώστε να μετασχηματιστεί σε νέες δράσεις και νέα εκπαιδευτικά προγράμματα με ενταξιακό/συμπεριληπτικό προσανατολισμό, έχοντας ως απώτερο στόχο την παροχή καλύτερων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές/-τριες. Άλλωστε στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολείου ανοικτού σε όλους και όλες, με σεβασμό και αποδοχή της διαφορετικότητας, ενός σχολείου όπου εκτός από γνώση θα καλλιεργείται η αποδοχή, η ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων και διαφορών, ο σεβασμός της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας όλων και η αρμονική κοινωνική συνύπαρξη.
«Η επίσκεψη στη Μάλαγα και ιδιαίτερα η επιμορφωτική δράση που έλαβε χώρα στο Γυμνάσιο της «Portada Alta» υπήρξε πολύτιμη, μια και είδαμε πώς λειτουργεί το πρόγραμμα διαμεσολάβησης (mediation) στην επίλυση διαφορών/συγκρούσεων μεταξύ μαθητών/-τριων από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι/-ες εκπαιδεύονται ώστε να λειτουργούν ως διαμεσολαβητές σε συγκρούσεις συμμαθητών/-τριών τους.
Έχοντας τις καλύτερες εντυπώσεις από τη συμμετοχή μας και τη θερμή υποδοχή που μας επιφύλαξαν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της Ισπανίας, τους περιμένουμε με χαρά όλους και όλες στην καταληκτική συνάντηση του εκπαιδευτικού προγράμματος που θα λάβει χώρα στην πόλη μας, τον Βόλο, τον Ιούνιο του 2023» αναφέρεται σε ανακοίνωση του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το