Τοπικά

Δεκάδες οι καταγγελίες για εισπρακτικές εταιρείες στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας

Δεκάδες είναι οι καταγγελίες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στην Ένωση Καταναλωτών (ΕΝΚΑ) Βόλου και Θεσσαλίας από δανειολήπτες, που έχουν καταγγείλει ανάρμοστες πρακτικές και συμπεριφορές από εκπροσώπους εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές).

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων χθες το πρωί, μιλώντας στην πρωινή ζώνη του Ράδιο Ακρόαμα, ο κ. Αλ. Κουτσελίνης, πρόεδρος της ΕΝΚΑ Βόλου και Θεσσαλίας, με αφορμή την καταγγελία Βολιώτισσας, που δέχθηκε τηλεφωνήματα εκπροσώπων εταιρείας ενημέρωσης οφειλετών, μία μόλις ημέρα μετά τον ξαφνικό θάνατο του συζύγου της, για ληξιπρόθεσμη οφειλή 220 ευρώ…
Ο κ. Κουτσελίνης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι εν λόγω εταιρείες ασκούν πολλές φορές ψυχολογική βία στους οφειλέτες, ώστε να αναγκαστούν αυτοί να πληρώσουν, ενώ τόνισε ότι όλες οι συνομιλίες μαγνητοφωνούνται.
«Δεν μπορούν να συνομιλούν με κανέναν άλλον εκτός του οφειλέτη, εργάσιμες ώρες και όχι πάνω από ένα τηλεφώνημα την ημέρα», ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης, που πρόσθεσε πως ο οφειλέτης, μπορεί να καταγγείλει την τυχόν ανάρμοστη συμπεριφορά του εκπροσώπου της εταιρείας είτε στον εισαγγελέα, είτε στον γ.γ. καταναλωτή, είτε στον συνήγορο του καταναλωτή.
Υπάρχουν και περιπτώσεις, ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΝΚΑ Βόλου και Θεσσαλίας, που οι δεχόμενοι τηλεφωνήματα οφειλέτες αντιμετωπίζουν μόνοι τους τους εκπροσώπους των εταιρειών, κλείνοντας το τηλέφωνο…
Έχει παρατηρηθεί εξάλλου, να μιλούν για τις οφειλές του εργαζόμενου με τον προϊστάμενό του στην εργασία, με τα παιδιά του, με την πεθερά του… Πάντως ο κ. Κουτσελίνης σημείωσε, πως εφόσον ο δανειολήπτης έχει υπαχθεί σε ρύθμιση ή στον νόμο Κατσέλη, τότε η ενόχλησή του από τις εταιρείες είναι παράνομη.
Mε βάση τον νόμο 4038/2012 (ΦΕΚ Α 14) για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές εταιρείες), «ο δανειστής (τράπεζα κ.λπ) δεν επιτρέπεται να αναθέτει εντολή για ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές που, μεταξύ άλλων, έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διακανονισμό, που τηρείται ή έχει παρέλθει ο χρόνος της παραγραφής, ή απορρέουν από καταχρηστικούς γενικούς όρους συναλλαγών, που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις».
Συνιστά αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών:
-Η κατά την επικοινωνία με τον οφειλέτη, εμφάνιση των υπαλλήλων τους υπό ιδιότητες που δεν διαθέτουν, όπως υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιμελητών.
-Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του.
-Η επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή των οικείων του.
Επισημαίνεται ακόμη ότι πριν από κάθε ενέργεια ενημέρωσης, απαιτείται η, από τον δανειστή προς τον οφειλέτη, επιβεβαίωση των οφειλών του με κάθε διαθέσιμο τρόπο και η ταυτοποίηση του οφειλέτη, καθώς και η ενημέρωσή του για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην εταιρεία.
Η επικοινωνία της Εταιρείας Ενημέρωσης με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται, εντός ευλόγου χρόνου και η συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα, ενώ προσδιορίζεται συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τον οφειλέτη (9.00 με 20.00) που περιορίζεται στις εργάσιμες μόνο μέρες. Η τηλεφωνική επικοινωνία στον χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται, μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από τον τελευταίο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το