Τοπικά

Αργοπεθαίνει» το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου “Θ”

Αεροδρόμιο

Ιδιαίτερα αρνητικές είναι οι εξελίξεις για το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου σχετικά με την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας του, καθώς παρελθόν αποτελούν για την ερχόμενη τουριστική περίοδο 2016 δυο πτήσεις τσάρτερ από την Αγγλία της αεροπορικής εταιρείας Small Planet. Το παραπάνω ανακοινώθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Βόλου από την εκπρόσωπο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας κ. Θέκλα Καμμένου. Η ίδια ανέφερε πως κατέστη τελικά εφικτό να συνεχίσει μια πτήση εβδομαδιαίως της εταιρείας Germania, ωστόσο τα μηνύματα είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά. Στη συνεδρίαση ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Θ. Θεοδώρου παρουσίασε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου για το 2016, στο οποίο ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη του περιπατητικού τουρισμού με τη δημιουργία των μονοπατιών των χωριών και της θάλασσας, σε συνεργασία με τους Δήμους Νοτίου Πηλίου και Ζαγοράς-Μουρεσίου.
Αναφερόμενη στο θέμα των πτήσεων στο αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου η κ. Θέκλα Καμμένου τόνισε πως «χάθηκαν δύο πτήσεις για την επόμενη χρονιά από την Αγγλία της αεροπορικής εταιρείας Small Planet. Καταφέραμε να κρατήσουμε μια πτήση της Germania από τον ερχόμενο Μάιο έως τον Οκτώβριο. Το σημαντικό είναι πως θα αναπτύξουμε το αεροδρόμιο, καθώς όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν. Χωρίς πτήσεις πάμε για καταστροφή» προσέθεσε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΛΒ κ. Γ. Πρίγκος ανέφερε πως «θα υπάρχει καλή συνεργασία για την κρουαζιέρα. Θέλει αναθεώρηση το master plan για την κρουαζιέρα. Πρέπει να υπάρχει υποστήριξη, γιατί η κρουαζιέρα δεν θα υπάρχει στο Βόλο».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Γ. Ζαφείρης χαρακτήρισε «καλή τη δουλειά για την τουριστική προβολή» και συμπλήρωσε: «Πρέπει να μας προβληματίσουν τα κλειστά καταλύματα και τα παράνομα που ξεφυτρώνουν παντού, που έχουν αποτέλεσμα να μην πληρωθούν 1,3 δισ. φόροι φέτος πανελλαδικά. Η τιμή των 50 ευρώ για ένα δίκλινο δωμάτιο είναι πολύ χαμηλή για να προσφέρεις υπηρεσίες. Το αεροδρόμιο Ν. Αγχιάλου παρουσιάζει μείωση κίνησης 80% και σε συνδυασμό με τη μείωση 40% των πληροτήτων στα καταλύματα, η κατάσταση είναι δραματική. Είναι χρήσιμη η συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις και ειδικά στο κομμάτι της Γαλλίας, αλλά πρέπει να στοχεύσουμε και στην Κίνα μακροπρόθεσμα».
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Ι. Αποστολάκης επισήμανε ότι «η τουριστική προβολή ήταν και παραμένει εγκλωβισμένη σε προϊόν κατανάλωσης. Πέρα από την προβολή με φυλλάδια θα έπρεπε να υπάρχει άλλη πρόταση για ανάπτυξη με στόχο 5ετίας και 10ετίας. Δεν μπορούμε να έχουμε βιομηχανικό και τουριστικό λιμάνι και πρέπει να δοθεί έμφαση στην κρουαζιέρα. Για να κρατήσουμε τους τουρίστες στο Βόλο πρέπει να υπάρχουν και πολιτιστικά ερεθίσματα».
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας κ. Θ. Θεοδώρου τόνισε ότι «δεν υπάρχει καμία διάθεση υποβάθμισης του αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου. Καταθέσαμε πρόταση για διεθνή διαγωνισμό για να έρθουν χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες, αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση. Το θέμα του αεροδρομίου πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά και είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε».
Ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Ενοικιαζομένων Δωματίων κ. Θ. Σπύρου ανέφερε πως «φέτος υπήρξε έξαρση στις αφίξεις Γάλλων και Ισραηλιτών. Πρέπει να δοθεί έμφαση στις εκθέσεις τουρισμού στις χώρες των Βαλκανίων, αλλά και στον εσωτερικό τουρισμό».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου-Ν. Ιωνίας κ. Κ. Τσέλιος επισήμανε πως «πρέπει να υπάρξει καμπάνια για εσωτερικό τουρισμό, καθώς και να υπάρξει συντονισμός των φορέων για το λιμάνι και το αεροδρόμιο».
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος των ναυτιλιακών πρακτόρων κ. Πετεινάρης τόνισε πως «περίμενε να δει ένα πρόγραμμα βελτίωσης των υποδομών του λιμανιού, αλλά και δράσεις για την έξοδο των τουριστών που καταφθάνουν με τα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι. Το 2016 θα είναι καλύτερο από το 2015 στην κρουαζιέρα. Πρέπει να βρεθεί τρόπος προσέγγισης και άλλων κρουαζιερόπλοιων στο Βόλο και να διεξαχθεί ημερίδα για το θέμα».
Ο προϊστάμενος του ΕΟΤ κ. Τριανταφύλλου τόνισε πως «πρέπει να λυθούν τα προβλήματα με το αεροδρόμιο, με την άφιξη πτήσεων, γιατί χωρίς τσάρτερ, δεν μπορεί να αναπτυχθεί ο τουρισμός», ενώ για την κρουαζιέρα ανέφερε ότι «θα πρέπει να υπάρχουν πακέτα μονοήμερης εκδρομής για να μείνουν οι τουρίστες στην πόλη».
Τέλος, ο εκπρόσωπος του Δήμου Ν. Πηλίου κ. Δημ. Παντελής αναφέρθηκε στη συνεργασία με το Δήμο Βόλου, λέγοντας πως «ο Βόλος και το Πήλιο δεν υπάρχουν πουθενά στον κεντρικό τουριστικό σχεδιασμό. Ο Δήμος δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον επιχειρηματία. Τουρισμός χωρίς υποδομές δεν γίνεται».

Ένταση
Ένταση σημειώθηκε, όταν ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος κ. Κ. Γαργάλας θέλησε να καταθέσει τις προτάσεις του για την τουριστική προβολή και ο αντιδήμαρχος κ. Θεοδώρου του απάντησε ότι «έχουν ήδη ζητηθεί, αλλά δεν κατατέθηκαν». Ο κ. Γαργάλας τόνισε ότι «ζητήθηκε ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο και δεν δόθηκε και δεν θέλει σε καμία περίπτωση να δυναμιτίσει το κλίμα», με τον κ. Θεοδώρου να λέει πως «οι παρατηρήσεις που κάνει, είναι στο πλαίσιο μικροπολιτικής».

Τουριστική προβολή
Ο κ. Θεοδώρου αναφερόμενος στο θέμα της τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου για το 2016 τόνισε πως «ο Δήμος έχει τυπώσει νέο φυλλάδιο – εναλλακτικών μορφών τουρισμού, το οποίο έχει μεγάλη αξία διότι εισάγει το Δήμο στη νέα αισθητική που θα διαπερνά την εικόνα του και θα εμφανίζεται δηλαδή στην εικόνα των νέων φυλλαδίων, του site, των παρουσιάσεων, των εκθεσιακών περιπτέρων κ.λπ.».
Στη διάρκεια της παρουσίασης του σχεδίου τουριστικής προβολής, έγινε ιδιαίτερη μνεία στον περιπατητικό τουρισμό και στο τμήμα των 30 χλμ. των διαδρομών που έχουν σημανθεί και θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στις 11 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βουνού.
Το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε περιλαμβάνει 4 μεγάλες ενότητες:
-Δράσεις εξωστρέφειας (Εκθέσεις – Διαφήμιση – Δημόσιες σχέσεις – Ενιαίος φορέας τουρισμού – Προώθηση αερολιμένα).
-Δράσεις ανάπτυξης θεματικών μορφών τουρισμού (Γαστρονομία – Περιπατητικός – Πολιτιστικός – Κρουαζιέρα – Ακτές).
-Δράσεις πληροφόρησης.
-Δράσεις υποστήριξης (Πρωτογενές υλικό – Δημιουργικό, Παραγωγή υλικού – Μελέτες).

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το