Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Υπόμνημα του δημάρχου Βόλου στον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ

Π. Σκοτινιώτης: Αναγκαία η δημοπράτηση της β’ φάσης του έργου της ηλεκτροκίνησης
Π. Σκοτινιώτης: Αναγκαία η δημοπράτηση της β’ φάσης του έργου της ηλεκτροκίνησης

 

Την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα από την ΕΡΓΟΣΕ η δημοπράτηση της β’ φάσης του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» επισημαίνει ο δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης σε υπόμνημά του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. κ. Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο, μία μόλις ημέρα μετά την ανακοίνωση της θετικής εξέλιξης που αφορά στη δημοπράτηση της α΄ φάσης του έργου. Ο κ. Σκοτινιώτης υπογραμμίζει συγκεκριμένα ότι είναι ανάγκη να υπάρξει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για τη δημοπράτηση της β΄ φάσης, ώστε να διασφαλιστεί η γρήγορη και απρόσκοπτη υλοποίηση αυτού του μείζονος σημασίας έργου στο σύνολό του.

Όπως είναι γνωστό, μετά από πρόταση του ΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και απόφαση του τότε υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Γιάννη Στουρνάρα, εντάχθηκε στις 19.6.2012 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος» (Α΄ και Β΄ φάση), προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (αριθμ. ενάρ. έργου 2012ΣΕ07850000). Η α΄ φάση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β΄ φάση αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.

«Πρόκειται για έργο στρατηγικής σημασίας για την περιοχή μας, αφού με την υλοποίησή του αποτρέπεται ο ορατός πια κίνδυνος σιδηροδρομικής απομόνωσής της, γεγονός που θα μειώσει δραματικά την ανταγωνιστική της θέση» σημειώνει χαρακτηριστικά στο υπόμνημά του κ. Σκοτινιώτης και συνεχίζει τονίζοντας ότι: «Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου-Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου».

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με ενημέρωση που είχε την Παρασκευή ο δήμαρχος Βόλου από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, το Δ.Σ. του ΟΣΕ, με τη με αρ. πρωτ. 1119/29.4.2013 απόφασή του, ενέκρινε τη διακήρυξη για τη δημοπράτηση της α’ φάσης του έργου, προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση, η α’ φάση του έργου θα χρηματοδοτηθεί με ποσό 5.350.500 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΟΣΕ.

«Μετά από τη σημαντική αυτή εξέλιξη, αυτό που πλέον επείγει είναι να προχωρήσει άμεσα από την ΕΡΓΟΣΕ η δημοπράτηση της β’ φάσης του έργου, η οποία, τεχνικά, μπορεί να υλοποιηθεί παράλληλα προς την α’ φάση» καταλήγει ο κ. Σκοτινιώτης.

Το έγγραφο κοινοποιείται στον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκη, στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ Α.Ε. Π. Θεοφανόπουλο, στους βουλευτές Μαγνησίας, καθώς και στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστό.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το