Photo Gallery, Τοπικά

Στροφή των επιβατών στο ΚΤΕΛ λόγω ακριβών διοδίων και καυσίμων

Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα, Αλμυρός-Βελεστίνο εμφανίζουν τη μεγαλύτερη κίνηση

Στροφή στη μετακίνηση με τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ φαίνεται πως κάνουν όλο και περισσότεροι επιβάτες από τη Μαγνησία. Ειδικά για τα ταξίδια προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, αλλά και τη γειτονική Λάρισα. Τα ακριβά διόδια, αλλά και η ξέφρενη ανοδική πορεία της τιμής των καυσίμων οδηγούν όλο και περισσότερους επιβάτες στη χρήση του λεωφορείου. Αλλά και η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου σε σχέση με τα μειωμένα δρομολόγια των τρένων του ΟΣΕ οδηγεί επιβάτες στο λεωφορείο. Από την πλευρά του το Υπεραστικό ΚΤΕΛ του Νομού (όπως και των υπολοίπων της χώρας) διαπιστώνει αύξηση του επιβατικού κοινού, αλλά και αύξηση του κόστους κίνησης των οχημάτων, κυρίως από τα διόδια και το καύσιμο. Ειδικά για τα διόδια, σύμφωνα με στοιχεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, στις γραμμές Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας, το 2010 καταβλήθηκαν 315.000 ευρώ έναντι 256.000 το 2009. Τα δύο τελευταία χρόνια και τους δύο πρώτους μήνες του 2011 το κόστος διοδίων ανήλθε στα 629.000 ευρώ.

Οι γραμμές με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση είναι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πρόβλημα αντιμετώπισε το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Βόλου πέρσι, το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου, λόγω της διακοπής κυκλοφορίας στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα την μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Όσον αφορά στους προορισμούς εντός της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση παρουσιάζουν οι γραμμές Αλμυρού και Βελεστίνου και ακολουθεί η γραμμή της Μακρινίτσας.

Ρεπορτάζ:

ΤΟΥΛΑ ΚΕΚΑΤΟΥ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας στη γραμμή Βόλος-Αθήνα το 2009 μετακινήθηκαν 145.254 επιβάτες, το 2010 150.869 και το πρώτο δίμηνο του 2011 οι επιβάτες φτάνουν ήδη στις 21.470 άτομα. Συνολικά το προαναφερθέν χρονικό διάστημα μετακινήθηκαν στη συγκεκριμένη γραμμή 317. 593 άτομα. Στη γραμμή Αθήνα-Βόλος το 2009 μετακινήθηκαν 142.721 επιβάτες, το 2010 145.909 και το πρώτο δίμηνο του 2011 20.170 επιβάτες (σύνολο 308.800 επιβάτες). Παρατηρείται ότι από το Βόλο προς την Αθήνα υπάρχει μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και όπως σημειώνουν στελέχη του Υπεραστικού ΚΤΕΛ φαίνεται πως όλο και περισσότεροι κάτοικοι της Μαγνησίας επιλέγουν αυτόν τον τρόπο μετακίνησης. Άλλωστε και τα δρομολόγια από το Βόλο προς την Αθήνα είναι πολλά σε ημερήσια βάση: Αρχίζουν από τις 7 το πρωί και τελειώνουν στη μία μετά τα μεσάνυχτα. Αρκετοί οι επιβάτες που επιλέγουν και το μεταμεσονύχτιο δρομολόγιο προκειμένου να βρίσκονται νωρίς το πρωί στην Αθήνα για επαγγελματικές δραστηριότητες.

Στη γραμμή Βόλος – Θεσσαλονίκη το 2009 μετακινήθηκαν με λεωφορεία του ΚΤΕΛ 99.503 άτομα, το 2010 83.693 και το πρώτο δίμηνο του 2011 14.582 άτομα. Συνολικά στη γραμμή μετακινήθηκαν το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα 197.778 επιβάτες. Στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Βόλος το 2009 μετακινήθηκαν 93.089 επιβάτες, το 2010 81.343 και το πρώτο δίμηνο του 2011 14.019 (συνολικά 188.451 επιβάτες). Και στην περίπτωση αυτή διαπιστώνεται ότι η κίνηση επιβατών από το Βόλο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη είναι μεγαλύτερη. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των επιβατών, ειδικά στη γραμμή της Θεσσαλονίκης, είναι φοιτητές.

Όσον αφορά στους άλλους προορισμούς η εικόνα της επιβατικής κίνησης από το Βόλο είναι η ακόλουθη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας: Στη γραμμή Βόλος-Λάρισα το 2009 μετακινήθηκαν 63.996 επιβάτες, το 2010 78.325 και το πρώτο δίμηνο του 2011 12.175. Συνολικά μετακινήθηκαν 154.496 επιβάτες, σχεδόν οι μισοί της γραμμής των Αθηνών, παρά το γεγονός ότι η Λάρισα βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από το Βόλο και μεγάλος αριθμός μετακινουμένων χρησιμοποιεί το τρένο ή το ΙΧ αυτοκίνητο. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ΚΤΕΛ, ήδη το πρώτο δίμηνο του 2011 παρατηρείται αυξητική τάση στη γραμμή προς Λάρισα λόγω της υψηλής τιμής του διοδίου στο Μοσχοχώρι, αλλά και της τιμής της βενζίνης.

Στη γραμμή Βόλος-Τρίκαλα το 2009 μετακινήθηκαν 32.636 επιβάτες, το 2010 34.028 και το πρώτο δίμηνο του 2011 4359 (συνολικά 71.023 άτομα), Στη γραμμή Βόλος-Κοζάνη το 2009 μετακινήθηκαν 6498 επιβάτες, το 2010 6791, το πρώτο δίμηνο του 2011 897 (συνολικά 14.186). Στη γραμμή Βόλος – Πάτρα το 2009 μετακινήθηκαν 7807 επιβάτες, το 2010 7412 και το πρώτο δίμηνο του 2011 1170 (συνολικά 16.389). Στη γραμμή Βόλος-Ιωάννινα το 2009 μετακινήθηκαν 9019, το 2010 9307 και το πρώτο δίμηνο του 2011 1270 (συνολικά 19.596 επιβάτες). Στη γραμμή Βόλος-Λαμία το 2009 μετακινήθηκαν 5668, το 2010 6323 και το πρώτο δίμηνο του 2011 1004 (συνολικά 12.995 επιβάτες).

Όσον αφορά στις διαδρομές εντός της Μαγνησίας η εικόνα είναι η ακόλουθη:

Στη γραμμή Βόλος – Αλμυρός το 2009 μετακινήθηκαν 55.964, το 2010 54.825 και το πρώτο δίμηνο του 2011 7.543 (συνολικά 118.332 άτομα). Στη γραμμή Βόλος-Χλόη το 2009 μετακινήθηκαν 10.830, το 2010 11.346 και το πρώτο δίμηνο του 2011 1618 (συνολικά 23.794). Στη γραμμή Βόλος-Μακρινίτσα το 2009 7.863, το 2010 8.164 και το πρώτο δίμηνο του 2011 1113 (συνολικά 17. 149). Στη γραμμή της Αφήσου το 2009 μετακινήθηκαν 7.079, το 2010 9.932 και το 2011 496 (συνολικά 17.507). Στη γραμμή Βόλος-Κανάλια το 2009 3.886, το 2010 3.597, το 2011 472 (συνολικά 7.955). Στη γραμμή Βόλος-Άγιος Ιωάννης Πηλίου το 2009 2816, το 2010 3443 και το 2011 22 (συνολικά 6.281). Και στη γραμμή Βόλος-Πλατανιά το 2009 μετακινήθηκαν 6.138 επιβάτες, το 2010 6595 και το 2011 584 (σύνολο 13.317). Ειδικά στις δύο τελευταίες γραμμές η μεγαλύτερη κίνηση παρατηρείται στη διάρκεια του καλοκαιριού.

140 ευρώ διόδια

στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Ιδιαίτερα μεγάλο είναι τώρα πλέον το κόστος των διοδίων για τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Η υψηλότερη τιμή διοδίου καταγράφεται στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου όπου η διέλευση κοστίζει 140 ευρώ (από 70). Σε τρεις μήνες μάλιστα αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία και τα διόδια στην Εγνατία στη διαδρομή των Ιωαννίνων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΤΕΛ το 2009 το κόστος διοδίων ανήλθε σε 256.474 ευρώ, το 2010 αυξήθηκε σε 314.821 ευρώ και το πρώτο δίμηνο του 2011 σε 57.408. Συνολικά μέσα σε μία διετία περίπου το κόστος ανήλθε σε 628.703 ευρώ.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το