Photo Gallery, Τοπικά

Προς αποκρατικοποίηση αεροδρομίων

Αρχίζουν οι διαδικασίες μέχρι τέλη Μαρτίου και για της Σκιάθου και Νέας Αγχιάλου
Αρχίζουν οι διαδικασίες μέχρι τέλη Μαρτίου και για της Σκιάθου και Νέας Αγχιάλου

Έως τα τέλη Μαρτίου θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Σκιάθου (Αλ. Παπαδιαμάντης) και της Ν. Αγχιάλου (Κεντρικής Ελλάδας).

Αυτά θα χωριστούν σε δύο ομάδες ισοδύναμης επιβατικής κίνησης, οικονομικών επιδόσεων, αλλά και γεωγραφικής θέσης. Τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν δεν θα ξεπεράσουν τα 22 από τα συνολικώς 37.

Βάσει επιβατικής κίνησης, τα 22 αεροδρόμια είναι τα εξής: Ρόδος, Θεσσαλονίκη, Κως, Κέρκυρα και Χανιά (πρόβλεψη διακίνησης άνω του 1 εκατ. επιβατών έκαστο, για το 2013), Ζάκυνθος, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σάμος, Κεφαλλονιά, Άκτιο, Καβάλα (από 250.000 έως 1 εκατ. επιβάτες) και Σκιάθος, Αλεξανδρούπολη, Χίος, Κάρπαθος, Καλαμάτα, Λήμνος, Ν. Αγχίαλος, Ιωάννινα και Άραξος (από 75.000 έως 250.000 επιβάτες).

Από πλευράς ενδιαφέροντος, εξαιρετικά πιθανή θεωρείται η συμμετοχή των κατασκευαστικών εταιρειών Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&Ρ Αβαξ, Vinci, Hocthief και ACS και εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων, όπως του «Ελ. Βενιζέλος», της Fraport και της Aeroports de Paris.

Η αξιοποίηση, υπό τη μορφή παραχώρησης, είναι για 30-35 χρόνια, με το ελληνικό δημόσιο να διατηρεί την ιδιοκτησία των αεροδρομίων αυτών, καθώς και την εποπτεία και τον έλεγχο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλεται εφάπαξ τίμημα από μέρους του ιδιώτη και τακτικό έσοδο, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την αποδοτικότητα του αεροδρόμιου, πιθανώς με τα κέρδη ή και με τα έσοδα. Επιπρόσθετα, θα προκαθοριστεί η τιμολογιακή πολιτική, με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα του εκάστοτε αεροδρόμιου.

Η διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων θα διαρκέσει περίπου 9-12 μήνες και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις. Για τα 3 πρώτα χρόνια της παραχώρησης θα απαιτηθούν επενδύσεις 239 εκατ. ευρώ σε υποδομές.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια συγκέντρωσαν, το 2011, το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης της χώρας, δηλαδή περίπου 19,3 εκατ. επιβάτες. Από το 2003 παρουσιάζουν ετήσια αύξηση μεγεθών κατά 1,9%, ενώ συγκεντρώνουν το 67% του συνολικού επιβατικού κοινού από και προς διεθνείς προορισμούς.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το