Photo Gallery, Τοπικά

Ο Δήμος δεν μπορεί να αναλάβει μόνος του το κόστος λειτουργίας του Πανθεσσαλικού

Από τη χθεσινή συνάντηση του δημάρχου Βόλου κ. Σκοτινιώτη με τον πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής κ. Κ. Καρτάλη

 

Συνάντηση του δημάρχου Π. Σκοτινιώτη με τον βουλευτή Κ. Καρτάλη


Επιφυλακτικός έναντι των νέων δεσμεύσεων του Γ. Μαγκριώτη για τον περιφερειακό

 

 

Νέες δεσμεύσεις του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη για την δημοπράτηση δύο εργολαβιών του περιφερειακού μέσα στο καλοκαίρι του 2011 κρατούν επιφυλακτική την δημοτική αρχή του Βόλου, η οποία αφενός «κρατά μικρό καλάθι», αφετέρου εξετάζει όλα τα έργα που λόγω έλλειψης χρηματοδοτήσεων και ή λανθασμένων σχεδιασμών δεν προχωρούν.

Ταυτόχρονα δηλώνει αδυναμία να αναλάβει το υπέρογκο κόστος λειτουργίας και συντήρησης του Πανθεσσαλικού Σταδίου, που αγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ και τα Τουριστικά Ακίνητα δεν μπορούν να το συντηρήσουν.

 

Σε χθεσινή συνάντηση εργασίας, του προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής κ. Κ. Καρτάλη και του δημάρχου Βόλου κ. Π. Σκοτινιώτη εξετάστηκε η πορεία των μεγάλων θεμάτων της πόλης και η στασιμότητα που παρατηρείται σε κρίσιμα ζητήματα.

Αρχικά συζητήθηκε το ζήτημα του Προεδρικού Διατάγματος για το Ρυθμιστικό Σχέδιο που καθυστερεί και δεν έχει ακόμη σταλεί στον δήμο Βόλου, αλλά και το ζήτημα του Προεδρικού Διατάγματος του Πηλίου. Αρχικά πρέπει να εκπονηθεί μελέτη, που θα προκηρύξει ο δήμος Βόλου, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα ΕΠΕΡΡΑ.

Επίσης τέθηκε το ζήτημα της εξασφάλισης χρηματοδότησης για την κατεδάφιση του κτιρίου της Βαμβακουργίας και της απομάκρυνσης των μπάζων. Ο δήμος είναι έτοιμος να υποβάλλει φάκελο στο «Πράσινο Ταμείο» για χρηματοδότηση και ήδη όπως τόνισε ο κ. Σκοτινιώτης έχει βρεθεί λατομείο στη θέση «Καζανάκι», που θα μεταφερθούν τα μπάζα. Επίσης, όπως σημείωσε, θα υπάρξει απελευθέρωση εκτάσεων πάνω από τη Βαμβακουργία για δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και πρέπει να προχωρήσουν οι χρηματοδοτήσεις από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ αλλά και η κατασκευή εργατικών κατοικιών, στη συνέχεια, από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας.

Στη συνάντηση των κ.κ. Σκοτινιώτη και Καρτάλη τέθηκε για μια ακόμη φορά το θέμα του λιμανιού και επισημάνθηκε ότι το «μάστερ-πλαν που εκπονήθηκε δεν είναι Ευαγγέλιο» και πρέπει επειγόντως να αλλάξει. Τις εντολές  για τις αλλαγές στο μάστερ-πλαν θα δώσει το Υπουργείο Θαλάσσιων Μεταφορών. Ο  Οργανισμός Λιμένος Βόλου μένει να ακολουθήσει τις εντολές…όταν αυτές του δοθούν, για να γίνεται υποδοχή κρουαζιερόπλοιων στην προβλήτα σιλό και να εξυπηρετείται η ακτοπλοΐα. «Πρέπει να πάμε στην μεταφορά σκραπ στην τρίτη προβλήτα», σημείωσε ο κ. Σκοτινιώτης και τόνισε πως επιβάλλεται να αυστηροποιηθούν οι όροι της περιβαλλοντικής μελέτης του λιμανιού.

 

«Δεν υπάρχουν ανοχές»

Ο κ. Καρτάλης ενημέρωσε χθες για τις εξελίξεις στο θέμα του περιφερειακού, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το Σάββατο με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Γ. Μαγκριώτη. Ο δεύτερος δήλωσε ότι σε επίσημες ανακοινώσεις του δεν ανέφερε ότι υπάρχουν δεσμευμένα χρήματα για τις δύο εργολαβίες ολοκλήρωσης του περιφερειακού γιατί το θέμα είναι…τεχνικό και όχι ουσιαστικό.

Το Υπουργείο σχεδόν ένα χρόνο μετά την έκπτωση του εργολάβου δεν έχει προχωρήσει στις γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα επιτρέψουν να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ, παρότι χρήματα υπάρχουν, σύμφωνα πάντα με τον κ.Μαγκριώτη.

«Πρέπει να λυθούν οι εκκρεμότητες με την εταιρεία που πτώχευσε για να γίνει η δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι. Συμμερίζομαι την αγωνία όλων και δεν είμαι ευτυχής που ένα κομμάτι του περιφερειακού είναι «νεκρό». Το έργο πρέπει να προχωρήσει και ο υφυπουργός με διαβεβαίωσε ότι τα χρήματα για την εργολαβία «σκούπα» και το τμήμα Γορίτσα-Αγριά είναι διασφαλισμένα.

Σε ερώτηση γιατί ο υφυπουργός δεν περιέλαβε τις δεσμεύσεις σε επίσημη ανακοίνωσή του ο κ. Καρτάλης απάντησε πως αυτό δεν συνέβη γιατί μετά την έκπτωση του εργολάβου δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες τεχνικές τροποποιήσεις για να κριθεί το έργο «ώριμο».

«Δεν υπάρχει τεχνική ωρίμανση και δεν έχει γίνει αναθεώρηση τευχών δημοπράτησης» είπε ο κ. Καρτάλης και δήλωσε πως θα είναι ο πρώτος που θα αντιδράσει αν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις.

Ο κ. Σκοτινιώτης εμφανίστηκε επιφυλακτικός και τόνισε ότι αν ισχύουν όσα ο κ. Μαγκριώτης μετέφερε στον κ. Καρτάλη, είναι κάτι που θα φανεί, αλλά θα επιμείνει στην πραγματοποίηση σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών.

 

Αναζητούνται λύσεις

για το Πανθεσσαλικό

Στο γενικότερό κλίμα της παύσης πληρωμών τα τουριστικά ακίνητα αναζητούν λύσεις για την «υιοθεσία» του Πανθεσσαλικού, του οποίου η συντήρηση και η λειτουργία ανέρχονται σε 1 εκατομμύριο ευρώ.

«Ο δήμος δεν υπάρχει περίπτωση να το αναλάβει με δεδομένο το κόστος . Θα μας ενδιέφερε η ανάληψη του Πανθεσσαλικού γιατί θα μπορούσαν να υπάρξουν σημαντικές πρωτοβουλίες, αλλά είναι βαρύ το φορτίο για να το σηκώσει μόνος του ο Βόλος», δήλωσε ο δήμαρχος και εκτίμησε ότι αν υπάρξει μείωση του κόστους, με στόχο να αγγίξει τα 400 χιλιάδες ευρώ και ταυτόχρονη εμπλοκή στη χρηματοδότηση από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, μπορεί ο δήμος να αναλάβει ευθύνες.

«Το στάδιο είναι υπερτοπικής σημασίας και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού πρέπει να έχει ρόλο», είπε, για να συμπληρώσει ο κ. Καρτάλης ότι το Πανθεσσαλικό δεν μπορεί να βγάλει τα λεφτά του από «μαγικές χρήσεις που ορισμένοι φαντάζονται ότι μπορεί να αποκτήσει» και εκτίμησε ότι με μείωση του κόστους και τριμερή χρηματοδότηση από τα Τουριστικά Ακίνητα, τον δήμο και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, το σχήμα μπορεί να λειτουργήσει.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το