Τοπικά

«Ουρά» στο Πρωτοδικείο Βόλου για ανύπαρκτες εταιρείες

ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

Τα απίστευτα λάθη στα ειδοποιητήρια της Εφορίας για το τέλος επιτηδεύματος δεν ταλαιπωρούν μόνο τους παραλήπτες, αλλά και τους δικαστικούς υπαλλήλους του αρμόδιου γραφείου στο Πρωτοδικείο Βόλου, στους οποίους απευθύνονται οι παραλήπτες των λανθασμένων ειδοποιητηρίων για να αποδείξουν ότι… δεν είναι τελικά ελέφαντες. Το «μπάχαλο», στην κυριολεξία, που έχει δημιουργηθεί, επειδή οι οικονομικές υπηρεσίες έχουν λάθος στοιχεία, μεταφέρεται και έχει συνέπειες στους παραλήπτες – πολλοί από τους οποίους δεν υπάρχουν στη ζωή (σχετικά δημοσιεύματα έκανε η «Θ») – στους κληρονόμους τους, αλλά και στους υπαλλήλους του Πρωτοδικείου, οι οποίοι καλούνται να κάνουν έρευνες ημερών σε παμπάλαια και αραχνιασμένα αρχεία.

Τα ειδοποιητήρια για το τέλος επιτηδεύματος νομικών προσώπων οικονομικού έτους 2012 (χρήση 2011) λαμβάνουν το τελευταίο διάστημα επιχειρήσεις που είτε έχουν κάνει διακοπή εργασιών, αλλά δεν έχει ενημερωθεί το μητρώο της Εφορίας, είτε έχουν κλείσει, αλλά δεν έχουν κάνει με ορθό τρόπο τη διακοπή, είτε έχουν κλείσει και η Εφορία δεν το έχει καταχωρήσει.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Νόμος το τέλος επιτηδεύματος για το οικονομικό έτος 2012 (χρήση 2011) επιβάλλεται σε όσους επιτηδευματίες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, άσκησαν δραστηριότητα μέσα στη διαχειριστική περίοδο 2011 και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών βεβαίωσε τα ποσά με βάση τα στοιχεία που τηρούνται στο Μητρώο.

Μόνο που στην ουσία αυτό δεν συμβαίνει, αφού η Εφορία έστειλε ειδοποιητήριο ακόμη και σε νεκρούς ή επαγγελματίες των οποίων οι εταιρείες δεν υπάρχουν από το 1970.

Τις δύο τελευταίες εβδομάδες έξω από το αρμόδιο γραφείο Νο 8 του Πρωτοδικείου Βόλου σχηματίζουν «ουρά» ηλικιωμένα άτομα (από 75 ετών και άνω) περιμένοντας να πάρουν βεβαίωση ότι δεν υφίσταται η εταιρεία τους για να μην καταβάλλουν το τέλος επιτηδεύματος. Αρχικά, όπως αναφέρουν δικαστικοί υπάλληλοι, μεταβαίνουν στην Εφορία και από εκεί τους στέλνουν στο Πρωτοδικείο. Όλοι έρχονται με την αίσθηση, σημειώνουν χαρακτηριστικά, πως είναι μία εύκολη και γρήγορη διαδικασία η βεβαίωση «λύσης» της εταιρείας τους. Το αντίθετο. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου η ίδια εταιρεία εμφανίζεται με δύο ΑΦΜ, ενώ σε κάποιες άλλες δεν βρίσκεται στα αρχεία του Πρωτοδικείου.

Για μία απλή βεβαίωση περί «λύσης» εταιρείας απαιτείται έρευνα. Χαρακτηριστική η περίπτωση εργολάβου, για την οποία ο αρμόδιος υπάλληλος έκανε έρευνα μίας ολόκληρης εβδομάδας. Πάντως οι δικαστικοί υπάλληλοι καταφέρνουν να εντοπίσουν τα απαιτούμενα στοιχεία εννέα στις 10 περιπτώσεις.

Τούτο γίνεται για πρώτη φορά και είναι ενδεικτικό της λειτουργίας του Κράτους επί πολλά χρόνια. Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών – για τις οποίες προσέρχονται οι ενδιαφερόμενοι – εμφανίζεται να έχει «λυθεί» το διάστημα από το 1970 έως το 1985. Όλα αυτά λοιπόν τα χρόνια η Εφορία δεν είχε διαγράψει από τα Μητρώα της αυτές τις εταιρείες και τώρα, προκειμένου να εισπραχθούν χρήματα, «ξεθάφτηκαν» ανύπαρκτες εταιρείες.

Όπως προκύπτει από τα αιτήματα στο Πρωτοδικείο τα λανθασμένα ειδοποιητήρια είναι πολλά. Για την εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίοι απευθύνονται για να λύσουν αυτό το πρόβλημα στο Πρωτοδικείο, οι αρμόδιοι υπάλληλοι αναγκάζονται να εξαντλούν σχεδόν όλο το ωράριό τους με αυτό το αντικείμενο και να καθυστερεί η τρέχουσα δικαστική δραστηριότητα. Ίσως πρέπει να βρεθεί κάποιος άλλος τρόπος αντιμετώπισης της κατάστασης, αναγνωρίζοντας και η Εφορία τα λάθη της.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το