Photo Gallery, Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Κάτω από 1,60 το λίτρο η βενζίνη

«Ανάσα» στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις δίνει η μείωση των τιμών των υγρών καυσίμων, η οποία είναι ραγδαία τις τελευταίες ημέρες

«Ανάσα» στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις δίνει η μείωση των τιμών των υγρών καυσίμων, η οποία είναι ραγδαία τις τελευταίες ημέρες και μάλιστα σε πρατήρια του Βόλου η τιμή της αμόλυβδης έχει πέσει και κάτω από 1,60 ευρώ το λίτρο. Η μείωση το τελευταίο δίμηνο φθάνει τα 20 λεπτά το λίτρο κατά μέσο όρο, ενώ αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες, καθώς η ζήτηση είναι μειωμένη.

Η μικρή ζήτηση καυσίμων παρά την καλοκαιρινή περίοδο, υποδηλώνει ότι ελάχιστοι θα ταξιδέψουν φέτος με ΙΧ, για να κάνουν τουρισμό και όσοι το τολμήσουν, θα προτιμήσουν γκρουπ και λεωφορεία…

Η μείωση των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ προσφέρει μικρή οικονομική «ανάσα» στα νοικοκυριά αλλά και τις επιχειρήσεις, ύστερα από μία πολύμηνη και δυσβάσταχτη επιβάρυνση. Η οποία προκλήθηκε, αφενός από την αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης και του ΦΠΑ, αλλά και από το ράλι… των διεθνών τιμών των καυσίμων.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων του ΥΠΕΚΑ, χθες και προχθές στο Βόλο οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων κυμαίνονταν από 1,589 μέχρι 1,739 ευρώ το λίτρο, του ντίζελ από 1,375 μέχρι 1,547 ευρώ το λίτρο και του υγραερίου στα 0,749 ευρώ το κυβικό μέτρο.

Στη Μαγνησία σε 94 πρατήρια, για τα οποία υπήρχαν τιμολογήσεις χθες, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΕΚΑ, οι ελάχιστες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης ήταν στα 1,577 ευρώ το λίτρο, οι μέσες στα 1,665 ευρώ και οι μέγιστες (νησιά) στα 1,899 ευρώ.

Οι τιμές του ντίζελ στα 91 πρατήρια της Μαγνησίας ήταν χθες οι ελάχιστες 1,375 ευρώ, οι μέσες 1,468 ευρώ και οι μέγιστες στα 1,649 ευρώ το λίτρο. Τέλος, στο υγραέριο οι ελάχιστες τιμές ήταν 0,710 ευρώ το κυβικό, οι μέσες 0,732 και οι μέγιστες 0,749 ευρώ.

Σημειώνεται ότι οι φόροι και τα τέλη αποτελούν το 59,86% της τελικής τιμής. Το 33,91% είναι η τιμή διυλιστηρίου και το 6,24% αποτελούν το μεικτό περιθώριο κέρδους εμπορίας και πρατηρίου.

Αν οι τιμές συνεχίσουν την πτωτική πορεία όλο το καλοκαίρι και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη μείωση των διεθνών τιμών, τότε δεν αποκλείεται το Σεπτέμβριο να δούμε αρνητικό πληθωρισμό.

Ωστόσο, παρά τη μεγάλη μείωση των τιμών, η ζήτηση παραμένει ελάχιστη στα πρατήρια του Βόλου.

«Οι τιμές μπορεί να πέφτουν, αλλά οι καταναλωτές δεν βάζουν βενζίνη. Ύστερα δεν υπάρχουν εκδρομείς και τουρίστες. Οι μειώσεις είναι σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά σε μας έρχονται καθυστερημένα. Δύο-τρεις ημέρες θέλουμε εμείς να τις μειώσουμε, καθώς δεν έχουμε κατανάλωση», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας κ. Άγγ. Τσαβές.

«Πριν τρία χρόνια δίναμε 200% περισσότερη βενζίνη απ’ ότι σήμερα, που έρχονται τρία-τέσσερα βυτιοφόρα όλων των εταιριών κάθε μέρα σε όλη τη Θεσσαλία», προσθέτει ο κ. Τσαβές.

Οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ μειώνονται επί 11 συνεχείς εβδομάδες, ενώ στις 16 Απριλίου είχαν καταγράψει τιμές – ρεκόρ, ξεπερνώντας τα 1,854 ευρώ το λίτρο.

Οι πωλήσεις καυσίμων είναι μειωμένες 13% αυτή την περίοδο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή, οπότε είχαμε σε έξαρση την οικονομική κρίση, ενώ σε σύγκριση με την τριετία 2009-2012 η μείωση ξεπερνά το 60%…

Πέρυσι στις 29 και 30 Ιουνίου οι τιμές των καυσίμων κυμαίνονταν στο Βόλο:

-Του ντίζελ από 1,389 μέχρι 1,518 ευρώ το λίτρο.

-Της αμόλυβδης βενζίνης των 95 οκτανίων κυμαίνονταν από 1,554 μέχρι 1,729 ευρώ το λίτρο και της αμόλυβδης των 100 οκτανίων από 1,709 μέχρι 1,848 ευρώ το λίτρο.

-Του υγραερίου ήταν 0,835 ευρώ το κυβικό μέτρο.

Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα καύσιμα, το υγραέριο συνεχίζει να παραμένει η οικονομικότερη λύση με μεγάλη διαφορά, καθώς και αυτή με τα περισσότερα οφέλη περιβαλλοντικά και από άποψη συντήρησης του κινητήρα για το όχημα.

 

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το