Πρώτο Θέμα (old), Τοπικά

Επέκταση στην Ελλάδα θέλει η Ryanair

«Η Ελλάδα είναι μια εκπληκτική αγορά - ως τουριστική αγορά - για την εν δυνάμει ανάπτυξη», είπε ο επικεφαλής της Ryanair
«Η Ελλάδα είναι μια εκπληκτική αγορά – ως τουριστική αγορά – για την εν δυνάμει ανάπτυξη», είπε ο επικεφαλής της Ryanair

Σε συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για μεγάλη επέκταση των δραστηριοτήτων της στη χώρα μας βρίσκεται η Ryanair, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας, Michael O΄Leary, μιλώντας στο Blοomberg και τους δημοσιογράφους Sara Eisen και Tom Keene.

Η κίνηση αυτή – σύμφωνα με τον ίδιο – θα μπορούσε να φέρει επιπλέον 5 με 10 εκατομμύρια επισκέπτες στην Ελλάδα και να δημιουργήσει 50.000-100.000 νέες θέσεις εργασίας, ιδιαίτερα για τους νέους.

«Η Ελλάδα είναι μια εκπληκτική αγορά – ως τουριστική αγορά – για την εν δυνάμει ανάπτυξη», είπε ο επικεφαλής της Ryanair, εξηγώντας πως η χώρα μας έχει δύο μεγάλες αεροπορικές, που μετά βίας μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και μια τεράστια τουριστική βάση.

Σε ερώτηση αν η περυσινή κίνηση της εταιρείας να αυξήσει τις πτήσεις και στα δρομολόγια της στην Ελλάδα έχει αρχίσει ήδη να αποδίδει, ο O΄Leary απάντησε πως «ξεκινά να αποδίδει».

Πάντως παράγοντες της αεροπορικής αγοράς κάνουν λόγο για καιροσκοπικές πρακτικές που υιοθετεί η Ryanair.

Σημειώνουν ότι η Ryanair επέλεξε πρόσφατα τα Χανιά ως την πρώτη βάση της στην Ελλάδα, προβλέποντας ότι θα μεταφέρει πάνω από 500.000 επιβάτες ετησίως, από και προς το αεροδρόμιο των Χανίων, σε 25 προορισμούς, δημιουργώντας τουριστικά έσοδα 160 εκατ. ευρώ στην τοπική οικονομία και 500 θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, πρόκειται για την ίδια εταιρεία, που εγκαινίασε τις πτήσεις της από/προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης στις 12 Απριλίου 2011 για να διακόψει τα δρομολόγια της ένα χρόνο μετά.

Στο ίδιο μήκος κύματος, πριν από μερικές εβδομάδες, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της να σταματήσει όλες τις πτήσεις από τη Νέα Αγχίαλο από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Όσοι κατακρίνουν τις πρακτικές της ιρλανδικής εταιρείας, υποστηρίζουν ότι η Ryanair δεν εφαρμόζει ένα επενδυτικό πρόγραμμα στις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Αλλά αποχωρεί από αυτές εκβιαστικά, έχοντας, ωστόσο, καταφέρει να αναγκάσει σημαντικούς παίκτες στον περιορισμό των δραστηριοτήτων τους σε εγχώριους ή ξένους προορισμούς.

Έτσι, στη Μασσαλία ενεπλάκη με τις τοπικές αρχές σε διαμάχη για φορολογικά θέματα. Στη Βουδαπέστη διέκοψε τις πτήσεις, ζητώντας -αιφνίδια- καλύτερους όρους, οδηγώντας το αεροδρόμιο της ουγγρικής πρωτεύουσας σε συνθήκες κρίσης. Αντίστοιχα, εξάλλου, «προβλήματα» δημιούργησε στη Ρόδο, όπου ενεπλάκη σε δικαστικές διαμάχες με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά και στο Βόλο.

Η τακτική της ιρλανδικής εταιρείας, όπως αναφέρουν οι επικριτές της, είναι να συνάπτει συμφωνίες με τις τοπικές αρχές – όχι με τα αεροδρόμια που υπάγονται στο κοινοτικό δίκαιο – για μία σεζόν και τη δεύτερη να ζητεί υπέρογκο συμβόλαιο.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το