Τοπικά

Αυξήσεις-«φωτιά» στις τιμές εισιτηρίων τρένων

Έρχονται με το νέο χρόνο, με πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διαμορφωθούν στα

επίπεδα των αντίστοιχων των Υπεραστικών ΚΤΕΛ

Σχεδιάζεται η σύνδεση της Θεσσαλίας με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Αυξήσεις, οι οποίες, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα κυμαίνονται στα ποσοστά της τάξης από 50% έως και 80% κατά μέσο όρο, πρόκειται να ισχύσουν από τις αρχές της νέας χρονιάς στις τιμές των εισιτηρίων των τρένων. Οι αυξήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής της τιμολογιακής πολιτικής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρόθεση της οποίας είναι οι τιμές των εισιτηρίων των τρένων να διαμορφωθούν στα επίπεδα των αντίστοιχων των Υπεραστικών ΚΤΕΛ. Επιπλέον, πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να εφαρμόσει σύντομα σύστημα διαχείρισης εσόδου που θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες οι οποίοι κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο, καθώς και σε αντίστοιχους που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, το επόμενο τρίμηνο εισάγεται από την εταιρεία νέο πλέγμα δρομολογίων, στο πλαίσιο του οποίου σχεδιάζεται η σύνδεση της Θεσσαλίας με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ρεπορτάζ:

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΗΣ

Σε τιμές ανταγωνιστικές των αντίστοιχων των Υπεραστικών ΚΤΕΛ πρόκειται από τις αρχές του νέου έτους να καθορίσει τα εισιτήρια των τρένων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τις αυξήσεις να ανέρχονται, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στα ποσοστά της τάξης από 50% έως και 80% κατά μέσο όρο και ανάλογα πάντα την ανταγωνιστικότητα της γραμμής.

Σε τοπικό επίπεδο αναμένεται να αναπροσαρμοστούν οι τιμές των εισιτηρίων στις γραμμές Λάρισας – Βόλου – Λάρισας και Βόλου – Αθήνας – Βόλου.

Σύμφωνα με συνδικαλιστές του ΟΣΕ, η τιμή του δρομολογίου Βόλου – Λάρισας, που ανέρχεται σήμερα στα 2,90 ευρώ, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 5,50 με 6 ευρώ, ενώ άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο ακόμη και για αύξηση στα 12 ευρώ!

Αναπροσαρμογή αναμένεται να ισχύσει και στη γραμμή Βόλου – Αθήνας, με το βασικό εισιτήριο να διαμορφώνεται σήμερα στα 15 ευρώ, με επιπλέον 8 ευρώ για ταχεία, 13,20 για ιντερσίτι και 21,60 ευρώ για ιντερσίτι εξπρές.

Ωστόσο, για τις συγκεκριμένες πάντα γραμμές δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το τελικό ύψος της αύξησης η οποία θα ισχύσει.

Σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας για την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής της πολιτικής αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «οι τιμές των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστικές των αντίστοιχων δρομολογίων των ΚΤΕΛ. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Καλαμπάκας από 8,90 ευρώ διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ παρόμοια με το ΚΤΕΛ. Οι τιμές των ιντερσίτι αμαξοστοιχιών θα διαμορφωθούν ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα των γραμμών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης με το ιντερσίτι από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ και με χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών».

Παράλληλα, στο πλαίσιο της τιμολογιακής της πολιτικής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτίθεται σύντομα να εφαρμόσει σύστημα διαχείρισης εσόδου που θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες που κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο, ενδεικτικά αναφέρεται 20% έκπτωση για τρεις μέρες προπώληση και βοηθούν, έτσι, στην καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού.

Επίσης, σε επιβάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρεία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου πάντα.

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος θα διατηρηθεί το λειτουργικό κόστος χαμηλό και οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν με φτηνότερο εισιτήριο.

Νέες δράσεις

Στις προθέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η εισαγωγή το επόμενο τρίμηνο νέου πλέγματος δρομολογίων, πλήρως εναρμονισμένο με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Στις νέες δράσεις περιλαμβάνεται η σύνδεση της Θεσσαλίας, αλλά και της Στερεάς Ελλάδος με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η σύνδεση θα εξασφαλίζεται με απλή μετεπιβίβαση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, όπου θα σταματούν με ανταπόκριση στον προαστιακό όλες οι αμαξοστοιχίες του άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, δρομολογούνται η ενίσχυση του σιδηροδρομικού έργου με συμπληρωματικές οδικές μεταφορές που θα τροφοδοτούν τους σταθμούς των τρένων από μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς και η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά από το ερχόμενο καλοκαίρι και η ανταπόκριση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδέοντας έτσι τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη με τη Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα.

Τέλος, σε σχετική ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται ότι το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας στο τέλος του 2009 ήταν πλέον των 700 εκατομμυρίων ευρώ και με εξανεμισμένο το αρχικό μετοχικό της κεφάλαιο. Η νέα διοίκηση από το φετινό Απρίλιο ξεκίνησε την προσπάθεια αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης των οικονομικών της.

Μεταξύ των βασικών αξόνων αυτής της προσπάθειας, όπως αναφέρεται αρμοδίως, ήταν και «η αναδιάρθρωση ορισμένων προκλητικά χαμηλών τιμολογίων, όπως εκείνο για το τρενάκι του Πηλίου».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το