Photo Gallery, Τοπικά

Αναδρομική αύξηση στην τιμή του υγραερίου

Όπως έγινε γνωστό χθες από πρατηριούχους υγραερίου του Βόλου, η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης έχει αρχίσει να ισχύει από την περασμένη Παρασκευή

Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις έγινε η αύξηση της τιμής στο υγραέριο κίνησης. Όπως έγινε γνωστό χθες από πρατηριούχους υγραερίου του Βόλου, η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης έχει αρχίσει να ισχύει από την περασμένη Παρασκευή, ενώ το νέο μνημόνιο ψηφίστηκε μόλις προχθές τη νύχτα… Πάντως παρά την αναδρομική αύξηση, που φθάνει στα δέκα λεπτά το λίτρο, η τιμή του υγραερίου παραμένει χαμηλότερη κατά πολύ της βενζίνης, αλλά και του πετρελαίου κίνησης.

Φθηνότερο κατά πολύ της βενζίνης παραμένει το υγραέριο κίνησης, παρά την αύξηση του ειδικού φόρου (ΕΦΚ), που ισχύει από την περασμένη Παρασκευή αναδρομικά και όχι από προχθές με την ψήφιση του νέου μνημονίου.

Η αύξηση κυμαίνεται στα δέκα λεπτά το λίτρο, με αποτέλεσμα η τιμή του υγραερίου να φθάνει τα 0,95-1 ευρώ το λίτρο, από 0,85-0,90 ευρώ πριν δέκα ημέρες.

Κατά 8-9 λεπτά το λίτρο αυξήθηκε επίσης και το πετρέλαιο κίνησης για τα αγροτικά μηχανήματα, που πωλείται πλέον προς 1 ευρώ το λίτρο, από 0,92 πριν. Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης για τα αγροτικά μηχανήματα αυξήθηκε από τα 21 στα 66 λεπτά το λίτρο.

Όπως αναφέρει η εγκύκλιος που εστάλη από το υπουργείο Οικονομικών στα Τελωνεία, στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, η αύξηση του ΕΦΚ στο υγραέριο ισχύει από την ημέρα κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, ωστόσο σύμφωνα με χθεσινή μαρτυρία πρατηριούχου του Βόλου, η αύξηση ισχύει από την περασμένη Παρασκευή…

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης αυξήθηκε από τα 200 στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Παρ’ όλα αυτά το υγραέριο παραμένει κατά πολύ φθηνότερο της αμόλυβδης βενζίνης, η τιμή της οποίας χθες και προχθές στα πρατήρια του Βόλου κυμαινόταν από 1,595 μέχρι 1,845 ευρώ το λίτρο.

Η διαφορά δηλαδή στην τιμή μεταξύ των δύο καυσίμων είναι τουλάχιστον 0,60 ευρώ το λίτρο…

Χθες και προχθές η τιμή του πετρελαίου κίνησης στα πρατήρια του Βόλου, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του ΥΠΕΚΑ, κυμαινόταν από 1,349 μέχρι 1,519 ευρώ το λίτρο, ενώ του πετρελαίου θέρμανσης από 1,310 μέχρι 1,380 ευρώ το λίτρο. Η τιμή εξάλλου της ενισχυμένης αμόλυβδης πλησιάζει τα 2 ευρώ το λίτρο… Χθες και προχθές κυμαινόταν στα πρατήρια του Βόλου από 1,889 μέχρι 1,995 ευρώ το λίτρο.

Οι Έλληνες καταναλωτές που εμπιστεύτηκαν την υγραεριοκίνηση, έχουν διαπιστώσει τα οφέλη που αυτή προσφέρει, τόσο σε οικονομικό, όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.
Με βάση την αγορανομική διάταξη 7/09, το υγραέριο, όπως άλλωστε και όλα τα καύσιμα,  φορολογούνται με βάση το μετρικό τόνο και όχι τα λίτρα. Στην περίπτωση του υγραερίου, του οποίου το ειδικό βάρος είναι 0,56, ο ένας μετρικός τόνος αντιστοιχεί σε περίπου σε 1.750 λίτρα. Μέχρι πριν την ισχύ της αύξησης ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου ήταν 200 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το ποσό που αναλογούσε σε φόρο ήταν 0,11ευρώ/λίτρο. Με βάση το νέο μνημόνιο ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου αυξήθηκε κατά 164% και από 200 ευρώ έφθασε τα 330 ευρώ ανά μετρικό τόνο. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το αυξημένο ποσό φόρου που αναλογεί είναι 0,18 ευρώ/λίτρο, αντί για 0,11 ευρώ/λίτρο που ίσχυε.

Σε καμία περίπτωση, το εναλλακτικό καύσιμο LPG, που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές την περίοδο της κρίσης, δεν είναι ασύμφορο για τον καταναλωτή. Ούτε ως προς το χρονικό ορίζοντα της απόσβεσης συστήματος υγραεριοκίνησης, ούτε ως προς τα πλεονεκτήματα της οικονομίας και της αυτονομίας.

Το υγραέριο κίνησης φορολογείται με 330 ευρώ ανά τόνο, άρα φορολογική επιβάρυνση 0,183 ευρώ ανά λίτρο. Αν δηλαδή ένας φούλαρε μέχρι σήμερα 50 λίτρα υγραέριο προς 44 ευρώ (50 επί 0,88 ευρώ), με την αύξηση πληρώνει 50 επί 0,95 ευρώ, 47,50 ευρώ. Δηλαδή πληρώνει περισσότερα 3,5 ευρώ και η διαφορά με την τιμή της βενζίνης παραμένει τεράστια.

Στα πλεονεκτήματα του καυσίμου περιλαμβάνεται ο καθαρός κινητήρας και η εφάμιλλη της βενζίνης ιπποδύναμη. Όσον αφορά στην ασφάλεια, οι ειδικοί δηλώνουν κατηγορηματικά πως οι δεξαμενές υγραερίου είναι 20 φορές πιο ασφαλείς από της βενζίνης…

Το υγραέριο εξάλλου είναι το πιο καθαρό καύσιμο, καθώς εκπέμπει λιγότερο κατά 50% διοξείδιο του αζώτου και κατά 30% διοξείδιο του άνθρακα. Στην Ιταλία, στη Γαλλία και στη Βρετανία η εγκατάσταση συστήματος υγραερίου επιδοτείται.

Σύμφωνα με τους ειδικούς για την υγραεριοκίνηση, η απόσβεση της τοποθέτησης της συσκευής, γίνεται μέσα σε 15.000-20.000 χιλιόμετρα…

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το