Πολιτισμός

Τσαγκαράδα: Εναρμόνιση του αστικού τοπίου με τη νυχτερινή ατμόσφαιρα

Με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των εργασιών από τους φοιτητές που συμμετείχαν ολοκληρώθηκαν προχθές Παρασκευή οι εργασίες του 9ου Διεθνούς Σεμιναρίου Πειραματικού Φωτισμού που διοργανώθηκε στην Τσαγκαράδα Πηλίου από την Ελληνική Επιτροπή Φωτισμού υπό τον τίτλο «Αναστοχάσου τη Νύχτα! – Rethink the Night!». Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στην Τσαγκαράδα μετά από πρωτοβουλία του εκκλησιαστικού συμβουλίου του ιστορικού ναού Παμμεγίστων Ταξιαρχών και για το σημαντικό αυτό σεμινάριο μίλησε στη «Θ» ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Φωτισμού Γιώργος Παϊσίδης.
«Στο σεμινάριο βρέθηκαν άνθρωποι από όλο τον κόσμο όπως από την Αμερική, την Αυστρία, τη Σερβία, τον Καναδά και το Μαρόκο» δήλωσε και σημείωσε ότι το σεμινάριο περιελάμβανε εκπαιδευτική δράση στον υπαίθριο χώρο κυρίως από μεταπτυχιακούς φοιτητές. Τα έργα τους αφορούσαν στην ανάπλαση του νυχτερινού τοπίου στην περιοχή παρέμβασης που ήταν η πλατεία του ιερού ναού. «Ουσιαστικά πρόκειται για συναλήθευση του φωτισμού με το νυχτερινό αστικό τοπίο» ανέφερε.
Τα έργα τους παρουσίασαν 20 φοιτητές μεταπτυχιακών σπουδών και οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν την προσέγγισή τους στον εικαστικό φωτισμό σε αρμονία με το φυσικό νυχτερινό τοπίο της περιοχής.

«Προσπαθούμε να εναρμονίσουμε τον τεχνητό φωτισμό με το φως του ουρανού» δήλωσε ο κ. Παϊσίδης σημειώνοντας ότι με την εναρμόνιση αυτή επιτυγχάνεται και παράπλευρο όφελος, καθώς γίνεται εξορθολογισμός των αναγκών που υπάρχουν σε κάποια περιοχή.
Ερωτηθείς σχετικά με τη σύνδεση αυτού του εξορθολογισμού με την κρίση στην ενέργεια που βιώνουμε αυτή την εποχή, ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Φωτισμού υπογράμμισε ότι η τεχνολογία πλέον είναι αποδοτικότερη, αλλά πρέπει να γίνεται master plan και όχι αποσπασματικές παρεμβάσεις.
Στην Τσαγκαράδα βρέθηκε και ο πρόεδρος του αστεροσκοπείου της Βιέννης όπου ξενάγησε τους επισκέπτες του χωριού στον έναστρο ουρανό, ενώ συνέβαλε και με μετρήσεις τεκμηρίωσης της συμβατότητας των παρεμβάσεων φωτισμού με το φυσικό φως.

Η φωτογραφία προέρχεται από τον Ιορδάνη Κυρενίδη

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το