Τοπικά

Την κυβέρνηση καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

Την κυβέρνηση καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και προτείνει τη δημιουργία ενός μετώπου που θα αποτρέψει τις ιδιωτικοποιήσεις και θα με τατρέψει τους σιδηροδρόμους σε ένα σύγχρονο δημόσιο μεταφορικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί της κοινωνικές ανάγκες και θα ελέγχεται από την εργαζόμενη πλειοψηφία.

Όπως αναφέρεται, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σε πλήρη αντίθεση με τη ρητορεία της πριν την εκλογή της το Γενάρη του 2015 έρχεται να εφαρμόσει με τον πιο επιθετικό τρόπο την πλήρη ιδιωτικοποίηση των εταιριών που συγκροτούν σήμερα το δημόσιο ελληνικό σιδηρόδρομο (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ΕΕΣΣΤΥ). Με τον τρόπο αυτό υλοποιεί το μεγαλεπήβολο όνειρο επί χρόνια της αστικής πολιτικής που αντιμετώπιζε τις συγκοινωνίες ως ένα χρυσοφόρο φιλέτο και ουσιαστικά επιχειρεί να ολοκληρώσει αυτό που δεν τόλμησε καμία προηγούμενη κυβέρνηση παρόλες τις προσπάθειες τους μέσα από τον εκφυλισμό και την υποβάθμιση των υπηρεσιών των σιδηροδρόμων, με βασικό όπλο την διαρκεί τους υποστελέχωση. Σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση και τα στελέχη αυτής στους σιδηροδρόμους, όχι απλά ξεχνάνε τις «δεσμεύσεις» τους για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο, αλλά πουλάνε κομμάτι – κομμάτι τις εταιρίες που δημιούργησαν ως αγοραστικό προϊόν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η πώληση των εταιριών των σιδηροδρόμων αποτελεί ουσιαστικά χάρισμα τις δημόσιας περιουσίας σε διεθνή μονοπώλια. Είναι χαρακτηριστικό πως τα προηγούμενα χρόνια τα πόσα που συζητούσαν για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ άγγιζαν τα 300 εκ. € και σήμερα παραχωρείτε στην ΤΡΕΝΙΤΑΛΙΑ με 45 εκ. και με μπόνους 50 εκ. κρατική επιχορήγηση κάθε χρόνο για διάστημα 5 χρόνων.Για εμάς δεν έχει σημασία η τιμή με την οποία τελικά θα παραχωρήσουν στις αχόρταγες ορέξεις του κεφαλαίου για κέρδος την περιουσία του λαού μας. Θέλουμε όμως να αναδείξουμε το πολιτικό σκάνδαλο το οποίο συνιστούν οι ιδιωτικοποιήσεις, καθώς τα σημαντικότερα κομμάτια των κοινωνικών υπηρεσιών δωρίζονται ως δώρα γενεθλίων στην οικονομική ολιγαρχία. Δεν αναγνωρίζουμε σε κανέναν το δικαίωμα να βάζει χέρι στη δημόσια περιουσία και να την παζαρεύει σαν να είναι ιδιόκτητο κτήμα του», αναφέρει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας. Οι επιπτώσεις στην ιδιωτικοποίηση του δημόσιου κοινωνικού πλούτου αφορούν τόσο την ασφάλεια και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και στον συνολικό κοινωνικό χαρακτήρα βασικών υπηρεσιών. Αν και κατά καιρούς διάφορα παπαγαλάκια προπαγανδίζουν τα «πλεονεκτήματα» των ιδιωτικοποιήσεων, ξεχνάνε να αναφέρουν το παράδειγμα της ιδιωτικοποίησης των αγγλικών σιδηροδρόμων με τα δεκάδες ατυχήματα και τη συνολική υποβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Δεν πρέπει να έχει κανείς αυταπάτες πως ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων σημαίνει απάνθρωπες εργασιακές σχέσεις, πλημμελή μέτρα ασφάλειας, άρα και περισσότερα ατυχήματα για το επιβατικό κοινό, άυξηση του εισιτηρίων και τελικά υπαγωγή του πιο φτηνού, λαϊκού και ασφαλούς μέσου μεταφοράς σε πολυτέλεια για λίγους. Στη βάση αυτή είναι ανάγκη η δημιουργία ενός μετώπου που θα αποτρέψει τις ιδιωτικοποιήσεις και θα μετατρέψει τους σιδηροδρόμους σε ένα σύγχρονο δημόσιο μεταφορικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί της κοινωνικές ανάγκες και θα ελέγχεται από την εργαζόμενη πλειοψηφία», καταλήγει ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το