Τοπικά

Θερινό σχολείο με 50 νέους ερευνητές στον Βόλο – Έμφαση στα δυναμικά συστήματα και την πολυπλοκότητα

Θερινό σχολείο με τη συμμετοχή 50 νέων ερευνητών διεξάγεται από χθες στον Βόλο με την έμφαση να δίνεται στα δυναμικά συστήματα και την πολυπλοκότητα. Μετά από δώδεκα χρόνια το θερινό σχολείο πραγματοποιείται ξανά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όπου μεταφέρουν τις γνώσεις τους 18 έμπειροι ερευνητές.
Πρόκειται για το 24ο θερινό σχολείο που διεξάγεται πανελλαδικά και το οποίο ξεκίνησε το 1986.

Ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών κ. Θόδωρος Καρακασίδης επισήμανε πως «πρόκειται για ένα σημαντικό θερινό σχολείο και παράλληλα συνέδριο το οποίο θα διαρκέσει για επτά-οκτώ ημέρες και συμμετέχουν τελειόφοιτοι φοιτητές, μεταπτυχιακοί, υποψήφιοι διδάκτορες από όλη την Ελλάδα. Τις πρωινές ώρες έμπειροι ερευνητές μιλούν για διάφορες έννοιες και εφαρμογές στους κλάδους των μαθηματικών, της φυσικής, της χημείας, της μηχανικής και το απόγευμα νέοι ερευνητές παρουσιάζουν διάφορες έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει».
Είναι ουσιαστικά μια δημιουργική αλληλεπίδραση μεταξύ έμπειρων και νέων ερευνητών για διάφορα μαθηματικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες εφαρμογές. Μάλιστα το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει αναπτύξει ιδιαίτερα δραστηριότητα στην ανάλυση χρονοσειρών έχοντας ήδη δύο διδάκτορες.

Στην έννοια των δυναμικών συστημάτων και της πολυπλοκότητας εντάσσονται τα θέματα της ενέργειας, ιδίως την περίοδο του καλοκαιριού, όπου υπάρχει η αγωνία για την επάρκεια σε ρεύμα, αλλά και των συνθηκών οδήγησης σε αυτοκινητοδρόμους, όπως στην Αττική Οδό, όπου γίνονται έρευνες για την έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών σε περίπτωση κάποιου τροχαίου ατυχήματος και την αποφυγή των μποτιλιαρισμάτων.
Στο θερινό σχολείο συμμετέχει και ερευνητής από το Κέντρο Έρευνας του ΑΔΜΗΕ.
Η θεματολογία του Σχολείου – Συνεδρίου περιλαμβάνει: Βασικές Αρχές Πολυπλοκότητας και Δυναμικών Συστημάτων, πολύπλοκα Δίκτυα και Ανάλυση Χρονοσειρών, Δυναμικά Συστήματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας, Δυναμικά Συστήματα Οικονομίας και Κοινωνικών Επιστημών, πολυπλοκότητα στην Τεχνολογία και τη Διαχείριση Πόρων.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το