Τοπικά

Τα γλυπτά του Αναύρου με άλλα μάτια – Ανάπτυξη εκπαιδευτικού σεναρίου από την «Καμινάδα»

Τον Μάιο και τον Ιούνιο ο παιδικός σταθμός – νηπιαγωγείο, ΚΔΑΠ «Καμινάδα» υλοποίησε project με θέμα «Τα γλυπτά του Αναύρου με άλλα μάτια». Ένα καινοτόμο, μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα, που συνδέει το σχολείο με την τοπική κοινωνία, την ιστορία και τον πολιτισμό της και ταυτόχρονα επιχειρεί την εκπαίδευση σε ανοιχτό χώρο.

Project «Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού»
Στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου τα παιδιά πήραν την επιστολή που είχε γράψει παλιά ένας εξερευνητής με το όνομα Γλάρος ο Βουτηχτής, στην οποία έγινε μια εισαγωγή στον μύθο της Αργοναυτικής Εκστρατείας και στο χαμένο σανδάλι του Ιάσονα, το οποίο τα παιδιά καλούνταν να επιχειρήσουν να ψάξουν να το βρουν περνώντας από ειδικές αποστολές. Στην επιστολή δινόταν η πληροφορία ότι υπάρχει στην περιοχή γύρω από την εκκλησία ένας χάρτης που θα τους βοηθήσει να ανακαλύψουν το χαμένο σανδάλι. Ο Γλάρος Βουτηχτής χάρισε στα παιδιά ένα μενταγιόν πυξίδα για να τους βοηθήσει. Έτσι τα παιδιά άρχισαν να ψάχνουν τον χάρτη σε όλο τον προαύλειο χώρο και τελικά τον εντόπισαν προς μεγάλη τους έκπληξη μέσα σε ένα μπουκάλι στη θάλασσα. Αφού τον τράβηξαν με το σχοινί έξω, εντόπισαν στον χάρτη το σημείο, στο οποίο ήμασταν, καθώς και όλη τη διαδρομή που θα έπρεπε να ακολουθήσουμε.
Καθώς προχωρούσαμε στον χώρο κοντά σε κάθε γλυπτό υπήρχε και μια κρυμμένη αποστολή γραμμένη σε πάπυρο, την οποία τα παιδιά καλούνταν να βρουν και μας βοηθούσε να εντοπίσουμε τα γλυπτά μας
Η πρώτη αποστολή μας οδήγησε στην «Πύλη», γλυπτό του Νίκου Κουρούση, με τίτλο «Χώρος-Χρόνος». «Προχώρα και μη σταματάς με την πυξίδα σου να πας κι όταν σε πύλη μαγική βρεθείς το παρελθόν να επισκεφτείς». Σε αυτό το σημείο για να περάσουμε την Πύλη έπρεπε να γυρίσουμε το μενταγιόν πυξίδα στο παρελθόν.
Μετά το πέρασμα της Πύλης βρήκαμε σε ένα δέντρο τη δεύτερη αποστολή: «Πάρε δρόμο και στρατί με την ομάδα σου μαζί να βρεις καράβι ξακουστό, ψηλό, στητό, καμαρωτό» που μας οδηγούσε να βρούμε ένα περίεργο καράβι. Τα παιδιά έτρεξαν και σύντομα εντόπισαν το όρθιο καράβι του Γεώργιου Νικολαΐδη με τίτλο «Μορφές».
Έπειτα πήραμε την τρίτη αποστολή: «Μορφές τους έδωσε όνομα με ζηλευτή τη χάρη χαλίκι με σκυρόδεμα κι ανοξείδωτο ατσάλι» και οδηγηθήκαμε στα αφαιρετικά γλυπτά του Φιλόλαου Τλούπα με θέμα «Μορφές-Οικογένεια». Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες με εφημερίδες, αλουμινόχαρτο και διάφορα υλικά δημιούργησαν το δικό τους αφαιρετικό γλυπτό.
Η τέταρτη αποστολή: «Διάβασε προσεκτικά το αίνιγμα αναφορά – ποιος όλα τα ακούει μα μιλιά δεν μπορεί να βγάλει; – Ένα γλυπτό είναι κρυμμένο στο τοπίο το μαγεμένο», μας οδήγησε στο επόμενο γλυπτό, το οποίο τα παιδιά με μεγάλη ευκολία εντόπισαν αφού έλυσαν το αίνιγμα και παρατήρησαν ένα αυτί να έχει εξέχουσα θέση στο γλυπτό του Βούλγαρου καλλιτέχνη Νικολάι Στόιτσεφ. Έπειτα αφουγκραστήκαμε τους ήχους της φύσης και δημιουργήσαμε θεατρικά δρώμενα: «Τι ακούει το αυτί», «Το κουτσομπολιό», «Μια νύχτα με φεγγάρι», «Καθημερινοί ήχοι» που μας χάρισαν γέλιο και μας ταξίδεψαν.
Η πέμπτη αποστολή «Είσαι κοντά στον θησαυρό ψάξε μη σταματάς λεπτό και όταν τον ανακαλύψεις σε όλους μας να τον γνωρίσεις» μας οδήγησε στο σανδάλι του Ιάσονα. Τα παιδιά έτρεξαν, έψαξαν και κατάφεραν να βρουν το γλυπτό σανδάλι του Ιάσονα, δημιουργία του Κοντοπαναγιώτη Γιάννη. Εκεί ο Ιάσονας ευχαρίστησε ένα- ένα τα παιδιά για την προσπάθειά τους, τα αντάμειψε δίνοντάς τους το πτυχίο του ερευνητή και τα κεράσματα.
Μαζί με τα παιδιά ζήσαμε μια καταπληκτική εμπειρία, καθώς ξεναγηθήκαμε στις υπαίθριες μουσειακές συλλογές, παίξαμε και συμμετείχαμε σε βιωματικές δραστηριότητες, ήρθαμε σε επαφή με τη γλυπτική και την ιστορία, δίπλα στην καταγάλανη θάλασσα της πόλης μας!
Καλό καλοκαίρι!

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το