Τοπικά

Σε τρια χρόνια η ναυπηγοεπισκευαστική στο λιμάνι του Βόλου

Με 60.000 ευρώ θα τροποποιηθεί το master plan του λιμανιού του Βόλου για να δημιουργηθεί στο μέλλον ήπια ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΒ θα αποφασίσει τη χωροθέτηση της ήπιας ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας σε σημερινή του συνεδρίαση.

Η δραστηριότητα έχει χωροθετηθεί στην περιοχή των πρώην Σφαγείων (Πεδίο Άρεως), στον χώρο, όπου σήμερα στεγάζονται τα καταστήματα χονδρικής της ιχθυόσκαλας, τα οποία αναμένεται, ακριβώς λόγω λειτουργίας της ιχθυόσκαλας να καταστούν ανενεργά. Στον ίδιο χώρο προβλέπεται χώρος χερσαίας εναπόθεσης σκαφών.
Ο προβλεπόμενος από το Master Plan χώρος δεν προσφέρεται όπως είναι διαμορφωμένος σήμερα για την άσκηση της δραστηριότητας, καθώς δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση σε θαλάσσιο χώρο, δηλαδή η περιοχή δεν γειτνιάζει άμεσα με θαλάσσιο μέτωπο.
Ο νέος χώρος, για την ανάπτυξη της δραστηριότητας ναυπηγοεπισκευής θα μπορούσε να χωροθετηθεί στην ανατολική πλευρά του προβλήτα Νο3, σε περιοχή γειτνιάζουσα με εκείνη που προορίζεται για μεταφορά της δραστηριότητας του scrap.
Η ανάπτυξη δραστηριότητας ήπιας ναυπηγοεπισκευής στον λιμένα θα είχε θετικές επιπτώσεις τόσο στα έσοδα του Οργανισμού όσο και στην απασχόληση εργατικού δυναμικού της περιοχής του Βόλου, σύμφωνα με τη διοίκηση. Προκειμένου να χωροθετηθεί η ζώνη απαιτείται:
Τροποποίηση του υφιστάμενου Master Plan, και εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Εφόσον υπάρξουν εγκρίσεις, θα εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την οποία θα καθορισθούν οι όροι για τη λειτουργία αυτής της δραστηριότητας και θα ενσωματωθούν στους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας του Λιμένα.
Το εκτιμώμενο κόστος της τροποποίησης του Master Plan και της εκπόνησης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ανέρχεται σε €60.000 πλέον ΦΠΑ.
Το χρονικό διάστημα για την υλοποίησή τους μέχρι την τελική έγκριση και δημοσίευση του τροποποιημένου Master Plan εκτιμάται σε δυο με τρία χρόνια.
Η συζήτηση για την ήπια ναυπηγοεπισκευαστική είχε ανοίξει από τον τέως πρόεδρο του ΟΛΒ κ. Σταυριδόπουλο με τον πρώην υπουργό κ. Κουρουμπλή. Για να οριστεί η ζώνη απαιτείται νομοθετική πρωτοβουλία. Σημειώνεται ότι υπάρχουν έτοιμες επισκευαστικές μονάδες στη χερσαία ζώνη και η συζήτηση αφορά ήπιου χαρακτήρα ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, η οποία δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον, καθώς και μικρές εργασίες «επ’ αγκύρα», δηλαδή αποκατάσταση μηχανολογικών ή ηλεκτρικών βλαβών σε πλοία, που θα είναι αγκυροβολημένα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το