Τοπικά

“Να σέβονται και να μιλούν τη γλώσσα καταγωγής τους”

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας και την έναρξη δράσεων γύρω από τη Γαλλοφωνία, που γιορτάζεται κάθε χρόνο τον μήνα Μάρτιο, διοργανώθηκε χθες το μεσημέρι η συνάντηση ανάγνωσης από μαθητές του 30ού Δημοτικού Σχολείου Βόλου του βιβλίου «Ο Μικρός Πρίγκιπας» του Antoine de Saint-Exupery.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου και το Κέντρο Γαλλικής Γλώσσας της κ. Δέσποινας Παπαγιώτη, σε συνεργασία με τον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο Βόλου και τα καταστήματα «Public».
Ο κ. Πασχάλης Δήμου, διευθυντής του 30ού Δημοτικού Βόλου, σημείωσε πως το σχολείο τα τελευταία 10 χρόνια λειτουργεί σαν μία ομάδα. «Μέσα από τη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων είμαστε μία ομάδα και συνεργαζόμαστε», για να συμπληρώσει: «Το δημόσιο σχολείο δεν περιχαρακώνεται πίσω από τα κάγκελά του και είναι ανοιχτό».
Ο διευθυντής του 30ού Δημοτικού Βόλου ανέφερε ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται εκδηλώσεις λόγω της Ημέρας Μητρικής Γλώσσας και σκοπός είναι όλοι να σέβονται και να μιλούν τη γλώσσα καταγωγής τους.

«Το μήνυμα είναι το «μαζί», γιατί μαζί είμαστε πιο δυνατοί, μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση και μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον», κατέληξε.
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης η κ. Δέσποινα Παπαγιώτη από το Κέντρο Γαλλικής Γλώσσας και οι κ.κ. Μαίρη Τσακνάκη – Γαβαλά του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου και Λουίζα Ζαβερδινού, εκπαιδευτικός γαλλικών.
Στη συνέχεια οι μαθητές διάβασαν αποσπάσματα από το βιβλίο του «Μικρού Πρίγκιπα» και με την ανάγνωσή τους μετέφεραν τα μηνύματα ζωής, που δίνει ο Σαιντ Εξυπερύ μέσα από αυτό το βιβλίο. Αναδείχτηκε ο προβληματισμός του συγγραφέα για τον άνθρωπο, τις αξίες, τους στόχους, τον ρόλο του στη ζωή και τα συναισθήματά του, ένα μάθημα ανθρωπιάς.
Το 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου πρωτοστατεί σε δράσεις, που ενισχύουν τον προβληματισμό γύρω από καίρια εκπαιδευτικά, αλλά κι ανθρωπιστικά ζητήματα, όπως ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Μητρικής Γλώσσας, που τιμάται κάθε χρόνο στις 21 Φεβρουαρίου. Μέσα από αυτές τις δράσεις το συγκεκριμένο σχολείο έρχεται σε επαφή με Βολιώτες επιστήμονες ανά τον κόσμο (Σουηδία, Βέλγιο Λουξεμβούργο, Ελβετία, Γαλλία, Γερμανία και ΗΠΑ) και μελετούν τις διαστάσεις του θέματος προβάλλοντας την ανάγκη βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ως ξένης γλώσσας, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία, το οποίο διαμορφώνει πολίτες ευαισθητοποιημένους στα σύγχρονα ζητήματα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το