Τοπικά

Περισσότεροι μεθυσμένοι οδηγοί στη Μαγνησία το 2016

Περισσότεροι ήταν πέρυσι οι μεθυσμένοι οδηγοί στη Μαγνησία, σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν τις τροχαίες παραβάσεις, που καταγράφηκαν από την  Αστυνομία. Παράλληλα, αν και τα τροχαία ατυχήματα συνολικά ήταν λιγότερα από το 2015, τα θανατηφόρα ήταν περισσότερα, όπως και τα τροχαία ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς οδηγών και επιβατών των οχημάτων.

 

Αν και ο δείκτης τροχαίων ατυχημάτων είναι χαμηλός στη Μαγνησία, οι οδηγοί αποδείχθηκαν πέρυσι αμελείς και απρόσεκτοι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία παραβατικότητας της Αστυνομίας.

Για μέθη συνολικά από την Αστυνομία επιβλήθηκαν πρόστιμα ή συνελήφθησαν το 2016 σε όλη τη Μαγνησία 767 οδηγοί, έναντι 630 το 2015. Αντίθετα οι παραβάσεις του ορίου ταχύτητας μειώθηκαν και από 7.508 το 2015, έπεσαν στις 7.324 το 2016. Όμως αυξήθηκαν άλλες παραβάσεις, όπως η μη χρήση ζωνών ασφαλείας, αφού 1247 οδηγοί κατελήφθησαν για μη χρήση ζώνης, έναντι 960 το 2015.

Αλλά και στη μη χρήση κράνους από δικυκλιστές αυξήθηκαν οι παραβάσεις. Από 454 το 2015 αυξήθηκαν στις 472 πέρυσι.

Εξάλλου 2.178 οδηγοί δεν είχαν δίπλωμα οδήγησης πέρυσι, έναντι 1932 το 2015, ενώ συνολικά οι παραβάσεις όλων των ειδών στα δίκυκλα έφθασαν πέρυσι τις 5.282, έναντι 4.370 το 2015. Η αύξηση των παραβάσεων στα δίκυκλα έφθασε το 20,87%.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της αμέλειας και απροσεξίας, ίσως και αδιαφορίας των οδηγών, ήταν ότι 115 κατελήφθησαν πέρυσι να οδηγούν και να μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, έναντι 108 το 2015.

 

Περισσότερα θανατηφόρα

Συνολικά τα τροχαία ατυχήματα στη Μαγνησία ήταν πέρυσι 35 με θανάτους ή τραυματισμούς οδηγών και επιβατών, έναντι 43 το 2015. Υπήρξε δηλαδή σημαντική μείωση στα τροχαία ατυχήματα με τραυματισμούς ή θανάτους. Ωστόσο τα θανατηφόρα ήταν περισσότερα κατά δύο. Το 2015 είχαμε δέκα  στους δρόμους, πέρυσι ωστόσο είχαμε 12…

Επίσης αυξήθηκαν τα τροχαία με σοβαρούς τραυματισμούς οδηγών ή επιβατών. Από 10 το 2015 σε 11 πέρυσι, ενώ μειώθηκαν τα ατυχήματα με ελαφρούς τραυματισμούς, από 23 σε 12…

Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων αποτελούν οι συγκρούσεις, οι εκτροπές και οι παρασύρσεις πεζών

Στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2.000.000 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα.

Ειδικότερα στην Ελλάδα τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.

Μάλιστα τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών

Η κυριότερη αιτία των τροχαίων είναι η αμέλεια των οδηγών. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού από αιτίες όπως είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την πρόκληση των τροχαίων.

Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Ο νομός Μαγνησίας, όπως είναι γνωστό, βρίσκεται με δείκτη 4,83 (ζημιές από τροχαία σε σύγκριση με τα συμβόλαια που υπογράφηκαν) στους νομούς με τους πιο χαμηλούς δείκτες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), οι νομοί Αττικής, Θεσσαλονίκης Αχαΐας και Ηρακλείου παρουσιάζουν την μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών.

Οι ασφαλιστικές εταιρίες χρησιμοποιούν των δείκτη ατυχημάτων, ανά γεωγραφική περιοχή, για να τιμολογούν τα ασφάλιστρα και όσο λιγότερα ατυχήματα σημειώνονται, τόσο μειώνεται και η τιμή των ασφαλίστρων.

Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους δραστηριοποίησης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, όπου 29 επιχειρήσεις έχουν συμμετοχή 31,2% στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων. Η μεγαλύτερη -σε όγκο ασφαλίστρων- κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων. Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων έτους 2014, η κατηγορία επιβατικά – ταξί αποτελεί το 72,3% του πλήθους οχημάτων και το πλήθος των ζημιών αντιστοιχεί στο 78,7% του συνόλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα, με πράξη της εκτελεστικής επιτροπής της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ), αναθεωρήθηκαν τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το