Ραγδαία αύξηση κατέγραψε το 2021 το ποσοστό των καταναλωτών στην Ελλάδα που πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2021 το 69% των χρηστών Διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά ηλεκτρονικά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2020, κατά την πρώτη χρονιά της πανδημίας, ήταν 59%.
Το ποσοστό του 69% κατατάσσει την Ελλάδα στη 19η θέση ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης με τα πιο υψηλά ποσοστά καταναλωτών που πραγματοποιούν αγορές από το Διαδίκτυο. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι πλέον η Ελλάδα δεν απέχει πολύ από τον μέσο κοινοτικό όρο, καθώς το 2021 το 74% των χρηστών Διαδικτύου στην Ε.Ε. έκανε τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας μέσω Internet. Για να αντιληφθεί κάποιος τον ρόλο που έχει διαδραματίσει η πανδημία στη διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στα ελληνικά νοικοκυριά, αρκεί να πούμε ότι το 2019 το ποσοστό των χρηστών Διαδικτύου στην Ελλάδα που πραγματοποιούσε ηλεκτρονικές αγορές ήταν 51%, ενώ το 2016 μόλις 45%. Αξίζει να τονιστεί ότι το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 40% και αυξήθηκε σε 47% το 2015 εξαιτίας κυρίως της επιβολής των capital controls.
perissoteres-oi-agores-meso-internet-to-20210Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τα υψηλότερα ποσοστά καταναλωτών που πραγματοποίησαν αγορές από το Internet το 2021 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (94%), στη Δανία (92%) και στη Σουηδία (89%). Από την άλλη, χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (44%) και στη Βουλγαρία (42%). Μεταξύ 2016 και 2021, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ε.Ε. καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), στη Σλοβενία, στην Ουγγαρία και στη Ρουμανία (+26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και στην Κροατία και στη Λιθουανία (+25 ποσοστιαίες μονάδες).
Το 69% των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποίησε πέρυσι τουλάχιστον μία αγορά ηλεκτρονικώς.
Τι αγόρασαν οι Ελληνες
Το 76% των καταναλωτών στην Ελλάδα που έκαναν αγορές από το Internet, ψώνισε είδη ένδυσης, συμπεριλαμβανομένων και αθλητικών ειδών ένδυσης, είδη υπόδησης και αξεσουάρ μόδας. Το 33% έκανε παραγγελίες για έτοιμο φαγητό στο σπίτι – κάτι άλλωστε που αποδεικνύεται στην Ελλάδα από την αλματώδη ανάπτυξη των σχετικών πλατφορμών (efood, Wolt, Box και την εμφάνιση νέων, όπως η Rocket), το 30% αγόρασε καλλυντικά και γενικώς προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας, το 29% αγόρασε αθλητικό εξοπλισμό (εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων), το 25% αγόρασε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα, το 24% βιβλία, επίσης ένα 24% αγόρασε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, το 20% αγόρασε καταναλωτικά τεχνολογικά προϊόντα και οικιακές συσκευές. Σε ποσοστό επίσης 20% οι καταναλωτές στην Ελλάδα «κατέβασαν» μέσω Διαδικτύου ταινίες και σειρές.
Πηγή:kathimerini