Τοπικά

Περιμένουν… έξι μήνες το λογαριασμό εκατοντάδες πελάτες της ΔΕΗ Βόλου “Θ”

DEH - LOGARIASMOI

Προβλήματα έχουν δημιουργηθεί σε εκατοντάδες καταναλωτές της ΔΕΗ Βόλου από τη μη έκδοση λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος από τον Ιούνιο του 2015, ενώ έχουν περάσει σχεδόν έξι με οκτώ μήνες. Το πρόβλημα έχει γνωστοποιηθεί στα κεντρικά της ΔΕΗ και αφορά χιλιάδες πελάτες της πανελλαδικά. Η μεταβολή στο πρόγραμμα από το παλιό στο νέο σύστημα που έγινε αρχές του καλοκαιριού που πέρασε έχει δημιουργήσει προβλήματα και στη ΔΕΗ Βόλου. Η μετάπτωση από το ένα σύστημα στο άλλο επέφερε ανεπιθύμητα προβλήματα, τα οποία, δυστυχώς, υπάλληλοι του υποκαταστήματος της ΔΕΗ Βόλου δεν μπορούν να επιλύσουν αν το πρόβλημα δεν λυθεί κεντρικά, κάτι για το οποίο είναι ενήμερη η κεντρική διοίκηση.

Το νέο μηχανογραφικό σύστημα με την ονομασία SAP – IS/U, που λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2015, ενσωματώνει τα τρία προϋπάρχοντα και πεπαλαιωμένα συστήματα σε ένα νέο και εκσυγχρονισμένο, το οποίο δυστυχώς έχει δημιουργήσει πρόβλημα στη μη έκδοση λογαριασμών για εκατοντάδες πελάτες-καταναλωτές της ΔΕΗ Βόλου.
Η μετάπτωση από το ένα σύστημα στο άλλο τον Ιούνιο του 2015 δημιούργησε πρόβλημα μη έκδοσης λογαριασμών σε καταναλωτές με αποτέλεσμα εκατοντάδες πελάτες στο Βόλο να μην έχουν λάβει λογαριασμούς για έξι με οκτώ μήνες.
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου πελάτες επισκέπτονται το υποκατάστημα της ΔΕΗ Βόλου για να ρωτήσουν για ποιο λόγο δεν έχουν λάβει τόσο καιρό λογαριασμό ρεύματος, ενώ είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν και στο τέλος δεν μπορούν, υπάλληλοι του υποκαταστήματος τους ενημερώνουν για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, αλλά δεν μπορούν να κάνουν κάτι, αφού πρέπει να δοθεί λύση από τα κεντρικά.
Ο φόβος των πελατών-καταναλωτών έγκειται στο γεγονός ότι όταν λυθεί το πρόβλημα και λάβουν το λογαριασμό ρεύματος αυτός θα είναι αυξημένος για τον προϋπολογισμό τους, αφού θα έχει κατανάλωση από έξι μέχρι οκτώ μήνες και δεν ξέρουν αν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Να σημειωθεί ότι το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί τοπικά από το υποκατάστημα Βόλου, ενώ πανελλαδικά οι περιπτώσεις είναι χιλιάδες.
Η μη έκδοση λογαριασμών ρεύματος αφορούν σε πελάτες μικρούς και μεγάλους σε κατανάλωση με το «μπιλιετάκι» να έρχεται κάποια στιγμή και όπως είναι φυσικό θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία στο να μπορέσουν αυτοί οι καταναλωτές να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Τα ερωτήματα που υπάρχουν πολλά και οι ευθύνες είναι μεγάλες για μια δημόσια επιχείρηση, η οποία, όπως κατά καιρούς έχει δημοσιεύσει, τα φέσια είναι μεγάλα και δημιουργούν πρόβλημα στη λειτουργία της.
Εν έτει 2016 να υπάρχουν καταναλωτές ρεύματος που να θέλουν να πληρώσουν και να μην μπορούν είναι τουλάχιστον πρωτάκουστο.
Άξιο απορίας πώς όταν κάθε επιχείρηση θέλει να εισπράξει χρέη και δεν μπορεί λόγω της οικονομικής ύφεσης και δυσχέρειας, η ΔΕΗ να μην μπορεί να επιλύσει ένα τόσο σημαντικό πρόβλημα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και να εισπράξει χρήματα που της οφείλονται;
Εκατοντάδες πελάτες της ΔΕΗ Βόλου και χιλιάδες πανελλαδικά κάποια στιγμή θα λάβουν συσσωρευμένους λογαριασμούς μηνών χωρίς δική τους ευθύνη. Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή την «ανωμαλία» του νέου συστήματος είναι πολλά και απασχολούν όλους όσοι το τελευταίο εξάμηνο με οκτάμηνο δεν έχουν λάβει λογαριασμούς ρεύματος και θα τους λάβουν κάποια στιγμή συσσωρευμένους όπως για παράδειγμα θα ενταχθούν στους κακοπληρωτές, θα μπορούν να προβούν σε διακανονισμό, κινδυνεύουν με διακοπή, το μπόνους που έχει ανακοινώσει η ΔΕΗ κεντρικά για τους συνεπείς καταναλωτές θα το χάσουν κ.ά.; Η ΔΕΗ γιατί ασχολείται με διακοπές ρεύματος όταν η ίδια δεν μπορεί να εισπράξει από αυτούς που μπορούν και θέλουν να πληρώσουν;

Άλλα σημαντικά προβλήματα
Μετά από εντολή του αρμόδιου υπουργού κ. Σκουρλέτη η ΔΕΗ μπορεί να προβεί σε διακανονισμό χρέους σε κομμένη παροχή ρεύματος άνω των 1000 ευρώ με προκαταβολή του 10% και σε δόσεις.
Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ρεύματος είναι για αυτούς που έχουν μπει σε ρύθμιση και πληρώνουν δόσεις μαζί με τον τρέχοντα λογαριασμό. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όμως έγκειται στο γεγονός των έναντι λογαριασμών όταν αυτοί υπολογίζονται με ιστορικότητα και συνήθως είναι αρκετά υψηλοί σε χρήμα. Παράδειγμα: Καταναλωτής που πέρσι το χειμώνα είχε υψηλή κατανάλωση ρεύματος και του κόπηκε η παροχή ρεύματος μπήκε σε ρύθμιση πληρώνοντας την προκαταβολή και τις δόσεις, ενώ φέτος επειδή δεν μπορεί να αντεπεξέρθει καταναλώνει λιγότερο ρεύμα. Φέτος πρέπει να πληρώνει για να μη χάσει τη ρύθμιση τις δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς. Όταν ο λογαριασμός έχει την ένδειξη «εκκαθαριστικός» αυτός είναι λίγα χρήματα, ενώ όταν ο λογαριασμός έχει την ένδειξη «έναντι» αυτός συνήθως είναι και μεγάλος σε χρήματα, διότι υπολογίζεται με βάση την ιστορικότητα της παροχής ρεύματος, δηλαδή με βάση την κατανάλωση των προηγούμενων ετών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το