Τοπικά

«Οι συνταγές του τόπου μας» από το 1ο Δημοτικό Αλμυρού

Μια άκρως ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν με επιτυχία εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού, σε συνεργασία με γονείς μαθητών, συγκεντρώνοντας συνταγές φαγητών και γλυκών. Οι συνταγές καταγράφονται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, ενώ έχουν μεταφραστεί και στην αγγλική γλώσσα. «Πρόκειται για μια αξιόλογη προσπάθεια από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, οι οποίοι συνεργάστηκαν με γονείς για τη συγκέντρωση των συνταγών» ανέφερε χαρακτηριστικά η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού Ευαγγελία Κρίκη.

Συνολικά η συλλογή περιέχει έντεκα συνταγές φαγητών, γλυκών και ψωμιών και συγκεκριμένα τα εξής: Μπατζίνα (παραδοσιακή σαρακατσάνικη), κατσαμάκι (σαρακατσαναίοι), βαρένικα με τυρία – φρέσκα ζυμαρικά (παραδοσιακή ποντιακή συνταγή), ωτία (ποντιακό γλύκισμα – Τραπεζούντα), πλαστό (παραδοσιακή βλάχικη συνταγή), μοσχαράκι γιουβέτσι στη γάστρα, γαρδουμπάκια, Χριστόψωμο (ελληνικό χριστουγεννιάτικο ψωμί), ζυμωτό ψωμί, γαλατόπιτα (Λάρισα), γαλατόπιτα (Θεσσαλονίκη), μπακλαβάς (παραδοσιακή συνταγή του Αλμυρού).

Όλες οι συνταγές αναφέρουν αναλυτικά τα υλικά που απαιτούνται και τον τρόπο εκτέλεσης βήμα- βήμα, προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, ενώ όπως προαναφέρθηκε είναι μεταφρασμένες στην αγγλική γλώσσα και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ξεφυλλίσουν (δωρεάν) το ηλεκτρονικό βιβλίο συνταγών, μέσω του ιστότοπου του σχολείου.
Όπως ανέφερε η κ. Κρίκη «μια ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας ασχολήθηκε με τις συνταγές του τόπου μας, τις οποίες κατέγραψε, μετέφρασε στα αγγλικά και τις παρουσίασε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Πρόκειται για συνταγές, πολλές από τις οποίες, εκτελούνται και σήμερα από τις νοικοκυρές», προσέθεσε η ίδια.
Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν για τη δημιουργία του βιβλίου είναι οι Φατούρα Ελένη – Φυσικής Αγωγής, Κολοβού Γεωργία – Αγγλικών και οι δάσκαλοι Βούλγαρη Βασιλική, Σαμαρά Σοφία.

Η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού αναφερόμενη γενικά στις δράσεις που αναπτύσσονται στη διάρκεια της χρονιάς, επισήμανε ότι «στο πλαίσιο της Αξιολόγησης σχολικής μονάδας και του Συλλογικού Προγραμματισμού, το σχολείο μας ασχολείται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με τον τόπο μας, τον Αλμυρό, και την ευρύτερη περιοχή. Αναμφίβολα είμαστε μια «πολυπολιτισμική» κοινωνία. Σαρακατσαναίοι, Βλάχοι, Μικρασιάτες, πρόσφυγες από την Ανατολική Ρωμυλία, Πόντιοι δημιουργούν ένα κοινωνικό μωσαϊκό. Όλοι άφησαν και αφήνουν το αποτύπωμά τους στον τόπο μας, με τις παραδόσεις τους, τα ήθη και έθιμά τους, την ιστορία τους, τα τραγούδια και τους χορούς τους. Οι μαθητές με βιωματικές και κριτικές προσεγγίσεις ερευνούν και ανακαλύπτουν τα πολιτιστικά, αλλά και τα ιστορικά στοιχεία που άφησαν ως αποτύπωμα, ως κληρονομιά οι πρόγονοί τους. Έτσι κατανοούν τις πτυχές της ζωής τους, ενώ παράλληλα, αυξάνεται η αγάπη για την ιδιαίτερη πατρίδα τους και η διάθεση για διαφύλαξη και αξιοποίηση της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου χωρισμένοι σε ομάδες, με τους μαθητές τους, αλλά και την ενεργή συμβολή των γονέων, των πολιτιστικών τοπικών Συλλόγων και Φορέων ασχολούνται με την πολιτιστική κληρονομιά των προγόνων μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το