Οικονομία

Ο ιδρυτής των Mikel μιλά για όλα στη HuffPost Greece

Επιχειρηματικά success stories έχουμε ξανά δει στην Ελλάδα. Εδώ όμως, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Πρόκειται για την ελληνική επιχείρηση που ξεκίνησε από την Λάρισα και κατάφερε να φτάσει σε κάθε γειτονιά της χώρας. Πλέον, μετρά 100 καταστήματα. Την ίδια στιγμή, έχει δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας. Και όλα αυτά μέσα στην κρίση. Ναι, είναι τα Mikel.

Αυτό που λίγοι γνωρίζουν, είναι το ποιος βρίσκεται πίσω από τη διάσημη αλυσίδα καφέ. ΗHuffPost Greece συνάντησε τον ιδρυτή των Mikel, Λευτέρη Κυριακάκη. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε μιλά, μεταξύ άλλων, για το ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρίας του για το προσεχές μέλλον, τι θα έκανε διαφορετικά αν μπορούσε να γυρίσει το χρόνο πίσω, ενώ για πρώτη φορά μιλά για το πολυσυζητημένο ιδιωτικό συμφωνητικό που καλούνται να υπογράψουν οι εργαζόμενοι των Mikel.

Τα Mikel δημιουργήθηκαν το 2008. Όταν ανοίγατε το πρώτο κατάστημα, ήσασταν μάλιστα 29 ετών τότε, ποιες ήταν οι σκέψεις σας;

Έβλεπα την ανάγκη του κόσμου να παίρνει τον καφέ του και να φύγει προς τον προορισμό του. Και παράλληλα να απολαμβάνει ένα ποιοτικό καφέ. Ήταν σαφές ότι ο Έλληνας είχε πλέον αποβάλει από την κουλτούρα του το παλιό καφενείο – καφέ. Το οποίο στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 μεταλλάχτηκε και έγινε το πρωί καφέ, το μεσημέρι τσιπουράδικο, στη συνέχεια της μέρας μπιραρία και το βράδυ μπαρ με δυνατή μουσική. Όλα αυτά γίνονταν στο ίδιο μαγαζί.

Στα Mikel ξεκινήσαμε με μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία και με συγκεκριμένη ταυτότητα. Επενδύσαμε στη τεχνογνωσία της παρασκευής του καφέ και ξεκινήσαμε να ανοίγουμε στις 6:00 το πρωί όταν άλλες καφετέριες άνοιγαν στις 10:00. Μέσα σε εννέα μήνες καταφέραμε να ανοίξουμε πέντε καταστήματα στη Λάρισα. Και όλα αυτά έγιναν γρήγορα, διότι δεν περιμέναμε το κέρδος από τη λειτουργία των πρώτων καταστημάτων για να προχωρήσουμε στα επόμενα. Μια επιλογή που αναμφισβήτητα είχε ρίσκο. Είχαμε όμως εμπιστοσύνη στο εγχείρημα και με την ίδια λογική κινηθήκαμε και στις άλλες πόλεις. Ακόμα και αν κάποιοι μας έλεγαν «μην πας εκεί δεν έχει μείνει καμία εταιρία ανοιχτή» ή «μην πας εκεί θα αποτύχεις σίγουρα».

Η ανάπτυξη της εταιρίας γίνεται βάσει μακροπρόθεσμου σχεδιασμού. Όταν στήνουμε ένα κατάστημα δεν σκεφτόμαστε μόνο τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αλλά συνολικά την ανάπτυξη του εγχειρήματος μετά από ένα χρόνο.

Έχετε επεκταθεί σε πάρα πολλά σημεία σε όλη την Ελλάδα. Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το προσεχές μέλλον;

Στόχος μας είναι να θέσουμε τις σωστές βάσεις για την επέκταση του δικτύου και στο εξωτερικό χωρίς να αλλοιώσουμε την ταυτότητά μας και να θέσουμε σε κίνδυνο την αξιοπιστία μας. Το να ανοίξουμε ένα Mikel στο εξωτερικό δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο. Η δυσκολία έγκειται στο να διατηρήσουμε τη σωστή τυποποίηση. Δηλαδή, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας να είναι το ίδιο καλά σε όλα τα καταστήματα. Όλα αυτά επιτυγχάνονται μέσω της άρτιας εκπαίδευσης του προσωπικού, αλλά και των συχνών ελέγχων. Με αυτόν τον τρόπο αντιλαμβανόμαστε την πορεία μας στο εξωτερικό.

Μας ενδιαφέρει πολύ να επεκταθούμε στη Δυτική Ευρώπη και στην Αμερική. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε και κάποιες προτάσεις από τα Βαλκάνια. Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή, τόσο ως προς την χώρα και ειδικότερα το σημείο, όσο και ως προς τον χρόνο που θα πραγματοποιηθεί μια τέτοια κίνηση.

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα σημεία στα οποία ανοίγετε τα καταστήματα σας;

Το πιο σημαντικό, είναι το εκάστοτε σημείο να εξυπηρετεί πολλούς ανθρώπους που περνούν από εκεί είτε με το αυτοκίνητο, είτε με τα πόδια. Το σημείο, δηλαδή, να αποτελεί ένα «πέρασμα» για κόσμο που μπορεί να θελήσει ένα καφέ ή ένα άλλο ρόφημα.

mikel

Αναλυτικά στη huffingtonpost.gr

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το