Τοπικά

Mε smartphone η αγορά εισιτηρίων ελεγχόμενης στάθμευσης στον Βόλο – Με φορητές συσκευές οι έλεγχοι της δημοτικής αστυνομίας

Ηλεκτρονικά θα αγοράζουν τα εισιτήρια για την ελεγχόμενη στάθμευση οι δημότες και οι επισκέπτες στον Βόλου χρησιμοποιώντας τα “έξυπνα” κινητά τους τηλέφωνα. Παράλληλα οι έλεγχοι και οι βεβαιώσεις παραβάσεων από τη δημοτική αστυνομία θα γίνεται με τη χρήση φορητών συσκευών.
Το θέμα θα έρθει προς συζήτηση αύριο στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Βόλου όπου αναμένεται να εγκριθεί η μελέτη και οι όροι διακήρυξης του διαγωνισμού για το «Διαδικτυακό (cloud) πληροφοριακό σύστημα για την ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων παρόδιας ελεγχόμενης στάθμευσης μέσω εφαρμογής έξυπνων κινητών τηλεφώνων (mobile app) και την διενέργεια ελέγχων και βεβαίωσης παραβάσεων με χρήση φορητών συσκευών». Ο συνολικός ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 49.600,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ

Σήμερα, ο οδηγός που θέλει να σταθμεύσει σε θέση ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη του Βόλου, αναζητεί για ώρα μία από τις κενές θέσεις ( επιβαρύνοντας τη κυκλοφορία και το περιβάλλον και καταναλώνοντας επιπλέον καύσιμα), σταθμεύει τελικά το όχημα του, κατευθύνεται στον πλησιέστερο προμηθευτή ξυστών καρτών στάθμευσης, επιστρέφει στο αυτοκίνητό του, ξύνει την επιφάνεια της κάρτας στα κατάλληλα στοιχεία που θα δείχνουν τη χρονική στιγμή έναρξης της στάθμευσης και την τοποθετεί σε εμφανή θέση στο μπροστινό εσωτερικό μέρος του. Το πλέον σύγχρονο και διεθνώς αποδεκτό σήμερα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης ονομάζεται «πληρωμή στάθμευσης με αναφορά στην πινακίδα κυκλοφορίας» (Pay by Plate).

Ο Δημοτικός Αστυνόμος του Δήμου Βόλου κατά μέσο όρο βεβαιώνει περισσότερες από 600 παραβάσεις Κ.Ο.Κ. και Σ.Ε.Σ. (σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών) μηνιαίως. Η διαδικασία ελέγχου, βεβαίωσης κυρώσεων και εσωτερικής καταγραφής των δεδομένων αυτών γίνεται σήμερα με χειρωνακτικό τρόπο. Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας αναγνώρισης και καταγραφής των σταθμευμένων οχημάτων για τον έλεγχο της παραμονής τους στην εκάστοτε θέση, θα μειώσει κατά πολύ το χρόνο και το κόστος της διαδικασίας ενώ θα μεγιστοποιήσει την απόδοση της αστυνόμευσης και θα συμβάλει στην βελτίωση στάθμευσης στους δρόμους της πόλης.

Το προτεινόμενο έργο αποτελείται από Web εφαρμογή διαχείρισης ηλεκτρονικών πληρωμών, Mobile εφαρμογή ηλεκτρονικής αγοράς τελών στάθμευσης από δημότες και επισκέπτες, Mobile εφαρμογή δημοτικής αστυνομίας για τον έλεγχο στάθμευσης και την επιβολή κυρώσεων/κλήσεων με χρήση έξυπνων φορητών συσκευών (smartphone/tablet), Web εφαρμογή δημοτικής αστυνομίας για την ολοκληρωμένη διαχείριση της παρόδιας στάθμευσης.

Η mobile εφαρμογή θα επιτρέπει στους Δημότες και επισκέπτες του Δήμου Βόλου να αγοράζουν εισιτήρια παρόδιας στάθμευσης με εύκολο και γρήγορο τρόπο από το κινητό τους τηλέφωνο ή να πληρώσουν τυχόν πρόστιμα που τους έχουν κυρωθεί.
Η εφαρμογή θα είναι ανεπτυγμένη σε native περιβάλλον για λειτουργικά συστήματα android 4.4 και άνω και apple iOS 10.0 και άνω

Η web εφαρμογή θα αποτελεί το κεντρικό διαχειριστικό σύστημα της Δημοτικής Αστυνομίας. Θα επιτρέπει την συνολική εποπτεία και διαχείριση των εν δυνάμει 2.000 θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και άλλων ειδικών κατηγοριών, των δημοτικών αστυνομικών, των βεβαιωμένων κλήσεων/παραβάσεων, την καταγραφή και διαχείριση καταγγελιών/κλήσεων για επιτόπιο έλεγχο καθώς και την προβολή επεξεργασμένων στατιστικών στοιχείων και αναφορών (reports).

Στο πλαίσιο του έργου ο ανάδοχος θα πρέπει να προμηθεύσει οχτώ  κάρτες SIM με πρόγραμμα δεδομένων  για ένα χρόνο για την επικοινωνία και διασύνδεση των συσκευών που ήδη θα έχει προμηθευτεί και θα παρέχει ο Δήμος Βόλου στους Δημοτικούς Αστυνομικούς. Επίσης ο ανάδοχος πρέπει να  παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης προς το προσωπικό που θα υποδείξει ο Δήμος σχετικά με την χρήση και σωστή λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος.

Ακόμη η αυτόματη παραγωγή και επεξεργασία των στατιστικών δεδομένων και μετρικών που θα παράγονται καθημερινά θα διευκολύνει την λήψη αποφάσεων σε εκτελεστικό επίπεδο για παρεμβάσεις ή τροποποιήσεις του υφιστάμενου καθεστώτος παρόδιας στάθμευσης προς όφελος της βελτίωσης της κινητικότητας στην πόλη.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το