Τοπικά

Μαγνησία:Σε γυναίκα η μία στις τέσσερις θέσεις διευθύνσεων σχολείων

 

Σχεδόν σε μία στις τέσσερις θέσεις διευθύνσεων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Μαγνησίας βρίσκεται μία γυναίκα, ενώ πάνω από το 50% των υποδιευθύνσεων είναι επίσης γένους θηλυκού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας που παρουσιάστηκαν στη χθεσινή
1η Διάσκεψη Στελεχών Εκπαίδευσης η οποία πραγματοποιήθηκε στον 8ο όροφο του πύργου «Άνθιμος Γαζής».
Στόχος της διάσκεψης με τίτλο «Η Ηγεσία στην Εκπαίδευση είναι γένους θηλυκού» ήταν ο προσδιορισμός, η εξέταση, η ανάπτυξη και η αντιμετώπιση προκλήσεων της γυναίκας στην ηγεσία της εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τις κρίσεις στα στελέχη δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του περασμένου καλοκαιριού, υπάρχουν στα 83 Γυμνάσια και τα Λύκεια 26 Διευθύντριες και 44 Υποδιευθύντριες και Υπεύθυνες Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων της Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας.
Τον ρόλο της προεδρεύοντος στη διάσκεψη ανέλαβε η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων Ρηγώ Φασουράκη με μέλη τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Ελένη Ξυνοπούλου και Αρετή Τζανετοπούλου. Την γραμματεία της διάσκεψης είχε η Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Μαγνησίας Βασιλική Μαντζώρου.
Η διευθύντρια του ΓΕΛ Αλμυρού κ. Άννα Μπουκώρου εξέφρασε τη χαρά της που ο διευθυντής δευτεροβάθμιας κ. Σωκράτης Σαβελίδης στέκεται αρωγός στην προσπάθεια των στελεχών εκπαίδευσης.
«Τα τελευταία χρόνια στη διεθνή βιβλιογραφία έχει εισαχθεί ο όρος της «γυάλινης οροφής» που σημαίνει ότι η γυναίκα εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην επαγγελματική της ανέλιξη και σε θέσεις ευθύνης. Ωστόσο είμαστε εδώ γεμάτες αυτοπεποίθηση και όραμα ότι θα τα καταφέρουμε» είπε.
Μάλιστα συμπλήρωσε πως «ένα μεγάλο πλεονέκτημα των γυναικών ως διευθύντριες στα σχολεία είναι η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία που έχουν. Οι σύγχρονες διευθύντριες με τα επιστημονικά προσόντα τους και τα χαρακτηριστικά της γυναικείας τους φύσης, τη διορατικότητά τους, συμβάλλουν καταλυτικά στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των κρίσεων».
Η διευθύντρια του εσπερινού γυμνασίου Βόλου κ. Σοφία Τριανταφύλλου είπε μεταξύ άλλων πως «η γυναίκα εκ του πολυσχιδούς ρόλου της, ως σύζυγος, μητέρα, και εργαζόμενη, είναι υποχρεωμένη να χρησιμοποιήσει διαφορετικά μοντέλα ηγεσίας σε σχέση με έναν άνδρα. Οι έρευνες δείχνουν ότι χρησιμοποιούν ευέλικτα μοντέλα και τη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων».
Η κ. Βασιλική Μαντζώρου ανέφερε πως «ο κλάδος της φιλολογίας γυναικοκρατείται. Και παρότι τα τελευταία χρόνια οι γυναίκες διστάζουν να αναλάβουν θέσεις ευθύνης, βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν σπάσει τα στερεότυπα σε αυτόν τον τομέα. Βέβαια η πολιτεία και οι φορείς δεν υποστηρίζουν αποτελεσματικά την προσπάθεια της γυναίκας για την θέση εξουσίας».
Παίρνοντας τον λόγο η κ. Αρετή Τζανετοπούλου είπε μεταξύ άλλων πως, ενώ για δασκάλες και για καθηγήτριες κάνουμε, η διοίκηση δυσκολεύεται να αποδεχθεί τις γυναίκες. Επίσης από την εμπειρία μου στη διοίκηση της εκπαίδευσης έχω νιώσει ότι οι άνδρες στις θέσεις αυτές κάνουν 100άρι, ενώ οι γυναίκες μαραθώνιο. Οι γυναίκες διευθύντριες δρουν με ενσυναίσθηση, με αποτελεσματικότητα. Το γυναικείο μυαλό μπορεί να λειτουργήσει σε πολλά επίπεδα. Μπαίνοντας στο σχολείο η διευθύντρια θα δει ένα σκουπίδι να βρίσκεται στο πάτωμα, το 15μελές να συνεδριάζει, έναν γονιό να περιμένει, έναν συνάδελφο να είναι στεναχωρημένος, το τηλέφωνο να κτυπά, και όλα αυτά τα επίπεδα τα αντιμετωπίζει εξαιρετικά».

Προηγούμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το