Τοπικά

«Καίνε» οι τιμές στα υγρά καύσιμα – Δίκυκλο κατά ακριβής βενζίνης

 

Τη στιγμή που οι τιμές στα υγρά καύσιμα εξακολουθούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, επιβαρύνοντας τα νοικοκυριά, η χρήση των δικύκλων γίνεται όλο και πιο αναγκαία, για εξοικονόμηση χρημάτων.

Η απάντηση στις υψηλές τιμές της βενζίνης, είναι η χρήση των δικύκλων, τα οποία είναι οικονομικότερα στην κατανάλωση από ό,τι τα αυτοκίνητα. Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν τα δίκυκλα στην καθημερινότητά τους, για λόγους μετακίνησης, ενώ εμφανίστηκαν στους δρόμους πολλά δίκυκλα, που ήταν παρατημένα, παράλληλα με τη μεγάλη αύξηση αυτών μικρού κυβισμού. Ο διευθυντής εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσικλέτας «Μοτοθέσις» κ. Θωμάς Κακαδιάρης τόνισε πως ως όχημα το δίκυκλο είναι οικονομικότερο. «Η κατανάλωση της βενζίνης για ένα δίκυκλο είναι προφανώς μικρότερη σε σχέση με αυτή του αυτοκινήτου», επισήμανε, προσθέτοντας: «Γενικότερα για τη νότια Ευρώπη το δίκυκλο, λόγω των γεωγραφικών χαρακτηριστικών, αποτελεί επιλογή είτε έχουμε κρίση είτε έχουμε ανάπτυξη».
Ο ίδιος σημείωσε πως το δίκυκλο στην κρίση επιλέγεται ως απάντηση στην ανάγκη της μεταφοράς και της ψυχαγωγίας, για οικονομικούς λόγους, ενώ σε περιόδους ανάπτυξης επιλέγεται για μετακίνηση και για λόγους ψυχαγωγικούς.
«Δεν είναι τυχαίο πως κυκλοφορούν όλο και περισσότερα παλιά δίκυκλα, τα οποία ήταν παρατημένα ή εγκαταλειμμένα. Από την άλλη, παρατηρείται μεγάλη αύξηση στην κυκλοφορία δικύκλων μικρού κυβισμού», υποστήριξε ο κ. Κακαδιάρης.
Πολλοί είναι αυτοί που έχουν κάνει στροφή προς το δίκυκλο, για να αντιμετωπίσουν το οικονομικό βάρος από τη βενζίνη. Μπορεί οι ψυχαγωγικές βόλτες να έχουν μειωθεί, αλλά έχει αυξηθεί πάρα πολύ η χρήση του δικύκλου για τις αναγκαίες μετακινήσεις της καθημερινότητας. «Παρατηρείται μια ελαφρά μείωση στο θέμα των ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, αλλά είναι σημαντικότερη η αύξηση της χρήσης του δικύκλου για μετακίνηση από ό,τι στο παρελθόν», για να καταλήξει: «Είτε το θέλουν είτε όχι οι συγκοινωνιολόγοι, το μηχανοκίνητο δίκυκλο είναι η απάντηση σε όλες τις γρήγορες, αναγκαίες, αστικές και περιαστικές μετακινήσεις».

«Καίνε» οι τιμές στα υγρά καύσιμα
«Καίνε» οι τιμές στα υγρά καύσιμα με τις αυξήσεις που καταγράφονται, να φτάνουν έως το 50%, στις αρχές Ιουλίου, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, επιβαρύνοντας τα νοικοκυριά, που καλούνται να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τις μετακινήσεις τους, αλλά και για τις διακοπές.
Η τιμή του πετρελαίου κίνησης την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου έφτασε στα 2,103 ευρώ το λίτρο από 1,399 ευρώ/λίτρο πέρσι την ίδια περίοδο, σύμφωνα με το δελτίο πιστοποίησης τιμών της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας και Σποράδων. Η αύξηση είναι 50,3%, με το πετρέλαιο κίνησης να είναι ακριβότερο κατά 0,704 ευρώ το λίτρο.
Η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη των 95 οκτανίων τις πρώτες μέρες του φετινού Ιουλίου ήταν στα 2,433 ευρώ το λίτρο, όταν πέρσι την αντίστοιχη χρονική περίοδο ήταν στο 1,689 ευρώ το λίτρο, με την αύξηση να είναι της τάξης του 44% ή 0,744 ευρώ το λίτρο. Σύμφωνα με το δελτίο πιστοποίησης τιμών της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας και Σποράδων, την ίδια περίοδο του 2022, η μέση λιανική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης των 100 οκτανίων έφτασε στα 2,617 ευρώ το λίτρο, αυξημένη κατά 0,758 ευρώ το λίτρο, μιας και την αντίστοιχη περίοδο του 2021 η μέση τιμή ήταν στο 1,859 ευρώ το λίτρο. Η άνοδος που καταγράφεται, αγγίζει το 41%.
Τέλος, ακριβότερο ήταν και το υγραέριο κίνησης, με τη μέση λιανική τιμή να έχει ξεπεράσει το 1 ευρώ εδώ και αρκετό καιρό. Την πρώτη εβδομάδα του φετινού Ιουλίου η τιμή ήταν στο 1,126 ευρώ, ενώ από 1 έως 7 Ιουλίου 2021 στο 0,832 ευρώ, με την αύξηση να είναι 35,3% και το υγραέριο κίνησης ακριβότερο κατά 0,294 ευρώ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το