Τοπικά

Η εισαγγελία έχει το λόγο για τα έργα των εσοχών – “Πόλεμος” …αναρμόδιων φορέων

IMG_0328

Η εισαγγελία, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της e-thessalia.gr, “επιτηρεί” πλέον την υπόθεση των κυκλοφοριακών αλλαγών στο κέντρο της πόλης, καθώς ενημερώθηκε για όσα συμβαίνουν από τον αστυνομικό διευθυντή Μαγνησίας Γ. Τόλια, που δέχτηκε τα πυρά του δημάρχου Α. Μπέου.

Η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας πετάει το “μπαλάκι” στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τη Γενική Γραμματέα Πόπη Γερακούδη, η οποία υποστήριξε ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του Κώστα Αγοραστού πρέπει να εγκρίνουν τις μελέτες -εφόσον υπάρχουν- για τις κυκλοφοριακές αλλαγές στις κεντρικές οδούς του Βόλου. Η Γραμματέας της Αποκεντρωμένης τόνισε ότι η ίδια θα εγκρίνει, μετά το τέλος μιας σειράς διαδικασιών, μόνο τη νομιμότητα των αποφάσεων και δήλωσε αναρμόδια για κάθε άλλη πράξη. Η Δωροθέα Κολυνδρίνη απαντά, με έγγραφο της νομικής υπηρεσίας, που υπογράφει ο δικηγόρος Χ. Φώτου, ότι δεν έχει καμία αρμοδιότητα.

Μετά την καταγγελία Μπέου εις βάρος του αστυνομικού διευθυντή, ο Γ. Τόλιας επισημαίνει ότι τα έργα θα μείνουν σταματημένα μέχρι να εκδοθεί έγκριση μελέτης των έργων, και εκτιμά σαφέστατα -εφόσον αποδέχεται τον δικό του κεντρικό ρόλο στην παύση τους- ότι έγκριση πρέπει να δώσει η Περιφέρεια.

Η Περιφερειακή Ενότητα διαφωνεί με την Πόπη Γερακούδη και παραπέμπει τον δήμο Βόλου για έγκριση των αποφάσεών του στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, η οποία με τη σειρά της αρνείται ότι τα έργα κυκλοφοριακών αλλαγών στο οδικό δίκτυο είναι απλές συντηρήσεις, όπως υποστηρίζει ο διευθυντής τεχνικών υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Κ. Φλαμπούρης.

Η Αποκεντρωμένη δεν μπορεί να δεχτεί ως “συντηρήσεις” ούτε τις εσοχές, εφόσον ξηλώνονται πεζοδρόμια για να δημιουργηθούν θέσεις προσωρινής στάθμευσης, ούτε τις άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ την ίδια άποψη έχει και ο αστυνομικός διευθυντής Μαγνησίας κ. Τόλιας.

Ο δήμος Βόλου και οι υπηρεσίες του σε κάθε περίπτωση, δεν έχουν λάβει από κανέναν έγκριση για τα έργα, με τον Θανάση Σταυρίδη (αρμόδιο αντιδήμαρχο) να δηλώνει ότι θα συνεχίσει το ξήλωμα των πεζοδρομίων για να κατασκευάσει εσοχές και θα καλέσει πολίτες να υπερασπιστούν τα έργα. Ο δήμος “ποντάρει” στην αντιπαράθεση Περιφέρειας-Αποκεντρωμένης για να αποφύγει την έγκριση των μελετών του, προκειμένου να προχωρήσουν νόμιμα τα έργα.

Οι υπηρεσίες του Δήμου Βόλου θα έπρεπε να περιμένουν την έγκριση, είτε από την Περιφέρεια, είτε από την Αποκεντρωμένη, αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβη.

Ο δήμος Βόλου έχει κοινοποιήσει το έγγραφο…αναρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας σε όλα τα μέσα ενημέρωσης, χωρίς ωστόσο να περιμένει να λάβει εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπου τον παρέπεμψε η αντιπεριφερειάρχης κ. Δορωθέα Κολυνδρίνη.

Πάτησαν” στο “μπάχαλο” για να δημιουργήσουν τετελεσμένα

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου Βόλου, οι οποίοι χωρίς την έγκριση από κανέναν φορέα που έχει αρμοδιότητα ξεκίνησαν αυθαίρετα τα έργα, θα πρέπει να διαβάσουν το Νόμο και να αποφασίσουν ποιος θα δώσει τελικά έγκριση στις αποφάσεις τους.

Εάν το δίκτυο του Βόλου ανήκει στις εξαιρέσεις του Νόμου, όπως υποστηρίζει η Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, θα πρέπει έγκριση να δώσει η Περιφέρεια και στη συνέχεια να εκδοθεί απόφαση του Αστυνομικού Διευθυντή. Αν όχι, έγκριση θα πρέπει να δώσει η Αποκεντρωμένη. Επειδή και στην περίπτωση τοποθέτησης κορυνών στη Δημητριάδος, το ίδιο “μπάχαλο” δημιουργήθηκε για να εκδοθεί τελικά απόφαση από  την Αστυνομική Διεύθυνση, η πολιτική ηγεσία του Δήμου, φέρεται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες  να είχε ενημερωθεί από τους υπηρεσιακούς για ότι θα συνέβαινε και αποφάσισε, όπως αποδείχτηκε,  να προχωρήσει χωρίς εγκρίσεις, για να προλάβει και ενστάσεις , που τυχόν θα σταματούσαν τα έργα. Να σημειωθεί ότι η προθεσμία για υποβολή ενστάσεων κατά των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λήγει τη Δευτέρα.

Η εμπλοκή του αστυνομικού διευθυντή στην υπόθεση περιέπλεξε τα πράγματα για τη δημοτική 

αρχή που επένδυε στο γεγονός ότι όσο θα “μάλωναν” οι ελεγκτικές υπηρεσίες , η ίδια θα κατασκεύαζε τα έργα ανενόχλητη και όταν εκδίδονταν τελικά αποφάσεις, θα υπήρχαν τετελεσμένα.

Η Αποκεντρωμένη έχει την ευθύνη να ξεκαθαρίσει σε ποιο επίπεδο του Νόμου εντάσσεται ο δήμος Βόλου, για να δοθούν και οι ανάλογες εγκρίσεις.

Ο Νόμος εμπεριέχει δύο σκέλη. Στο πρώτο σκέλος “πατά” η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας για να δηλώσει αναρμόδια και στο δεύτερο σκέλος η Πόπη  Γερακούδη για να υποστηρίξει την ευθύνη της Περιφέρειας 

«1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, στον καθορισμό των μονόδρομων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Νομαρχιακού ή Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου με βάση μελέτες, που έχουν εκπονηθεί από τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας (περιφερειάρχη).

Κατ’ εξαίρεση, τα μέτρα του προηγούμενου εδαφίου λαμβάνονται με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων της Περιφέρειας, με αποφάσεις των κατά τόπους αρμόδιων Αστυνομικών Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων Τροχαίας, όταν αυτά αφορούν:

α) Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας, τις παρακαμπτήριες οδούς αυτού και αυτές που το επηρεάζουν, καθώς και τα υπάρχοντα ή προγραμματιζόμενα συγκοινωνιακά έργα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο.

β) Το βασικό οδικό δίκτυο, όπως αυτό ορίζεται με αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων, των Δήμων και Κοινοτήτων:

– Του Νομού Αττικής, εκτός των Δήμων και των Κοινοτήτων των Επαρχιών Αιγίνης, Κυθήρων, Τροιζηνίας, Ύδρας και του υπολοίπου Επαρχίας Πειραιώς.

–  Του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά, Μενεμένη, Αμπελόκηποι, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Νεάπολη, Άγιος Παύλος, Πανόραμα, θέρμη, Ευκαρπία, Καλοχώρι, Ελευθέριο Κορδελιού, Πυλαία, Συκεών και Τριανδρία).

– Του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου (Βόλος, Ν. Ιωνία, Ν. Δημητριάδα, Αγ. Παρασκευή, Αγ. Γεώργιος, Ανω Βόλος, Αλλη Μεριά).

– Του πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου (Ηράκλειο, Αλικαρνασσός, Γαζί) και

– Των Δήμων Πατρών και Λάρισας.

γ) Τις παρακαμπτήριες οδούς του βασικού δικτύου της προηγούμενης περίπτωσης και τις οδούς που επηρεάζουν το ανωτέρω δίκτυο ή την κυκλοφορία στα όρια των δήμων ή κοινοτήτων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το